מדריך ניקוי ספות באופן עצמאי בשיטה עשה זאת בעצמך

ניקוי ספות סינתטי באופן עצמאי

קצרים בזמן? חייגו עכשיו או השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם!

מדריך ניקוי ספות באופן עצמאי בשיטה עשה זאת בעצמך

דף הבית > ניקוי ספות בד > מדריך ניקוי ספות באופן עצמאי בשיטה עשה זאת בעצמך
מדריך ניקוי ספות באופן עצמאי

ניקוי ספות מקצועי עם SOS Clean – ייעוץ חינם, רק תתקשרו!

רגע לפני שאתם מתחילים לקרוא איך לנקות ספה: מדריך ניקוי ספות באופן עצמאי בשיטת עשה זאת בעצמך : בואו נדבר תכלס, אם הספה שלכם בת כמה שנים טובות ולעולם לא עברה תהליך ניקוי עמוק ויסודי – אנחנו לא מציעים לכם לנסות לבד. כנראה שבמקום לפרק את כל הלכלוך חלקו הגדול יצוף מהשכבות התחתונות של הריפוד ופשוט עלול להתפזר לשטח גדול יותר.

הסרת כתמים מספות או המדריך הזה איך לנקות ספה בשיטה עצמית נועד בראש ובראשונה לספות יחסית במצב לא ממש רע. לטובת הסרת כתמים בודדים או לתחזוקה ושמירה על ניקוי הספה – ולא לספה שכבר מלכתחילה נראית במצב גרוע מאוד.

אם שווה לכם זמן ההשקעה שאתם הולכים להשקיע וכסף עבור חומרי ניקוי – סיכוי ההצלחה שלכם נעים סביבות ה70%. לא כל ספה מתאימה לניקוי באופן עצמאי. ולכן אנחנו בSOS Clean – מציעים לכם שירות ייעוץ חינם והסבר מלא ומקיף שסיכוי ההצלחה שלכם יהיה גבוהה יותר.

פתרון נוסף שאנו מציעים הוא ניקוי מקצועי ומהיר במחירים נוחים בהחלט לנקות את הספה שלכם למצב כמו חדש.

צפו בסרטון הבא להדגמה איך אנחנו מנקים את הספות שלכם, והזמינו אם התרשמתם או לשיחת ייעוץ 0533006162 אלכסנדר הרץ הבעלים איתכם מייד על הקו! בחינם!

מבוא למדריך – קרוא הכל טרם התחלה

זמן קריאה משוער: 12 דקות

איך מנקים ספה מכתמים באופן עצמאי: כל חובב ניקיון ממוצע יסכים אתנו, שהדבר שהכי קשה לשמור הוא על ניקוי הספות שלנו. בניגוד לשאר החפצים בבית שאותם אנו מצליחים לנקות בקלות רבה, על ידי חומרי ניקיון מגוונים, עם הניקוי ספות זה פחות הולך, והאמת?! זה לגמרי מובן. הרי הספות שלנו במהלך השנים צוברות אבק רב ולכלוך. כתמי זיעה מתחילים להיתפס בספה, ואף במקרים קיצוניים יותר כתמי קפה, שתן, אוכל וכדומה. המרכיבים של הכתמים מחלחלים פנימה. כך שגם אם ננקה בצורה שטחית את המרקם העליון של הספות, עדיין הלכלוך שנמצא בתוך הספוג הפנימה – יצוץ ויעלה שוב.

במדריך זה של ניקוי ספות עשה זאת בעצמך, נעשה לכם סדר בסוגי הכתמים והבדים. נצייד אתכם בכמה טיפים קטנים, שיעזרו לכם איך לנקות ספה ביעילות, ולבצע את הניקוי שלכם באופן מושלם- בצורה קלה ופשוטה. וכמובן להחזיר לכם שוב את הברק והנוחות.

מה נלמד מהמאמר? איך בודקים סוג הספה. מבחן בעירה לזיהוי סוג הסיב. איך בקלות לנקות ספה מבד. ניקוי כתמי מים ואיך להימנע מהם בניקוי כושל. ממה יש להימנע. חומר לניקוי ספות שאנו ממליצים.

מגיש המאמר – אלכסנדר הרץ, מומחה לניקוי ספות וריפודים מקצועי בדרגת מאסטר. הכשרה בזיהוי סוגי טקסטיל, חומרי ניקוי מקצועיים וניסיון מעל 7 שנים.

מאפייני סיבים סינטטיים

לפני שניגשים לבצע את הכתוב במדריך ניקוי ספות באופן עצמאי זה, חשוב להבין את סוגיו. ספות לרוב מיוצרות מבדים סינטטיים, כלומר מסיבים שאינם מופקים מצמחים או בעלי חיים. במקום זאת, מקור הסיבים בפולימרים שהופקו מתוצרי לוואי של נפט. רוב הספות שלנו עשויים מסיבים משילובים שונים בין אם הם סינטטיים 100% או מעורבים גם עם מעט כותנה או פשתן. קיימים 3 סוגי סיבים סינטטיים עיקריים: פוליאסטר, ניילון ופוליפרופילן.

יתרונם של סיבים סינטטיים – היכולת לטפל ולתחזק אותם בקלות רבה יחסית. עקב היותם סיבים שנוצרו מנפט. הם אינם אוהבים וסופגים מים ברמה המולקולרית. מה שמקנה להם יכולת דחיית כתמים טבעית.

כמוצר סינטטי הם עמידים בפני חומרי ניקוי חזקים מאוד ולכן ניתנים לניקוי כמעט בכל החומרים בשוק. הבדים גמישים מאוד ואינם דוהים כמעט בשמש . לבדים הסינטטיים יתרון כלכלי מובהק, בדרך כלל הם זולים הרבה יותר מהבדים הטבעיים.

בשל פיתוח טכנולוגיות מתקדמות בתחום הטקסטיל, חלק מהבדים הסינטטיים הקיימים כיום בשוק, הינם באיכות גבוהה, חלקם מתקרבים כבר בתחושה לבדים הטבעיים ואף עולים עליהם, נותנים פתרונות תחזוקה ובעיקר נעימים למגע.

איך מנקים ספה באופן עצמאי? בדקו קודם את התווית

אם הספה תוצרת חו"ל, יהיה עליה תווית. למעשה התווית מסמלת באותיות באנגלית ויכולה לסייע לכם לניקוי ולהבין איך לנקות ספות עשה זאת בעצמך בצורה הטובה ביותר. תוכלו למצוא את התווית בדרך כלל בתחתית הספה.

הינה פירוש כל קוד:

"W" – פירושו שניתן לנקות ספות אלו בעזרת מים. כל חומר ניקוי עם מים יכול לעבוד מצוין על הספה: נוזל כביסה, חומר ניקוי לספות, שמפו לשטיחים, ואפילו נוזל כלים.

"S" – פירושו שלא ניתן לנקות את הספה עם הרבה מים. אפשר לנקות בעזרת חומרי ניקוי לא על בסיס מים. תוכלו לנקות את הספה למשל בעזרת אלכוהול ג'ל, אלכוהול טהור, חומר ממיס נטול מים כלשהו. בדרך כלל מומלץ להשתמש במגבונים לחים ללא סבון.

"S-W" – פירושו שניתן להשתמש גם בממיסי מים וגם בממיסים ללא מים.

"X" – פירושו שלא ניתן לנקות את הספה בעזרת תכשירי ניקוי. מומלץ לשאוב את הספה בלבד. אם יש ברשותכם ספה זו – מומלץ לשלוף את הריפוד ולמסור אותו לניקוי יבש. או לפנות לבעל מקצוע המתמחה בניקוי ספות בד .

בדקו את סוג הסיב ממנו עשוי הספה

אם הספה תוצרת הארץ – סביר להניח שלא תמצאו עליה תווית המסבירה את הדרך הבטוחה ביותר לניקוי ספה עצמי.  

אם אינכם בטוחים מאיזה סוג הספה – מומלץ לא לבצע את ניקוי הספות לבדך, מהסיבה שאתם עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך כגון: השחמה, התכווצות, דהיית צבע ועוד.

עיקר הנזק שאתם עלולים להסב הוא לספות מסיב טבעי. המחולקים ל2 קבוצות:

טבעי מהצומח כמו – כותנה, פשתן וויסקוזה.

טבעי מהחי כמו – משי וצמר.

אין חשש כזה אם מדובר בספה מסיב סינטטי כמו – פוליאסטר, ניילון או פוליפרופילן.  

הדרך הטובה ביותר לזיהוי הסיב – היא פשוט לשאול את המוכר, או לבדוק על הדגם שלכם באינטרנט. אם אין אפשרות כזו, ישנו מדריך מבחן הבעירה שתוכלו לבצע בעצמכם.

מדריך למבחן הבעירה לזיהוי סוג הסיב:

  1. כמעט בכל ספה ניתן למצוא ריצ'רצ' בחלקו האחורי של כרית גב או המושב. פתחו את הריצרצ ובצדו הפנימי ישנו חלק עודף מסיב הספה.
  2. גזרו מעט מהסיב וסגרו בחזרה את הכרית.
  3. הכינו צלחת, כפפות ומצית לצורך המבחן. שרפו את קצה הדוגמה של הריפוד מעל הצלחת.

תוצאות:

  סוג הסיב  סינטטי/טבעי    תכונות בעירה וצבע    צבע עשן  ריח עשן  אפר
צמרטבעי חימרצד, נשרף לאט. צהובללא עשןשיער שרוףרך, שחור, פריך
משיטבעי חימרצד, נשרף מהר. כתוםללא עשןשיער שרוףרך, שחור, פריך
כותנהטבעי צומחנשרף מהר, מעשן. כתוםבהיר/לבןנייר שרוףרך, אפור, פריך, מפותל
פשתןטבעי צומחנשרף מהר, מעשן. כתוםבהירנייר שרוףרך, אפור, פריך, מפותל
ויסקוזהטבעי צומחנשרף מהר, מעשן. כתוםבהירנייר שרוףרך, אפור, פריך, מפותל
ניילוןסינטטילהבה כחולה בקצה כתום. נשרף באופן שווהבהיר, ללא עשןשעוות נר, סלריחלק, קצה שחור קשה
פוליאסטרסינטטיכתום , מרצדסמיך, שחורפרי מתוקזוהר, סביב שחור קשה
פוליפרופילןסינטטינשרף מהר, להבה כחולה בקצה כתוםעשן בהיר דלזפת, אספלטזוהר שחור חזק

עכשיו שאתם יודעים מאיזה סיב עשויה הספה שלכם, תוכלו ליישם מדריך זה איך מנקים ספה באופן עצמאי או לעבור למדריכים אחרים.

מדריך איך לנקות ספה באופן עצמאי בשיטה עשה זאת בעצמך

יישום מדריך לניקוי ספות באופן עצמאי כפי שכתב – חשוב, ולכן הקפידו על דיוקו. כך, תשיגו תוצאות טובות יותר.

זמן נדרש: 30 דקות

כלים: בקבוק ריסוס, מברשת רכה, מגבת כותנה לנבה

חומרים: כוס חומץ, כפית מלח, מיץ של 2 לימונים, כף סודה לשתייה או ערכת ניקוי ספות עשה זאת בעצמך

  1. הסרת שיער חיות מחמד – לאלו מאתנו שמגדלים חיות מחמד, מכירים היטב את השערות שמצטברות בין סיבי הספה. גם שואבי האבק הטובים ביותר לא מצליחים להתמודד עם חלק מהפרוות החמודות שיש לבעלי החיים. ולכן במקרה זה נדרש לבצע את ההסרה – בעזרת גלגלת דביקה. טרם תחילת העבודה תפתרו מהפרווה. הוא מפריע לתהליך ניקוי התקין.
רולר דביק להסרת פרווה עבור ניקוי ספות באופן עצמאי
רולר דביק להסרת פרווה

2. שאיבה – לפני שמתחילים לנקות את הכתמים, חשוב לבצע שאיבה לספה. זה השלב הכי קריטי ואם לא יתבצע יפגע בכל התהליך. גם אם הספה נראית נקייה, אבק ולכלוך רב מצטבר בין הסיבים והוא עלול לצוף בזמן או אחרי הניקוי.

שאיבת הספה
שאיבת הספה

3. הכינו חומר ניקוי – ערבבו בבקבוק ריסוס את החומר הניקוי הבא: 2 כוסות מים, כוס חומץ, מיץ של 2 לימונים , כף מלח, וכף סודה לשתייה. ערבבו את החומר היטב. אפשרות נוספת פשוט להשתמש בחומר לניקוי ספות עשה זאת בעצמך.

מדריך ניקוי ספות באופן עצמאי עם סודה, חומץ, לימון ומלח
סודה, חומץ, לימון ומלח

4. רססו את הספה – רססו את המושבים ואת כריות הגב של הספה, באחידות בשכבה דקה. חשוב לא להרטיב יתר על המידה את הריפוד. זכרו שאין לכם שואב רטוב לשאוב את הנוזלים.

ריסוס ספה בעזרת חומרי ניקוי ספות עשה זאת בעצמך
ריסוס ספה בעזרת חומרי ניקוי ספות עשה זאת בעצמך

5. הברשה – המתינו כ- 10 דקות , והברישו את הספה באזורים הבעייתיים. את ההברשה אפשר לבצע בעזרת ספוג עדין או מברשת עדינה או גסה. זה מאוד תלוי הספה והסיב ממנו עשויה. עשו זאת בעדינות מבלי לגרום לנזק מיותר. לכתמים בעיתיים יותר, טבלו את מהברשת בחומר ניקוי והברישו שוב את האזור.

איך לנקות ספה לבד עם חומר לניקוי ספות עשה זאת בעצמך ומברשת
הברשת ספה

6. ניגוב וייבוש – נספוג היטב עם מטלית כותנה לבנה ויבשה את המים שהצטברו על הספה. וחכו לייבוש! חשוב לציין, שתהליך הספיגה חייב להיות יסודי כדי שלא יישארו מים על הספה העלולים ליצור כתם. בעיקר בספות הבהירות יש את הבעיה. זכרו, ככל שתמהרו לטפל בכתם מהר יותר, כך תוצאות הניקוי יהיו טובות יותר.

ניגוב ספה לאחר ניקוי ספות באופן עצמאי בשיטת עשה זאת בעצמך
ניגוב ספה

ניתן להשתמש גם כמעט בכל תכשיר ניקוי ביתי הנמצא בחנויות הכלבו. זכרו, שאם יש שילוב של סיב טבעי עם סיבים הסינטטיים אתם עלולים לגרום לנזק. עשו זאת בפינה נסתרת, ועדיף בחלק הפנימי כגון הכריות אם יש ריצ'רץ', או החלק האחורי של הספה.

מדריך ניקוי ספות מכתמי מים באופן עצמאי

ניקוי כתמי מים מספה: בין אם נשפך לכם מעט מהכוס מים, קצת זיעה השאירו סימנים, או שנסיתם ניקוי ספות עצמי. ישנם לא מעט מקרים שהכתם נוקה – אך נשאר סימן מים גדול מסביב לאזור. למה זה קורה? איך מנקים ספה מכתם מים? ואיך להימנע מזה בפעם הבאה? הינה התשובות:

למה נוצר כתם מים

נתחיל בכך שכתמי מים בספה יכולים לקרות בכל סוגי הסיבים – גם הטבעיים וגם סינטטיים. לרוב אם ישפך כוס מים ויישאר סימן בספה כנראה שהיא עשוי מסיב טבעי אם הכתם בצבע צהוב בספה בהירה. אך אם לא כך הדבר סימן שיש בעיה אחרת – והיא אבק ולכלוך.

איך למנוע כתם מים בעתיד

כאשר ספה כהה מקבלת כתם רק ממים שנשפכו – סימן שהספה מלאה באבק ולכלוך והמים פשוט הציפו את זה כלפי מעלה לשכבה העליונה. הימנעות מכך היא פשוט לשאוב את הספה על בסיס שבועי. לא די בכך וחשוב לבצע ניקוי עמוק ויסודי אחת לשנה לפחות.

מדריך איך לנקות ספה עשה זאת בעצמך מכתם מים

למעשה איך מנקים ספה מכתם מים זה די פשוט. לא משנה אם החלטתם לנקות רק את הכתם הספציפי או כבר מנקים את הכתם יסודי בעזרת חומר כזה או אחר, חשוב לדעת איך לבצע 2 פעולות הכרחיות:

  1. יש לשטוף את האזור היטב שלא יישארו דטרגנטים(חומר ניקוי) מאחור. ואת זה נעשה בסיום תהליך הניקוי בעזרת מטלית או מגבת כותנה ספוגה במים חמים. נבריש הייטב את האזור על מנת לשטוף היטב את ריפוד הספה. נשטוף את המגבת/מטלית ונחזור על התהליך מספר פעמים עד שאין עוד סבון על המגבת. לסיום נגבו את האזור בעזרת מגבת חדשה ויבשה על מנת לספוג כמה שיותר מהלחות בספה. והשאירו אותה להתייבש.
  2. כאשר מנקים כתם מים קטן, גם אם נבצע את זה היטב, האזור שלא נגענו ישאיר הבדלי צבע. ובכך, זה יראה כאילו יצרנו כתם גדול יותר. יש לבצע את תהליך הניקוי בכל הכרית – גם אם מדובר על כרית מושב גדולה במיוחד. הרטבת האזור, ניקוי טוב בעזרת חומר ניקוי וניגוב כל הלחות – תבטיח לכם תוצאה לשביעות רצונכם המלאה. וללא סימני כתם נוספים.  

חומר ניקוי ספות עשה זאת בעצמך

חברתנו SOS Clean מתמחה בניקוי ספות מקצועי, בזיהוי כל סוגי הבדים וטיפול נכון , אמין ומקצועי. אך אם בכל זאת תרצו לנקות בעצמכם, אצלנו תוכלו לרכוש ערכת ניקוי ספות באופן עצמאי על בסיס חומר המכיל מסיר פרוטאין (חלבון) המפרק כתמי שומן, זיעה ואוכל. כל כתם על בסיס טבעי. הוא בטוח לשימוש על כל סוגי הסיבים הסינתטיים. אנחנו גם נסביר לכם איך מנקים ספה בעזרתו ביעילות. העלות הבקבוק רק 119 ש"ח בלבד כולל משלוח.

מאמר זה של מדריך לניקוי ספות באופן עצמאי, נכתב על ידי אלכסנדר הרץ. בעלי חברת SOS Clean המתמחה בניקוי ריפודים מכל הסוגים. שיטות ניקוי אלו אכן עובדות ברוב הפעמים, אך לא תמיד. זכרו בסופו של דבר כל חומרי הניקוי הביתיים וחומרי הניקוי הטבעיים אינם נועדו לשימוש מקצועי, ואינם תמיד מספקים את העבודה.

אם אתם באמת רוצים ספה נקייה, מומלץ פשוט להזמין חברת ניקוי ספות מקצועית, ולחסוך את הזמן והמאמץ ביישום מדריך זה, לחסוך את עלות החומרים ולתת למומחים לבצע זאת עבורכם.

עוד מדריכי ניקוי ספות עשה זאת בעצמך

 

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

טיפים נוספים

ניקוי ספות בד קטיפה

בחירת ספות מרופדות בבד קטיפה היא בחירה בהצהרת סגנון נועז בחלל הסלון – אי אפשר להתעלם מהברק הרך, הצבע העשיר והאלגנטיות של הקטיפה. אך הבולטות

קרא עוד »

ניקוי שטיחים מקיר לקיר

ניקוי שטיחים מקיר לקיר SOS Clean חברת ניקוי שטיחים מקצועית ניקוי שטיחים למשרדים! ניקוי שטיחים לבתי עסקים! ניקוי שטיחים לבית מלון! ניקוי וחיטוי עמוק ויסודי!

קרא עוד »

ניקוי מזרונים ברמת גן

במיוחד לאנשים הסובלים מאלרגיות ואסתמה ניקוי מזרונים ברמת גן חשוב יותר ממה שחשבתם! למעשה, ניקוי המזרן, חשוב לכל האנשים שרוצים שינה טובה ועמוקה. סיבי המזרן

קרא עוד »

ניקוי שטיחים בנס ציונה

חדש בעיר! ניקוי שטיחים בנס ציונה לתושבי האזור במפעל חדיש בטכנולוגיה מהפכנית. יש ברשותכם שטיח הנמצא בסלון או בחדר שינה, לא ידעתם שיש פתרון לניקוי

קרא עוד »

להזמנות והצעת מחיר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם