ניקוי והסרת כתמי שמן

קצרים בזמן? חייגו עכשיו או השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם!

ניקוי והסרת כתמי שמן

אם הגעת לפה, בין אם החבר המליץ לקרוא על המדריך או בין אם מצאתם את המדריך הזה בגוגל – סימן שגם אתם זקוקים למדריך המלא כיצד לבצע ניקוי והסרת כתמי שמן באופן עצמאי (לבד) ושהמדריך הזה ללא ספק עובד אם תיישמו אותו כמו שצריך. מאמר זה יתן לכם כלים רבים כיצד לנקות כתמי שמן מספות, ניקוי כתמי שמן משטיחים וניקוי כתמי שתן מריפודי רכב. תהנו!

ניקוי והסרת כתמי שמן מספות , משטיחים , מריפודי רכב באופן עצמאי. או ע"י חברת ניקוי מקצועית SOS Clean
ניקוי כתמי שמן חובה לעשות ברגע שהוא נוצר

זה קורה לכולנו ואף אחד לא חף מכתם שמן על הספה או הבגדים שלנו, בטח מהשטיחים וגם על הבגדים שלנו. כאשר אנו אוכלים בסלון בצפייה בטלויזיה אנו לא תמיד שמים דגש ותשומת הלב שלנו מוסחת, והדבר עלול להוביל לטיפות שמן מהרוטב ספגטי, קציצות רוטב עגבניות או אפילו הדג המרוקאי שאנו כל כך אוהבים. טיפות אלו או במקרה חמור יותר צלחת הנשפכת על ספות הבד שלנו הוא אחד הכתמים הקשים להסרה. וכשכתם שמן נשפך על הספה זה פחות נעים מכתם שמן על הבגד והעזרה הראשונה בניקוי מיידי שתיתנו תהיינה קריטית לא להזמין ניקוי ספות מקצועי.

זמן קריאה משוער: 9 דקות

ניקוי והסרת כתמי שמן מספות – עזרה ראשונה מיידת

כתם שמן שזה עתה נוצר חובה לטפל בו מיידית, במידה ואתם קוראים מדריך זה והכתם נוצר לא מזמן פעלו במהירות – יש לקחת נייר סופג או מגבת כותנה ולספוג בעדינות את הכתם ללא ניגוב וללא שיפשוף, לחיצות עדינות באמצעות המגבת יעזרו לשמן להיספג. שפשוף עלול לעזור לכתם לחדור עמוק יותר לסיבי הבד ויהיה בהמשך קשה יותר להסירו. אם יש ברשותכם טלק זה הזמן לפזר ממנו מעט להמתין 2-3 דקות. המשיכו לספוג בעדינות את השמן בעזרת מגבת חדשה. הקפידו כל הזמן לספוג מהאזור הנקי של המגבת או הנייר הסופג.

הסרת כתם שמן לאחר הניקוי – שלב הבא

רוב הסיכויים שהעזרה הראשונה לא תסיר את הכתם, אך כמובן הפעולות שביצעתם יעזרו לכם מאוד וזה שכמות פחותה של שמן נמצאת כעת על הספה או הריפוד. בשלב זה אנו ממשיכים בפעולות אשר יעזרו להסיר את הכתם ולא לגרום לנזק. מה שתזדקקו לו הוא קערה קטנה, ספוג או מברשת רכה ונוזל כלים. אנו נשתמש במים רותחים כאשר מוסיפים לקערה בין 1-2 כפות נוזל כלים על כל 200 מ"ל(שימו לב מים קרים או פושרים יגרמו לכתם שמן להיקבע לבד). מים רותחים מפרידים טוב יותר את השומן וזו הסיבה שמכבסים בגדים במים בטמפרטורה גבוהה.

ניקוי כתמי שמן מריפודים
ניקוי כתמי שמן מספות

בעזרת ספוג עדין (לא ספוג הפלא בשום אופן) נרטיב את האזור ונשפשף בעדינות. בעזרת מגבת נקייה ננקה את האזור ונתבונן בהשפעה. כאשר רואים את הכתם מתחיל להתפורר סימן שהשיטה עובדת– חזרו על הפעולה עד שהכתם נעלם. תנגבו את האזור בעזרת מגבת עד להוצאה הסופית של הנוזל כלים. ייבשו בעזרת פן שיער (ממרחק 30-40 ס"מ ולא ישירות) וחסכתם כמה מאות שקלים בעזרת חברה ניקוי ספות מקצועית.

ניקוי והסרת כתמי שמן מספות ע"י חברה מקצועית – שלב אחרון

במידה ושיטה זו עבדה לכם מעולה אך נשאר מעט מהכתם שמן, אל תתבאסו. פעולות אלו אולי לא יחסכו לכם מאות שקלים אך בוודאי חסכו לכם אלפי שקלים לרכישת ספות חדשות. ביצוע פעולות עזרה ראשונה אלו – קודם כל יורידו את רמת הנראות של הכתם למצב שתוכלו לחיות איתו עד להזמנת חברת ניקוי ספות מקצועית אשר תסיר את הכתם לצמיתות. בזמן זה תוכלו לשבת על המושב המוכתם ולא להרגיש את שמנוניות של השמן. ולארח חברים או משפחה במידה וזה קרה בסופ"ש ולא לבטל את המפגש. חברת ניקוי ספות תסיר גם כתם ישן לכן אתם לא חייבים למהר להתקשר. במידה ומדובר בכתם שמן ישן יש לזהות את המקור שלו.

שלבי ניקוי והסרת כתמי שמן ע"י חברת SOS Clean

כתמי שמן העלולים להיות לנו על הספה, יכולים להיות מגוונים. הדבר אינו נדיר מכיוון שאנו אוכלים מאכלים רבים המכילים שמן צמחי או שמן מהחי. אך קיימים שמנים נוספים שיכולים להמצאות על הספות. שמנים סינטיים – שמנים אלו הם תזקיקי נפט ולרוב משמשים לסיכה. שמנים אלו עלולים להופיע גם כן על הספה מסוליוט נעליים או כפות רגליים של כלב. ואף ישירות מהבגד שלנו. כתמים עלו קשים יותר להסרה מכיוון שהם לרוב מכילים "גריז".

שלב א

ניקוי והסרת כתמי שמן באופן מקצועי מתחיל קודם כל בזיהוי הבד ובסוג כתם השמן – צמחי/מהחי או שמן סינטטי כגון שמן מנוע. בהתאם לסוג הבד ולכתם אנו בוחרים את סוגי החומרים. חומרים אלו יעזרו בפירוק בטוח של האזור המוכתם בלי להשאיר סימני ניקוי או חס וחלילה לפגוע בטקסטורה של הבד. בחירת החומרים היא קריטית ובידיים לא מקצועיות וזיהוי לא תקין של הבד, עלול לגרום לתוצאה בלתי הפיכה או אי הצלחה בביצוע העבודה. כך לדוגמה – בחירת חומר ניקוי המכיר מסיר שומנים(סולבנטי) על בד טבעי עלול לצרוב את הבד ולהשאיר סימן.

שלב ב

אנו נרסס חומרים לפי הבחירה באופן אחיד על כל האזורים הבעייתים לרוב על מושבי הספה , אזור הידיים והגב. החומר מתחיל לעבוד ולרכך את הכתמים לאחר השרייה של בין 10-15 דקות לרוב. פעולת הברשה נחוצה על מנת לתת לחומר לחלחל עמוק יותר בין הסיבים ולשחרר את השומן מהבד. לאחר פעולת ההברשה ופירוק הכתמים. השומן עולה כלפי מעלה כאשר המים נשארים מתחת לשכבה השומנית. והספה מוכנה לשלב האחרון לשלב השטיפה.

שלב ג

בשלב זה נשתמש בפעולה מכנית על ידי שימוש בטכנולוגיה מתקדמת הנקראית הזרקה-יניקה. מכונות מסוג זה משתמשות בהזרקת מים בטמפרטורות גבוהות עד ל90 מעלות צלזיוס ישירות אל תוך עומק הסיב. המים מהולים בחומר מיוחד שעוזר לפהריד בין שכבות השומן והמים ולהפריד אותם במהירות רבה יותר מהסיב ולשטוף שאריות דטרגנטים שריססנו על הספות. על ידי שואב אבק רטוב, אנו שואבים את המים יחד עם כל הלכלוך השומני ושאר שאריות הלכלוך שהצטברו בתקופה טרום הניקוי הקודם. ונשאיר את הספה לייבוש סופי.

שלב ד

ייבוש סופי של הספות לוקח בין 8-24 שעות. הדבר תלוי בין חורף לקיץ ובסוג הטקסטיל. כאשר בד טבעי מתייבש מעט יותר זמן מבד סינטטי. ובקיץ אורך הייבוש מתקצר בחצי. לאחר ייבוש המלא של הספות. מתקבלת תוצאה של ניקוי והסרת כתמי שמן מלאה ללא זכר וללא שאריות. הספה תהיינה רכה ונעימה כפי שלא הייתה מאז שרכשתם אותה מהחנות בפעם הראשונה.

ניקוי והסרת כתמי שמן סינטטיים באופן עצמאי

כמו שנאמר בפסקאות הקודמות, כתמי שמן סינטטיים מקורם מהזיקוק של הנפט. ומשתמשים בעיקר לסיכה, שיכוך והגנה. שמנים אלו נפוצים מאוד כאשר ענו יוצאים מפתח הבית. הם נמצאים כמעט בכל מקום: על המדרכות שאנו הולכים עליו, על האספלט של הכביש כחלק מפליטת המכוניות, ברכבנו בין אם נגענו בצמיגים או פתחתנו את מחסה המנוע של הרכב ועלולים בסופו של דבר להגיע אל ריפודי הבד שלנו. והסרתם אינו דבר פשוט וקשה פי כמה וכמה מכתם שמן רגיל וכתמים נפוצים אחרים.

במדריך זה של ניקוי כתמי שמן סינטטי באופן עצמאי נזדקק לכמה תפוזים ולימונים. בתפוזים ולימונים בשכבת הקליפה קיים חומר חזק הידוע בפירוק שומניים סינטיים. חורמ זה יעיל במיוחד וחברות לייצור חומרי ניקוי ריפודים משתמשים בו לייצור חומר טבעי ובטוח לשימוש להסרת ופירוק שומניים סינטיים. ניקח כמה תפוזים ולימונים ונקפל את הקליפה. רסקו אותה בבלנדר עד קבלת נוזל סמיך. הוסיפו מים ביחס 1:1 והרתיחו על אש קטנה במשך 5 דקות. השתמשו במטלית או מגבת , טבלו מעט בתרכובת המוכנה ולשפשפו מעט באזור המוכתם. בדיוק כמו במדריך הקודם נשפשף קלות בעזרת ספוג עדין או מברשת עדינה וננגב אז האזור במים חמים. ייבשו את האזור בעזרת פן או מאוורר.

ניקוי כתמי שמן משטיחים באופן עצמאי

ניקוי כתמי שמן משטיחים הוא הנפוץ ביותר. כמו שהסברנו במהלך המאמר כתמי שמן בשטיח עלולים להיות גם כתמי שמן מהחי וגם כתמים סינטטיים מבחוץ כתמים קשים אלו יהיו קשים יותר להסרה. אם השטיחים האהובים שלכם הוכתמו בשמן זה עתה, מהירות היא המפתח שלכם להצלחה. ראשית כל לפני תחילת הניקוי כבר קראנו שפעולה עזרה ראשונה חשובה מאוד. בעוד הכתם לא נספג, ספגו אותו בעזרת נייר סופג או במטלית. אין לדרוך על הכתם ואין להבריש או לשפשף את האזור בכדאי לא להחדיר את השמן עמוק לסיב השטיח. לאחר פעולה זו ולפני שנתחיל לנקות את השטיח חשוב לדעת שלא כל שטיח ניתן לניקוי באופן עצמאי.

זיהוי סוג הבד של השטיח לפני ניקוי והסרת כתמי שמן משטיח הוא קריטי. שטיחים מבד כותנה, צמר או משי (ויסקוזה) אינם מתאימים לניקוי בשיטה עשה זאת בעצמך. נבחין בסוג הבד לפי התווית המודבקת בגב השטיח. במידה ולא קיים אחד נבדוק מול חברת השטיחים ממנו נקנה השטיח או נייעץ בחברה ניקוי שטיחים מקצועית.

במידה והשטיח הינו סינטטי – ניתן להשתמש בשיטות הטבעיות הנמצא במדריך של ניקוי כתמי שמן מספות. או ניתן להשתמש בתכשירי ניקוי המיועדים לשטיח אשר אפשר לקנות בכל חנות למוצרי ניקוי. אך אם הכתם עדיין טרי ואינו ירד לגמרי בשיטה טבעית. ניתן להשתמש מעט במסיר שומנים איתו אנו מנקים את סירי הבישול והמחבתות שלנו בבית. מהלו מעט מסיר שומנים במים וטבלו את האזור בלבד, דקה או שתיים מספיקים לחומר לעבוד. אפשר לעזור לחומר על ידי הברשה עדינה או שפשוף עם מגבת ספוגה במים חמים. או נשטוף את האזור אם אפשרי במים חמים ונייבש בעזרת פן שיער.

ניקוי כתמי שמן מריפודי רכב

רכבנו לעיתים משתמש אותנו כמו בית שני, או לכל הפחות בית שלישי. אנו עלולים לבלות בו בין שעה נסיעה ביום לפחות בפקקים לטובת הגעה לעבודה. לבין שעות ארוכות למי שהרכב משתמש אותו לפרנסתו. בממוצע אנו נוסעים 2000 ק"מ בחודש. מה שאומר ממוצע של 40 שעות בחודש. לכן כתם שמן המגיע מהאוכל נפוץ מאוד על ריפודי מושב הרכב שלנו. חשוב מאוד לנקות כתם חדש וטרי עם כל מה שבא ליד. ולרוב הפעמים זה יהיה מגבון או נייד טואלט. עצרו בצד וספגו את הכתם ברגע שראיתם. במידה ומדובר בריפודי עור. הדרך תהיה קלה מאוד. אך אם מדובר בבד לעיתים זה אינה מלאכה קלה. ריפודי רכב עשויים לרוב מבדים סינטטים שאינם דוחים כתמים מהסיבה שדווקא נרצה שהכתם ייספג במהירות. ניקוי כתמי שמן מריפודי רכב מומלצת לעשות על ידי חברת ניקוי ריפודי רכב מומלצת אשר מתמחה בניקוי והסרת כתמי שמן מריפודי רכב. חברת ניקוי תוכל להגיע אליכם לביתכם ולתת לכם הצעת מחיר הוגנת.

חברות ניקוי מקצועיות משתמשות בחומרי ניקוי מקצועיים ובעזרת מכונות מתקדמות בטכנולוגיה חדישה בשילוב ידע וניסיון של ניקוי ריפודים תוכל להסיר עד 100% את כל הכתמים הקיימים וגם כאשר מדובר על ניקוי כתמי שמן משטיחים .  

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

טיפים נוספים

ניקוי ספות בנתניה

אם חיפשתם ניקוי ספות בנתניה? תדעו שאתם פשוט חייבים להזמין את השירות רק מחברתנו – SOS Clean! מעל 1,000 עבודות בממוצע בשנה, עם 10 שנות

קרא עוד »

ניקוי ספות בד קטיפה

בחירת ספות מרופדות בבד קטיפה היא בחירה בהצהרת סגנון נועז בחלל הסלון – אי אפשר להתעלם מהברק הרך, הצבע העשיר והאלגנטיות של הקטיפה. אך הבולטות

קרא עוד »

להזמנות והצעת מחיר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם