ניקוי ספות בד קטיפה

קצרים בזמן? חייגו עכשיו או השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם!

ניקוי ספות בד קטיפה

בחירת ספות מרופדות בבד קטיפה היא בחירה בהצהרת סגנון נועז בחלל הסלון – אי אפשר להתעלם מהברק הרך, הצבע העשיר והאלגנטיות של הקטיפה. אך הבולטות של ריפוד קטיפתי פירושו גם שכל שינוי בגוון הצבע משפיע וזהו הוא חסרונו העיקרי. כאשר הסיב נשכב לצדדים השונים או כאשר ישנו כתם או לכלוך שהצטבר, הוא נראה הרבה יותר בולט לעין. ספות וכורסאות מבד קטיפה הפכו להיות פופולאריים בשנים האחרונות עקב היותו בד נעים, שופע, עשיר, רך ובהחלט הכי יפה שיש. ניקוי ספות בד קטיפה הוא אתגר לא פשוט, גם עבור מנקי ספות מקצועיים ומיומנים ובטח עבור אדם פרטי שלא מתעסק במלאכה ואינו בקיא בסוגי הבדים.

הספות שלכם התלכלכו, אל דאגה חברתנו SOS Clean מתמחה בניקוי כל סוגי הריפודים מבד ומעור. אנו מעניקים שירות לניקוי ספות קטיפה מקצועי מבלי לפגוע במרקם הבד והרכות שלו.

רוצים ללמוד כיצד לנקות ריפוד ספות מבד קטיפה בעצמכם ולהגן עליהם מפני בלאי וכתמים שנשפכו – המשיכו לקרוא.

זמן קריאה משוער: 6 דקות

מאפייני בד קטיפה

קטיפה היא סוג של בד ארוג, המתאפיין באריגה בעלת צפיפות אחידה ובפלומת אניצים רכה המסגלת לו מגע רך וייחודי. ניתן לייצר קטיפה מסוגים שונים של חומרי גלם והחוט האידיאלי והיוקרתי ביותר הוא חוט המשי. קטיפה מיוצרת גם מסיבי כותנה, צמר ופשתן וייצור זה מניב בד יוקרתי פחות.

היום בדי קטיפה מיוצרים משלל רחב של סיבים סינטטיים – פוליאסטר, ניילון, ויסקוזה ועוד. או שילוב בין סיבים טבעיים וסיבים סינטטיים (כמו למשל משי וויסקוזה) המקנה לו עמידות גבוהה יותר.

בד הקטיפה נארג באמצעות נול מיוחד אשר אורג שתי פיסות אריג בעת ובעונה אחת. קטיפה נחשבה באופן מסורתי כבד יוקרתי מאוד ושימש פרטי ריהוט בהזמנה אישית. קטיפה היא בד קשה לניקוי, והיה בעבר נהוג לנקותו רק באמצעות ניקוי יבש.

כיום עם חומרי ניקוי החדשים המותאמים במיוחד, ניתן לנקות כמעט כל סוגי הריפודים וגם ניקוי ספות קטיפה מבלי לגרום נזק למרקמו המיוחד.

ניקוי ספות קטיפה באופן עצמאי

ניקוי קטיפה מבד סינטטי

ניקוי ספות בד קטיפה העשויים מסיב סינטטי קלים יותר לניקוי ותחזוקה מבדי קטיפה הארוגים מסיבים טבעיים. חשוב לשמור על מספר דגשים על מנת לבצע את המלאכה כמו שצריך.

שאבו את הספה

ניקוי ספות מבד קטיפתי מתחיל קודם כל בתחזוקה שוטפת של הבית. כאשר ניגשים לתחזק את הספה, כל מה שצריך לעשות הוא שאיבה טובה של אבק ולכלוך. אנו ממליצים להשתמש בעוצמה נמוכה של שאיבה בכדי לא לפגוע במרקם ולא לשבור את הסיבים. כאשר מדובר על ספה עם שיערות חיות מחמד או בני אדם, מומלץ שיהיה ברשותכם מברשת עדינה העשוי מסיליקון או משיערות סוס עדינות. הברשה עדינה תגרוף איתה את כל השיער שהצטבר.

ניקוי נוזלים שנשפכו

אם אחד מבני המשפחה או חברים שפך נוזל כלשהו על הספה, אנו מציעים לספוג אותו בעזרת מגבת נקייה או נייר סופג במיידי ולא להמתין יותר מידי. אנו לעולם לא נמליץ להשתמש במטלית המכילה חומרי ניקוי מאחר והבד קטיפה כאשר הוא מתייבש הוא מתקשה והסבון עלול להשאיר סימן.

ניקוי כתמים קשים

אם בכל זאת כתם מיובש בוהה עליכם ואתם פשוט לא יכולים שלא לעשות משהו בנידון, אתם יכולים לרכוש "חומר לניקוי ספות באופן עצמאי". בדקו כל סוג מוצר לעמידות לפני השימוש במקום נסתר כדי לוודא איך הוא מגיב עם הריפוד. במידה ואתם רוצים להשתמש במוצר ביתי, תערבבו בקערה קטנה ככף אחד מאבקת כביסה ב4 ליטר מים. השתמשו במטלית רכה לניקוי הכתם ובקערה נפרדת השתמשו במרכך כביסה מהול במים בכדאי לשטוף את האזור. שימו לב – אתם חייבים לשטוף אזור שלם ולא את הנקודה עצמה.

הברשה

בסיום תהליך הניקוי או התחזוקה בין אם זה לאחר השאיבה או ניקוי נקודתי, חובה לבצע הברשה. רגע לפני שהספה מתייבשת לחלוטין – הברישו את הבד לכיוון האריגה (הצד הבהיר). פעולת ההברשה תיתן אחידות למרקם הספה והרכות אותה אתם כל כך אוהבים, ותעניק לה מראה חדש כאילו לעולם לא נגעו בה.

ניקוי ספות קטיפה מבד טבעי

לא בטוחים באיזה בד מדובר, קראו תיקט על גבי הספה ובדקו את הדגם באתר האינטרנט. אפשרות נוספת היא כמובן להתקשר לחברה ממנו נקנתה הספה – לרוב הם ידעו להגיד לכם בדיוק באיזה סיב מדובר והוראות לניקוי עצמי או מקצועי. אם אתם בספק ליכולת הניקוי שלכם ואינכם בטוחים באיזה סוג בד מדובר – אין זה בושה לפנות למקצוענים. עדיף לקרוא לחברת ניקוי ספות קטיפה באופן מקצועי מאשר לראות את צבע הספה דוהה ולא אחיד.

ניקוי ספות מבד קטיפה עם חברה מקצועית

חברתנו SOS Clean מבצעת ניקוי מקצועי של כל סוגי הריפודים ואנו מומחים בניקוי ספות וכורסאות מבד קטיפה. ניקוי ספות מבד קטיפתי בין אם ארוג מסיב טבעי או סיב סינטטי מתבצע באותה שיטה. צוותי הניקוי שלנו מיומנים במדע ניקוי בד קטיפה ושיטת הניקוי שלנו מתבצעת בטכנולוגיה הזרקה-יניקה. בא אנו מזריקים מים בקיטור ושואבים את המים עם הלכלוך. וזה מתבצע במספר שלבים:

אבחנה

השלב הראשון שצוותי הניקוי המקצועיים שלנו מבצעים בניקוי ספות קטיפה זה אבחון הספה: את סוג האריג (טבעי או סינטטי), גיל הספה, צבע הספה, סוגי הכתמים והטקסטורה.

בחירת החומר

לאחר אבחון כל הפרמטרים אנו נכין תערובת של חומרי ניקוי בPH שאינו גבוהה מיוחד הנע בין 8-9. חומרי הניקוי מותאמים לפיסוג האריג וסוגי הכתמים. כאשר אינזימים הוא החומר העיקרי התוקף כתמים על בסיס חלבון ודה לימונים התוקף כתמים על בסיס סינטטי. חומר הניקוי שלנו מכיל גם כמות בין 3-5% מי חמצן פעיל לטובת חיטוי עמוק ויסודי של הספה.

ריסוס הספה

אנו נרסס בערך בין 2-3 ליטרים של חומר ניקוי בצורה אחידה על כל שטח הקידמי של הספה ולא רק המקומות המוכתמים. אזור מושבי הטוסיק, אזור כריות הגב צידי הספה של מקום הידיים. אנו נמתין בין 10-15 דקות בכדאי השחומר יעבוד ותחיל להמיס את הכתמים. פעולה זו גורמת לכתמים והלכלוף לצוף כלפי שטח העליון של הריפוד כאשר השמן והמים נפרדים.

שטיפה

לאחר ריסוס הספה בחומרי ניקוי לספות קטיפה והמתנה – אנו מבצעים שטיפה יסודית תוך שימוש במים חמים עד 90 מעלות חום. בשלב זה אנו מזריקים מים וחומר מרכך מיוחד לספות בד קטיפה השומר על מרקמו ואף משפר את עמידות הצבע. שאיבה של המים מתבצעת למיכל המים המלוכלכים כאשר כל הכתמים מוסרים לצמיתות מעומק הריפוד.

הברשה וייבוש

אנו נבריש את הבד עם כיוון הסיב לצידו הבהיר ונמתין ביןו 12-18 שעות לייבוש מלא. תוצאות הספה נראה מייד בסיום תהליך הניקוי כאשר הספה תראה לגמרי חדשה. הסיב יהיה רך מתמיד והריח נהדר.

שירותי ניקוי נוספים

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

טיפים נוספים

ניקוי מזרונים בכפר סבא

מחפשים חברת ניקוי מזרן או מזרונים אמינה בכפר סבא? הגעתם למקום הנכון. חברתו SOS Clean מעניקה שירות ניקוי מזרונים בכל הארץ הכולל הסרת כל סוגי

קרא עוד »

ניקוי ספות עור לבן

כל מה שצריך לדעת על ניקוי ספות עור לבן: מערכות ישיבה הפכו עם השנים לפריט הנחשב והנחשק ביותר בבית ובמשרד. ולכן, מושקעים כספים רבים על

קרא עוד »

ניקוי כורסאות

אחד הפריטים הפופולאריים היום בעיצוב הסלון התופס תאוצה בשנים האחרונות הוא כורסאות מעוצבות. דגמי הכורסאות מגיעות בשלל צבעי הקשת ובטקסטורות שונות ביופיים. כורסאות עשויות להיות

קרא עוד »

ניקוי שטיחים מקיר לקיר

ניקוי שטיחים מקיר לקיר SOS Clean חברת ניקוי שטיחים מקצועית ניקוי שטיחים למשרדים! ניקוי שטיחים לבתי עסקים! ניקוי שטיחים לבית מלון! ניקוי וחיטוי עמוק ויסודי!

קרא עוד »

להזמנות והצעת מחיר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם