ניקוי ספות מבד טבעי

קצרים בזמן? חייגו עכשיו או השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם!

ניקוי ספות מבד טבעי

ניקוי ספות בד טבעי זו היא מלאכה לא קלה גם למקצוענים. במאמר זה נסביר מדוע. בדים טבעיים מגיעים אלינו מהחי כגון צמר והצומח כגון כותנה , משי ופשתן. לרוב הספות מגיעות עם שילוב של בדים – הן שילוב טבעי בלבד והן שילוב בין טבעי לסינתטי. ספות מבד טבעי יוקרתיות יותר , יקרות הרבה יותר מכיוון שהדרך לייצר ספה כזו אורך זמן רב והחומרי הגלם יקרים מאוד. הספות נעימות למגע , רכות יותר, נושמות ומאווררות. הם סופגות נוזלים ולחות כך שבחודשי הקיץ זה הופך אותן לפריט משובח עליו ניתן להתפנק.

ניקוי ספות מבד טבעי כותנה

כותנה היא סיב רך הצומח סביב זרעי צמח הכותנה. סיב זה משמש לרוב לטווית חוטים ואריגתם לבד רך ונושם. כותנה היא גידול נציל מאוד – רק כ-10% מהחומר הגולמי אובד במהלך עיבודה. כאשר נוקתה והוסרו ממנה שאריות שלו שעווה וחלבונים , נותר פולימר טבעי של תאית טהורה. פולימר זה מאורגן במבנה סיבי הנותן לו כוח, עמידות וגמישות יוצאי דופן. כל סיב מורכב מעשרים עד שלושים שכבות תאית המאוגדות במבנה דמוי קפיצים.

ספות מבד כותנה טבעי לרוב זה ספות מאוד יוקרתיות. היתרון הבולט ביותר לספות אלו הן נוחות מירבית. הכותנה זה בד נושם הסופג לחות ונוזלים, מאוורר היטב ורך למגע המקנה לו בצדק את היוקרה שהוא ראוי לה. כשתשבו על ספה כותנה טבעית, אין סיכוי שלא תתאהבו. הכותנה נצבעת בקלות ומגיע אלינו במגוון רחב של צבעים אך הבולט בהם הוא הלבן הטהור.

יחד עם זאת לצד היתרון בספות מבד כותנה ישנן לא מעט חסרונות. ספות מבד כותנה נוטות לדהות בשמש לאורך השנים. הבד נשחק יחסית במהירות ונחלש ככל שעובר הזמן. מה שיכול גרום לקרע בעיקר באזורי התפרים. הלכלוך נצבר מהר מאוד והבד אינו מוסר אותו בקלות. כתמים כגון יין , קולה , קפה ותה , עשויים להישאר לצמיתות ללא יכולת הסרתם. ניקוי ושמירה שבועית הכרחית מאוד אם רוצים לשמור על הספות.

לרוב בימינו כמעט ולא מייצרים ספות מכותנה 100%, הדבר אינו פרקטי. ותמיד תמצאו מרכיב נוסף. בד איטי , פשתן , משי , ושילוב של בדים סינתטים כמו פוליאסטר וניילון או בשמו הפחות מוכר פוליאמיד. זכרו ככל שאחוז הבד הטבעי יהיה נמוך והסינתטי רב יותר, כך הספה יכולה להישמר לזמן רק יותר אך פחות נעימה למגע.

רוצים ניקוי ספות מבד כותנה מקצועי? פנו אלינו עכשיו .. או קראו על מדריך ניקוי ספות כותנה עשה זאת בעצמך שהכנו עבורכם

ניקוי ספות מבד טבעי פשתן

פשתן הוא צמח מסוג פשתה ממשפחת הפשתיים. הוא צומח באזור אגן הים התיכון ועד הודו וככל הנראה בוית לראשונה באזור הסהר הפורה. פשתן היה אחד הגידולים העיקריים במצרים העתיקה. הפשתן הוא צמח חד-שנתי שגובהו עד 120 ס"מ. עלי הפשתן ירוקים באורך 2–4 ס"מ. פרח הפשתן תכול ולו חמישה עלי כותרת. פרי הפשתן הוא כמוסה עגלגלה ויבשה בקוטר 5–9 מ"מ המכילה מספר זרעים באורך 4–7 מ"מ. בעבר בד פשתן שימש לייצור כלי-מיטה. לכן, עד היום, בשפות רבות, המינוח ומצעים ופשתן זהה.

אנו מעריצים של בד פשתן טבעי וחושבים שהוא יוצר מראה חכם, מתוחכם ורגוע למבנה הסלון. אודות למרקם הטקסטיל שלו ולטקסטורה הוא היה טרנד עולמי בין השנים 2018-2019 .בד שנארג מסיבי צמח הפשתן, נחשב לבד איכותי ועמיד מאוד, הודות לסיבים הארוכים, הוא חזק בכ30% מכותנה והוא נחשב לבד החזק ביותר מבין הבדים הטבעיים הוא אף חזק יותר כשהוא נרטב. פשתן הוא בעל עמידות טבעית בפני חיידקים, מיקרופלורה וטחב, מה שהופך אותו לבחירה נהדרת לסובלים מאלרגיות. הוא אינו נצבע בקלות, וזה מסביר מדוע הוא בדרך כלל נמצא בצבעו הטבעי – לבן חיוור, אפור או באז'. הצבעים הטבעיים האלה לא דוהים בקלות. ולספות יש מראה אלגנטי גם כעבור הרבה זמן אם הם מתוחזקים היטב.

החסרונות שלו כמו בכל בד טבעי הוא ספיגות גבוהה של נוזלים. בדים טבעים סופגים כתמים והמלאכה לניקוי אינו פשוטה כלל. בד פשתן אינו אלסטי, חום ומים עלולים לגרום לו להתכווצות. פשתן שנצבע עשוי לדהות עם השנים. הוא מתקמט בקלות אם כי יש יצרנים שמתייחסים לריפודי פשתן בנוסחאות נגד קמטים, עם זאת זה לא בהכרח מבטיח כי הריפוד עדיין לא יתקמט בשלב זה או אחר.

רוצים ניקוי ספות מבד פשתן מקצועי? פנו אלינו עכשיו .. או קראו על המדריך ניקוי ספות פשתן שהכנו עבור לניקוי באופן עצמאי

ניקוי ספות מבד טבעי משי

משי הוא סיב טבעי העשוי מחלבון שבו משתמשים בתעשיית הטקסטיל. הסיב מופק מהפקעת של טוואי המשי. השימוש במשי החל בסין כנראה כבר בשנת 6000 לפני הספירה. בתחילה הותר השימוש במשי רק עבור בגדי הקיסר. מאוחר יותר נפוץ המשי בכל סין, ובהמשך בכל אסיה. המשי הפך פופולרי מאוד בקרב העשירים, בכל מקום אליו הגיעו סוחרים סיניים.

ייצור משי טבעי מבוצע על ידי איסוף הגלמים של טוואי המשי. הייצור מבוצע על ידי הרתחת הגלמים במים רותחים בעודם בחיים, וכך מאפשרים את פתיחת כל הסיב המצוי בגולם. אם הגלמים בוקעים בטרם הם נאספים ומורתחים, הפרפר היוצא מהם אוכל את הגולם וקורע את הסיבים. חוט משי אחד מופק משמונה סיבים הנשזרים יחדיו. כל פקעת עשויה מסיב באורך של כקילומטר אחד ושוקל כתשיעית גרם.

משי בצבע זהב מופק רק בעמק הברהמפוטרה, ונקרא "מוגה". למשי מסוג זה יש אורך חיים ארוך – מעל 50 שנה, והוא נחשב היקר בסוגי המשי.

בד משי הוא הדרך המפוארת והיוקרתית ביותר לעיצוב הריהוט. למשי היסטוריה ארוכה של שימוש גם בבגדים וגם בריפודים. הוא הוא סיב זוהר בעל חוזק גבוה ואלסטיות טובה, הוא מתנגד לקמטים, הוא סופג אך מתייבש במהירות. הבד חלק ונעים למגע, הביטוי "חלק כמו משי" מתאר אותו במדוייק. הוא מגיע בשלל צבעים פשוטים או בתבניות משוכללות כמו זהב צבעים עשירים ובהירים. ניתן לרקום עליו עיצובים מרהיבים או להשאירו כמו שהוא. משי הוא בד יפהפה במראהו המשפר כל רהיט המיוצר ממנו.

היפו אלרגני

משי מומלץ לאנשים עם אלרגיות. הוא מעובד במים, אדים וחום. ללא שימוש בכימיקלים. הוא מיועד להגן על זחל תולעי המשי בזמן שהוא מגדל, ולכן הוא מתנגד לאיומים טבעיים העלולים לפגוע בזחל. קרדית האבק לא אוהבת לחיות במשי. פטריות ועובש לא יכולות לצמוח בזה. והוא מתנגד ללכלוך וריח.

משי חזק ועמיד לאורך שנים רבות אם יטופל כראוי. האויב העיקרי הוא אור השמש, ולכן יש לשמור עליו במקום בו השמש לא תדהה את צבעיה ותפגע בסיבים. חרקים עשויים לתקוף אותו גם כן כך שיש לשמור עליו מפניהם .יש לנקות אותו בעדינות וללא כימיקלים חזקים. אם ננקטים אמצעי זהירות אלה, בד ריפוד משי צריך להיראות יפה ולהישאר חזק במשך שנים, אפילו עשרות שנים.

רוצים ניקוי ספות מבד משי מקצועי? פנו אלינו עכשיו ..

ניקוי ספות מבד צמר

הצמר הוא סיב המופק משיער של בעלי חיים מבויתים, בדרך כלל כבשים. הסיב המיוצר מכבשים מבויתות שונה משיער או פרווה בכך שיש לו נטייה להתקפל ולהסתובב ובכך ניתן "לתפוס" סיב אחד באמצעות סיב שני וליצור מהם חוטים. תכונה זו של הסיב מאפשרת לו לשמור על החום, שכן האוויר שנתפס בקפלים מיצר מכשול למעבר חום מצד אחד של הקפל לצידו השני. צמר גדל במספר צבעים טבעיים: חום, שחור, אפור ולבן. הצמר מסוגל להיצבע בצבעים רבים ועדיין שומר על גמישותו.

ספה מסיב צמר טבעי היא בחירה נפלאה עבור כל מי שמחפש ספה מבד טבעי. בד עמיד בפני טמפרטורה באופן טבעי מספק חמימות בתקופות החורף. מה שהופך אותו לבחירה פנטסטית למשפחות הגרות באזורים קרירים. ספת צמר תהפוך במהירות למקום החביב עליכם בבית לנוח ולהירגע. צמר הוא בד נושם, הוא דוחה לחות, הוא עמיד בפני טחב ועובש, והוא עמיד בפני קמטים. השכבה החיצונית של הצמר מגינה בפני כתמים באופן טבעי אך כמובן נדרש לנקות בהקדם האפשרי כל כתם שזה עתה התרחש.

החיסרון העיקרי בצמר טמון בלבישות מוגבלת. צמר הוא חומר גס, שלעתים קרובות שכיבה ללא חולצה או עם העור חשוף על הצמר יגרום לאי נוחות וגירוד . עם הזמן, צמר גם יוצר גלילים, כדורים קטנים בחלק החיצוני של הבד. בנוסף, צמר רגיש לאקלים בו הוא חי; החום והלחות גורמים להתכווצות שלו. צמר גם קשה מאוד לניקוי , הוא אינו סובל חומרי ניקוי ואף רגיש לחלקם הגדול. על מנת לשמור על איכות הבד עשוי 100 אחוז צמר, למשל, יש לנקות אתו בניקוי יבש בלבד ולהשאיר אותו להתייבש בטמפרטורת החדר ללא זירוז בשימוש עזרי חום כגון פן. טיפול לא תקין יכול להוביל להתכווצות קיצונית של בגד צמר ולהפוך אותו לחסר תועלת.

רוצים ניקוי ספות מבד צמר מקצועי? פנו אלינו עכשיו ..

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

טיפים נוספים

ניקוי ספות בפתח תקווה

אנו בחברת SOS Clean נותנים שירות בכל רחבי מרכז הארץ וכחלק מכך מעניקים גם שירות ניקוי ספות בפתח תקווה והסביבה. מחיר הניקוי שלנו הוגן ואנו

קרא עוד »

ניקוי ספות בגני תקווה

אם גם הספה שלכם כבר לא נראית מיליון דולר, זה כנראה הסיבה שאתם מחפשים ניקוי ספות מקצועי בגני תקווה והסביבה, במחיר הוגן כמו שכולנו ישראלים

קרא עוד »

ניקוי ספות מבד טבעי

ניקוי ספות בד טבעי זו היא מלאכה לא קלה גם למקצוענים. במאמר זה נסביר מדוע. בדים טבעיים מגיעים אלינו מהחי כגון צמר והצומח כגון כותנה

קרא עוד »

ניקוי שטיחים בנתניה

אם הגעתם לפוסט זה – סימן שגם אתם אוהבי שטיחים ניידים בבית. הוא מקנה לנו אווירה חמימה בתקופות החורף, מוסיף המון צבע ונעימות לסלון או

קרא עוד »

להזמנות והצעת מחיר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם