ניקוי והסרת כתמי דם

קצרים בזמן? חייגו עכשיו או השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם!

ניקוי והסרת כתמי דם

איך מורידים כתם דם: אם גם לכם זה קרה, כאשר גיליתם כתם דם על המזרון. בטח התבאסתם שהכתם הזה ישאיר סימן מעכשיו ועד עולם ויהיה חלק בלתי נפרד מהמזרן או הריפוד שאתם כל כך אוהבים. תגלו שלא כך הדבר. במאמר זה תקבלו מדריך מלא ומושקע כיצד לבצע ניקוי והסרת כתמי דם ממזרון, מספות וגם הסרת כתמי דם משטיחים. מאמר זה נכתב מניסיון וידע אישי של בעלי חברת ניקוי ספות מקצועי. המתמחה גם בניקוי מקצועי של מזרונים ושטיחים. אם אהבתם את המאמר נשמח לתגובות ושיתופים.

אז בואו נתחיל!

איך מורידים כתם דם: דבר ראשון, פעלו במהירות

כמו בכל סוגי הכתמים. כתם דם במיוחד, שזה עתה נוצר יהיה קל יותר להסרה וניקוי. ככל שתפעלו מוקדם יותר סיכוי ההצלחה יהיו גבוהים יותר. הצד הראשון שנעשה הוא להרטיב את המקום במים קרים. מים חמים יגמרו לכתם להיקבע עמוק יותר מה שאיננו רוצים שיקרה. אז ככל שהמים קרים יותר, כך טוב יותר. ניתן לנגב את האזור בעזרת שקית המכילה קוביות קרח. אין להרטיב יתר את האזור בכדאי לא למרוח את הכתם. נגבו בעזרת מגבת יבשה. וחזרו על הפעולה עד שהכתם נעלם.

הסרת כתמי דם ממזרון בעזרת מי חמצן

איך להוריד כתם דם ממזרון – ניתן לרכוש מי חמצן פעיל 3% (peroxide Hydrogen) בכל חנות כולבו ואף בסופר פארם. אין להשתמש ביותר מ3%, ריכוז גבוהה יותר מיועד לשימוש מקצועי בלבד. מי חמצן פעיל מגיב כמעט על כל חומר אורגני ומשנה את הרכבו, הוא מזיק לתא ואף גורם למותו. וזו הסיבה שהוא חומר מעולה. אנו עושים בו שימוש גם בהבהרת שיער ולכן הוא גם יעיל להבהרת בגדים לבנים ומזרונים.

אין לבצע את העבודה ללא כפפות גומי לצורך בטיחות. קחו בקבוק שפריצר המכיל מי חמצן פעיל 3%! רססו מעט מהתרסיס ישירות על האזור המוכתם בדם ותראו כיצד הכתם האדום פשוט נעלם! במקרה של הסרת כתמי דם ישנים, רססו עוד מהחומר לאחר מספר דקות במקרה הצורך. ניתן לעזור לחומר לחלחל בעדינות על ידי שימוש בידיים שלנו כאשר אנו עוטים כפפות גומי. לאחר שהסרנו את הכתם, יש לשטוף את האזור במים קרים בעזרת מגבת ספוגה או מטלית עד שנשטוף את כל החמצן הפעיל.

ניקוי והסרת כתמי דם ממזרונים

 

ניקוי והסרת כתמי דם ממזרון

כמובן ששימוש במי חמצן פעיל אנו ננסה תחילה במקום נסתר ככל האפשר. למרות שהוא נחשב בטוח אפילו לצמר ומשי, מי חמצן פעיל דומה למוצרים על בסיס כלור או אקונומיקה אך ברמה נמוכה יותר ויש סיכוי של שינוי הצבע או דהייתו.   

יש הטוענים שחמצן פעיל מחליש את הבד וטענה זו יכולה להיות מוצדקת כאשר מדובר בריכוז גבוהה מ3%. בכל מקרה חובה לשטוף את האזור במים קרים מכיוון שחמצן פעיל גורם לעקיצות של העור והדבר אינו נעים. במידה והופיעה לכם סימן לבן על הידיים או באזור הפגוע. שטפו אותו במים והוא יעלם תוך מספר שעות.

מה לא לעשות בניקוי והסרת כתמי דם ממזרון

  • כאשר מדובר על בדים עדינים (כמו במקרה של הסרת כתמי דם ממזרון) אשר לא אוהבים מים, בדים אלו או כל בגד שרשום עלי התווית שלו "ניקוי יבש בלבד" או כל בגד אשר עלול להשאיר סימן של מים או כזה שלא ניתן לשטוף בבטחה יש לקחת לניקוי יבש בלבד ולא לנסות להוריד את הכתם בעצמך. עדיף ללכת על בטוח מאשר להצטער.
  • במידה ונשאר לכם סימן קטן של דם בכל זאת לאחר הניקוי, אין להשתמש בפן בתצורת חימום לייבוש אשר עלול לקבע את הכתם לצמיתות.
  • אין להשתמש בנוזל כלים, או כל סבון אחר. ואף בשום חומר שאינו מיועד לניקוי מזרונים או הסרת כתמי דם. אין לערבב 2 חומרים יחדיו ובמיוחד
  • אין להשתמש בכלור או אקונומיקה בלתי מדוללת, הדבר יגרום בוודאות לדהיית צבע ושינוי גוון קיצוני ומצב בלתי הפיך.
  • אין להשתמש במי חמצן העולה על 3%. הריכוז הגבוהה מיועד לשימוש מקצועי בלבד המצריך שטיפה יסודית המנטרל את השפעת החומר הפעיל.

הסרת וניקוי כתמי דם בשימוש אינזימים

רוצים לנסות חומר מעט חזק יותר? עבור בדים או בגדים שאין בעיה לשטוף במים, אשר אין חשש לדהייה או זליגת צבע, כמו למשל בדים סינטטיים. אנו ממליצים להשתמש בחומר לטיפול מקדמים המבוסס על אינזימים. אינזימם הינו חומר פעיל הנמצא אפילו בגוף האדם ותפקידו פירוק חלבונים.

אינזימים קיימים כמעט בכל אבקת כביסה מוכרת שיש לנו בבית ואף בריכוז גבוהה הכולל חמצן פעיל במסירי כתמים למיניהם כגון וניש קאליה לבן. השתמשו בקערה או דלי. ערבבו 2 כוסות וניש קאליה בתוך 4 ליטר מים פושרים. הוסיפו כף של מי חמצן פעיל 3%. רססו מעט בעזרת שפריצר על האזור המוכתם, המתינה 10-15 דקות. ושטפו במים קרים.

ניקוי והסרת כתמי דם מספות

השאלה איך לנקות כתם דם מספה, היא לדעת את סוג הבד ממנה עשויה הספה, ולהבין אם היא רגישה לתערובת שתשמשו. ישנן אלפי ואף אלפי מאות סוגים שונים של ספות שכל אחד מהם עשוי מבד וטקסטורה שונה לחלוטין. לרוב ספות עשויים מבדים שאינם בצבע לבן ועשויים להיות רגישים לדהיית צבע. לכן כל שימוש לטובת הסרת כתמי דם במי חמצן פעיל 3% – חובה לבצע ניסוי קטן בבדיקה בגב הספה. אם ניתן מומלץ בתוך החלק הפנימי של הבד במידה ויש ריצ' רץ. רססו מעט מהחומר המתינו 2-3 דקות, שטפו אותו טוב טוב והמתינו 30 דקות! במידה וצלחתם את המבחן המשיכו בתהליך הניקוי באזור המוכתם. זכרו, שטפו טוב טוב את האזור במים קרים. ונגבו ביסודיות עד לייבוש מלא.

ניקוי והסרת כתמי דם מספות בשיטה עדינה יותר

שיטה נוספת איך להוריד כתם דם מספה, היא בשיטה עדינה. כזו שאינה אגרסיבית המתאימה לניקוי והסרת כתמי דם מכל סוגי הספות והיא באמצעות חלב. שיטה מומלצת זו מתאימה מכיוון שגם חלב מכיל כמות קטנה של אנזימים, המסיעים בפירוק חלבונים. ודם עשוי מחלבונים. אנזימים פעילים בטמפרטורת החדר. ומומלץ לחמם את החלב לטמפרטורת החדר ולהשתמש במצב פושר. הרטיבו מעט מהחלב על האזור המוכתם בדם. עסו את האזור בעזרת האצבעות או בעזרת מברשת עדינה עד להסרת הכתם. חזרו על הפעולה במידת הצורך. שטפו טוב בעזרת מגבת טבולה במים קרים על מנת לא ליצור כתם חלב. וייבשו את האזור בעזרת פן במצב אוורור ולא על חום.

ניקוי והסרת כתמי דם משטיחים

כמו שנאמר קודם לכן, כמו כל הכתמים גם כתמי דם הדרך הטובה ביותר איך להצליח בהסרתם היא טיפול מוקדם ככל שגיליתם את הכתם. במידה וחיכיתם ועבר זמן מה עד שמצאתם את המאמר הזה. שלא תאבדו תקווה, סיכוי ההצלחה עדיין גבוהים שתצליחו בניקוי והסרת כתמי הדם משטיחים. רק שזה ידרוש מאמץ גדול יותר מצדכם.

ניקוי והסרת כתמי דם משטיחים

 

ניקוי והסרת כתמי דם משטיחים עם חומר אינזימי בתוספת חמצן פעיל

איך להוריד כתם דם משטיח:

שיטה ראשונה המומלצת לניקוי והסרת כתמי דם משטיחים הוא בעזרת טבליות לניקוי כלים במדיח. במידה והכתם התייבש פזרו כמה קוביות קרח לריכוך הסיבים והאזור. חכו עד שהקרח נמס. ערבבו טבלית אחת עם 2 כוסות מים קרים. ערבבו טוב את המים עד שהטבליות כמיסה ינמסו בתוך המים לקבלת חומר ניקוי מרוכז. שפכו על אזור המוכתם, המתינו בין 10-15 דקות והברישו בעזרת מברשת עדינה להחדרת החומר בין הסיבים. נגבו בעזרת מגבת יבשה ותנו לשטיח להתייבש. עזרו לו בעזרת מאוורר או פן ללא חימום.

שיטה שניה במקום לבזבז זמן ולהסתמך על שיטות שאינם יעילות כגון חומץ לבן או סודה לשתייה אשר תמצאו במאמרים אחרים שיבטיחו לכן הסרת כתמי דם. עברו לארון התרופות שלכם או רכשו מי חמצן פעיל 3%. ועקבו שלב אחר שלב שנכפר במדריך זה.

שלב א- בדקו תחילה מוצר זה במקום נסתר כגון גב השטיח או בקצה. כדי לוודא שהשטיח לא משנה את צבעו. תנו לחומר לפחות 10-15 דקות.

שלב ב – אם אינכן מבחינים בשינויים כלשהן בצבע. טבלו צמר גפן או מטלית נקייה במי חמצן פעיל והניחו אותו בזהירות על הכתם. תזרזו את הפעולה בתנועה מעגלית על האזור המוכתם.

שלב ג- שטפו בעזרת מטלית במים קרים ביסודיות לניקוי שאריות החומר וייבשו את האזור עם מאוורר או פן ללא חימום.

שיטה שלישית במידה ואתם מעדיפים להשתמש בחומרי ניקוי מוכנים לניקוי והסרת כתמי דם משטיחים במקום להכין פתרון מאפס. אז חומרי ניקוי להסרת כתמים המכילים אינזימים וחמצן פעיל באבקה כמו לדוגמה ונישק אליה הוא החבר כהי טוב שלכם. יש להשתמש לפי הוראות היצרן. ערבבו לפי הכמות המומלצת ותנו לחומר לעמוד על הכתם לפחות חצי שעה. שטפו במים קרים והניחו לשטיח להתייבש. תוכלו להתשמש בחומר גם להסרת כתמים אחרים. כגון כתמי אוכל ואף ריחות וכתמי שתן של חיות.

ניקוי והסרת כתמי דם ממזרון וריפודים ע"י חברה מקצועית

במדריך זה איך להוריד כתמי דם, קיבלתם את כל השיטות היעילות והמומלצות לניקוי כתמי דם באופן עצמאי. שיטות אלו נבדקו ונמצאו שעובדות ב80% מהמקרים להסרה בטוחה ויעילה. אם אינכם מעוניינים להכניס "ראש בריא למיטה חולה" ניתן לייעץ בחברה מקצועית אשר מתמחה בניקוי מזרונים מקצועית בבית הלקוח.

חברתנו SOS Clean מסירה בבטחה גם כתמי דם מספות ושטיחים. ואנו עושים שימוש בחומרים מלבינים מקצועיים: בין היתר במי חמצן פעיל עד 50% וחומרים מלבינים בטוחים לתעשיית הטקסטיל המכיל אמוניה אשר מטפל גם בכתמי שתן וכתמי השחמות שנוצרו כתוצאה מזיעת יתר.

ניקוי מזרונים אשר מבוצע בחברתנו עושה שימוש בחומרים המבטיחים גם טיפול בקרדית אבק הבית וכחלק מהניקוי נבצע חיטוי בקטריות , פטריות כגון עובש ושאר המזיקים.

ת

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

טיפים נוספים

ניקוי ספות בכפר יונה

רבים מאתנו בוחרים לרכוש ספה מבד, מבלי להבין את ההשלכות של תחזוקה וניקיון שלהם. לא משנה כמה נשתדל, הספות יתלכלכו, יצברו אבק וכתמים. ובכך, הדרך

קרא עוד »

ניקוי ספות בבני ברק

תושבי בני ברק זקוקים לניקוי ספות וריפודים? חברתנו SOS Clean מתמחים בניקוי כל סוגי הספות מבד ומעור. צוותי הניקוי שלנו בעלי ניסיון רב שנים, המעניקים

קרא עוד »

ניקוי ספות בחדרה

יש לכם את הספה או הכורסה האהובים עליכם ואתם לא רוצים להיפטר מהם כי זה כמו נעל ישנה, שחוקה אבל נוחה מאוד על הרגל. האם

קרא עוד »

להזמנות והצעת מחיר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם