מדריך איך מנקים ספת עור עשה זאת בעצמך (לבד)

קצרים בזמן? חייגו עכשיו או השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם!

מדריך איך מנקים ספת עור עשה זאת בעצמך (לבד)

דף הבית > ניקוי ספות עור > מדריך איך מנקים ספת עור עשה זאת בעצמך (לבד)
סרטון הדגמה לניקוי ספות עור לבד

ניקוי ספות עור עשה זאת בעצמך: התלבטתם רבות איזה ספה לקנות, המגוון היה די רחב. רציתם את הבסט של הדה בסט. אז החלטתם שאתם רוכשים ספה לשנים ארוכות. החלטתם נכון, ספות מעור היא בחירה מציינת עבורכם. אך כמו רבים גם אתם גיליתם שהספה החדשה מעור שינתה את הגוון באזור מסוים, שאתם לא יודעים איך לנקות ספות עור ולהסיר את הכתמים האלו. אולי גם לפעמים, נדמה לכם שסלון מעור שלכם מתקלפת? אם לא תקפידו על העצות הבאות, זה רק עניין של זמן עד שתצרכו לצבוע אותה בסכום לא מבוטל, או לרפד אותה מחדש – כי גם ניקוי ספות עור מקצועי לא יעזור בחלק מהמקרים. איך מתחזקים נכון שזה לא יקרה? לפניכם מדריך איך מנקים ספת עור עשה זאת בעצמך שיעזור לכם לבצע את זה כמו שצריך. המשיכו לקרוא..

זמן קריאה משוער: 11 דקות

ניקוי עור – מאפיינים שחשוב להכיר

לפני שניגשים לבצע הוראות של מדריך איך לנקות ספות עור (לבד) עשה זאת בעצמך, חשוב להבין כמה דברים: סלונים מעור יכולים להיות עשויים מכל סוג של עור בעלי חיים כגון פרות, עגלים ושוורים, אך עור הפרה הוא הנפוץ ביותר.

ישנם סוגים רבים של עורות שניתן למצוא בריפוד הספה. הנפוץ ביותר שכולכם בוודאי נתקלתם בו, הוא המונח "עור נאפה" אשר כבש את מילון המושגים בעולם סלוני העור כשם נרדף לעור איכותי. עור נאפה הוא עור מעובד אשר עובר תהליכים רבים לקבלת רכות, גמישות, צבע וחוזק על מנת להביאו למדפים כריפוד לסלוני עור מוגמרים.

התהליך מתחיל בהסרה של הפרווה, השרייה בחומרים כימיים לריכוך וכמובן, צביעה של העור ומריחת שכבת הגנה חיצונית שזו היא שכבת הלקה.

שכבת הלקה אוטמת את העור ומגינה מפני כתמים, נוזלים ולכלוך. תהליכים אלו אשר מתבצעים בידי מפעלים מובילים מבטיחים בין השאר, את איכות העור אשר עליו תשבו לבסוף בניחותא על הספה הביתית שלכם.

בשכבה זו של הלקה מצטבר בעצם כל הלכלוך והכתמים, אותה אנו נרצה לדעת איך לנקות. ניקוי גס מידי, יביא לפגיעה בלקה והרס הספה. לכן, חשוב להבין באיזה סוג עור יש את הלקה ובאיזה לא. חשוב איזה סוג עורות ניתן לנקות ובאיזה עדיף לא לגעת.

איך מנקים ספת עור – הכירו סוגי העורות

ישנן לא מעט סוגי עור שונים שאינם עברו בשלב העיבוד צביעה או אינם קיבלו שכבת לקה להגנה. סוגי העור האלה אינם מומלצים לניקוי עשה זאת בעצמך עם חומר לניקוי ספות עור סטנדרטי בהיותם סופגים נוזלים או רגישים. ואתם עלולים לגרום לספת העור שלכם לנזק בלתי הפיך.

עור אניליין – אינו מכיל שום ריסוס של שכבת צבע או לכה מעל. אינו ניתן לניקוי

עור סמי אניליין – סוג העור "אפקט שני צבעים" אינו ניתן לניקוי ועלול לגרום לעיבוד אחד הצבעים.

עור נובוק – ללא שכבת הגנה של לקה או צבע לכן סופג נוזלים,לא ניתן לניקוי ולא ניתן לצביעה חוזרת.

עור פולאפ – מעובד באמצעות ואקסים ושמנים מיוחדים , סופג נוזלים ולא ניתן לניקוי.

אין לנסות בשום אופן לנקות את הסלונים האלה לבד, לא בטוחים איזה סוג עור יש לכם – תוכלו להתייעץ עם המומחים שלנו או להתקשר לחנות ממנה קניתם את הספה.

מדריך ניקוי ספת עור עשה זאת בעצמך
מדריך ניקוי ספת עור עשה זאת בעצמך

מדריך איך מנקים ספת עור עשה זאת בעצמך

מדריך ניקוי ספות עור באופן עצמאי / עשה זאת בעצמך בעזרת ערכת חומר לניקוי ספות עור לבד – כך תבצעו את זה ממש כמו מקצוענים. תוכלו אף להשתמש במעט אבקה להסרת כתמים על בסיס אנזים כמו למשל וניש קאליה או אבקת כביסה עדינה. כף אחת ל4 ליטר מים חמימים.

  1. בצע בדיקת ספיגות העור – בעזרת טבילת אצבע במים והרטבת העור. במידה והטיפה עומדת, והתחתית אינה משנה את צבע לכהה. כנראה שמדובר בעור נאפה ואפשר להמשיך. כל מה שצריך הוא: דלי מים, מברשת רכה עדיף שיערות סוס, מגבת כותנה לבנה וכמובן ערכת ניקוי.
  2. הכינו חומר לניקוי – נכין בדלי של 4 ליטר מים נקיים תערובת עם החומר לניקוי ספות בדילול לפי הוראות היצרן בלבד. אין בשום אופן לשים כמות גדולה יותר אפילו אם נראה לכם שהספה מלוכלכת יותר מהרגיל.
  3. נקו את החלק העליון תחילה – את הניקוי עצמו אנו נתחיל קודם כל ממקום גבוהה לנמוך, כלומר קודם נסיים את משענות הגב ואז נעבור לצדי הספה ורק בסוף ננקה את מושבי הספה.
  4. נקו את החלק התחתון – את הניקוי נבצע מקובייה לקובייה ולא בבת אחת. טבלו את המברשת בדלי עם החומר. נדרש מעט מאוד מהחומר ומרחו אותו בקובייה שאותה ננקה. נמתין דקה אחת ונתחיל לשפשף בעדינות את האזור בעזרת תנועות סיבוביות. אנו אמורים לראות מיד שהספה מתמלא בלכלוך שיוצא מבין הנקבוביות.
  5. לא לשפשף חזק – אין לשפשף יתר על המידה – ברגע שנקבוביות העור נקיות מלכלוך שחור , נגבו את האזור בעזרת המגבת עד לייבוש מלא, ניקוי קובייה באורך 40 ס"מ אמור לארוך כ2-3 דקות. ניתן לראות את הלכלוך עובר למגבת. המשיכו לקובייה הבאה.
  6. נקו משענות ידיים – לאחר שסיימתם את אזורי המשענת, המשיכו לצדי הספה ואז למושבי הספה. אל תתנו לחומר לחדור בין כריות הספה. נגבו ביסודיות.
  7. ייבוש – סיימתם יופי. נגבו שאריות החומר בעזרת מטלית מיקרופייבר ומים. ויבשו בעזרת מגבת.
  8. מרחו קרם לחות – לאחר סיום תהליך הניקוי של כל הספה נבצע לה פעולת שמירה והגנה על עור בעזרת החדרת הלחות לה היא זקוקה. מרחו כ300-500 גרם מהחומר תלוי בגודל הספה. בין 1/3-1/2 מהמוצר שקניתם. זהו סיימתם, אתם רשמית מנקי ספות עור מקצוענים!

מדריך ניקוי ספות עור לבד עם חומרים ביתיים

עף על פי שנאמר נבדוק עם הספה סופגת מים בעזרת טבילת כמות מים קטנה על הספה. אם המים עומדים וגוון התחתית אינו שתנה ונשאר שקוף – ניתן להמשיך בתהליך הניקוי. יש לנקות בעזרת מטלית לחה במים פושרים בלבד. ניתן אף לקחת חלב לשפוך על האזור ולנגב. שיטה נוספת להסרת כתמים קשים היא באמצעות אלכוהול 70% או אלקוגל להסרת כתמי דיו, צבע ודם ונרחיב על כך בהמשך. למרוח על מטלית כותנה יבשה ולנגב את המקום. יש לבדוק עמידות העור במקום נסתר.

טיפים נוספים איך מנקים ספת עור

הכירו עוד שיטות איך מנקים ספת עור. לסוגי כתמים שונים בעור, דרכי פעולה מגוונים. הינה חלק מהם.

טיפ 1 – שאיבת אבק. כולנו נוטים לחשוב ששואב אבק נועד רק לשאיבת שטיחים. אך בימים ועם כל השכלולים בשואבי אבק, הם הפכו למוצר חובה בכל בית. שואבי אבק היום נועדו לשמירת הספות כמו גם מזרונים וריפודי עור. שאבו את הספה על בסיס יומי לפני הניקוי בעזרת מטלית בכדאי לא ליצור מין שכבת בוץ ולכלוך.

טיפ 2 – סבון ומים. אם הספה שלכם מרופדת בעור איכותי שאינו סופג, ונוצר כתם אוכל שומני. ניתן לנקות את האזור עם מטלית עם מים וסבון. אך חובה לייבש מיד את המקום בעזרת מגבת לבנה מכותנה נקיה. מומלץ לבצע טסט במקום נסתר ובטוח ולהבטיח שהסבון אינו חזק מידי והצבע לא גולש לנו מהספה.

טיפ 3 – אין להניח עיתונים או לבצע שיעורים באזור ריפודי העור. מגע ישיר של עיתון או דף מודפס עלול לגרום לדיו לעבור לספה ולהכתים אותה בכתם דיו או צבע עקשן שמאוד קשה להסרה.

טיפ 4 – הסרת כתמי דיו או צבע ניתן לבצע בעזרת אלוכוהל או אלכוהג'ל, אך תעשו זאת בזהירות רבה. אם העור אינו מעובד זה עלול לפגוע בו לצמיתות. עור מעובד אגב מגיע בדרך כלל בשלל צבעים כמו אדום, שחור או לבן קרם. ועור שאינו מעובד יהיה בצבעי אדמה טבעיים כמו הפרות והשוורים למיניהם.

טיפ 5 – איך לנקות ספות זמש. ספות מעור זמש זהו עור סופג ואינו ניתן לניקוי עם חומרים. עור זמש הוא עור לא מעובד והוא בעצם הצד ההפוך של העור או החלק הפנימי. נדיר למצוא עור זמש אמיתי ובדרך כלל מדובר בחיקוי. אם בכל מקרה יש לכם ספה מעור זמש אמיתי – אל תנקו אותה לבד אפילו לא עם מגבונים, הדבר עלול להשאיר סימן של מים. אין גם צורך למרוח קרם מרכך או כל דבר אחר. הדבר היחיד שניתן לעשות הוא לשייף את האזור המוכתם בעזרת נייר שיוף אפס. את הנייר שיוף תבחרו לפי הצבע הספה כך שלא ישאיר לכם כתם.

מה לא לעשות בניקוי ספות עור עשה זאת בעצמך

יש לכם ספת עור נפה ואתם רוצים לנקות בעצמכם, מה לא לעשות: אין לנסות לנקות את הספה עם שום חומר לניקוי ספות עור שאינו מיועד לכך אפילו לא מגבון המכיל חומר ניקוי, בטח לא אקונומיקה, כלור ואף נוזל כלים. אין לשפשף/לנקות את העור עם סקוט או ספוג פלא למיניהם. אין לגרד כתמים מוצקים שנדבקו. אין לייבש את הסלון בשמש או עם פן. החום מייבש את העור וקרני השמש מכילים קרני UV וגורמים לדהייה של הצבע. כל הפעולות האלו עלולים לפגוע בשכבת הלקה העדינה שמגינה על העור, פגיעה בצבע, היא עלולה להיסדק, להתקלף, תגרום לפגיעה בלחות העור ועם הזמן העור ייסדק וייהרס.

תחזוקת הספה לשמירה על העור

כמו שאנחנו מטפלים ברכבנו אחת לתקופה ומכניסים למוסך הקרוב לטיפול של החלפת שמן ומים, או כמו שאנחנו מקפידים על תחזוקה וניקיון הרצפה או כל פריט אחר. שימוש יומיומי בפריט ריהוט כמו גם הספות עור שלנו זקוקות לטיפול אחת לתקופה. כאשר סלון עור איכותי יוצא ממפעל העיבוד למחסני יבואני הרהיטים הוא מכיל בין 25-30% לחות. שימוש יומיומי בישיבה ממושכת של כמה חודשים לאט לאט גורם לעור לאבד את הלחות וכתוצאה מכך מאבד מגמישותו, רכותו וחוזקו. אי לכך, חוסר טיפול בתחזוקה עלול לגרום עור להיסדק או לשכבת הלקה להתקלף והספה תאבד מיוקרתה והמצב עלול לגרום לכם לזרוק כסף רב לרכישת ספה חדשה. מה עושים? ואיך מנקים ספת עור ? עלינו לדאוג להחזיר לעור את הלחות לו הוא זקוק.

  • יישום מדריך איך מנקים ספת עור – מתחיל קודם כל בניקוי יומיומי על ידי ניגוב הספה מחלקי אבק ולכלוך בערת מטלית לכה.
  • אחת ל3 חודשים – למרוח קרם לחות או מרכך איכותי בכמות נדיבה ולגרום לו להיספג בתנועות סיבוביות עדינות בעזרת מטלית מיקרופייבר. את הקרם לחות ניתן לרכוש בחנויות מתאימות. שימו לב, קיימים המון סוגי מרכי עורות אוניברסליים כמעט בכל חנות של מוצרי ניקוי ותחזוקה, אך רובם מוצרים בעלי ביצוע בינוני. אם אתם רוצים לפנק את הספה שלכם כמו שצריך – ניתן לרכוש מרכך מקצועי שאיו עושים שימוש בעלי מקצוע והוא אינו ניתן להשגה בחנויות רגילות. הקרם יחזיק לעורך זמן רב יותר, יידחה טוב יותר לכלוך, יעזור לשכבת הלקה לתקופה ארוכה יותר ואף ישמור על צבע הספה מדהייה.
  • אחת לשנה – או בהתאם לצורך אם זיהיתם שגוון הספה מתחיל להשתנות, הספה כבר לא גמישה, שומן גוף והזיעה הפכו לחלקים שומניים, בין נקבוביות העור יש נקודות שחורות. זה הזמן לנקות את הספה באופן יסודי מכל הלכלוך שהצטבר. תוכלו לבצע את זה בעזרת ערכת ניקוי ספות עור לבד מקצועית לספות עור נאפה או תוך שימוש בערכה אוניברסלית. ההבדל שערכות מקצועיות מכילות מרכיבים חזקים יותר ושימוש לא נכון עלול לפגום בספה. אך אל דאגה – בעזרתנו תוכלו לבצע את הניקוי ממש כמו מקצוענים. את הערכה ניתן לרכוש דרכינו ללא בעיה.

איך מנקים ספות עור עם המומחים שלנו

אם אינכם מרגישים בטוחים לבצע ניקוי ספות עור עשה זאת בעצמך / באופן עצמאי ומדריך זה לא עזר לכם, חברתנו SOS Clean מתמחה בניקוי מקצועי של ריפודים מבד ומעור, תוכלו להתייעץ איתנו ללא עלות לזיהוי סוג העור ושיטות הניקוי המומלצות. ואם תחליטו להזמין חברה מקצועית נשמח להגיע אליכם להדגמה ללא עלות וללא התחייבות. אנו אף מבטיחים לכם תוצאות נהדרות, כאלו שאם לא תאהבו-לא תשלמו! אז כל מה שנותר הוא להשאיר פרטים או להתקשר אלינו – אנו מחכים 🙂

שיטת הניקוי שלנו היא ידנית, אנו נזהה את סוג העור. נבחר את החומר לניקוי ספות עור המתאים להסרת הכתמים וניקיון יסודי. בעזרת ספוג מקצועי לניקוי עורות אנו נבצע את התהליך בזהירות המתבקשת אך יעילה. ולאחר סיום העבודה נמרח קרם/מרכך מותאם השומר על הלחות העור ועל שכבת הלקה לאורך זמן.

אנו מתמחים גם בניקוי ספות עור מורכבות כמו ספת עור בצבע לבן, הדורשת זמן רב יותר וחומרים יעילים במיוחד. ריפוד בצבע זה אינו פשוט על מנת להגיע לתוצאות לשבעות רצון של לקוח ולא כל מנקה ספות יודע להגיע לתוצאה הרצוי מבלי לשחוט את הלקוח במחיר.

כמה עולה לנקות ספת עור באופן מקצועי

עלות ניקוי ספות עור מקצועי מתומחר לפי צבע הספה ולפי כמות המושבים וריקליינרים. מושב נחשב לפי אורך של 60 ס"מ ומתומחר בעלות 110 ש"ח כולל מע"מ. אם ברשותכם ספה בגודל 6 מושבים אזי מדובר בעלות של 660 ש"ח. אם הספה בצבע בהיר כמו למשל לבן קרם תצטרכו להוסיף עוד 10 ש"ח למושב.

אם חשוב לכם גם לקבל טיפול בקרם לחות – תצטרכו להוסיף עוד 30 ש"ח לכל מושב. כמובן העלות המדוברת הן לניקוי והן לקרם מדובר על מושב + משענת גב וניקוי גוף הספה בצדדים ומסביב. עבור ספה מתכווננת או עם ריקליינרים דברו איתי ונעשה לכם מחיר הוגן.

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

טיפים נוספים

ניקוי ספות באבן יהודה

אם אתם רוצים לנקות את הספות שלכם בבית, כדאי שתדעו שניקוי ספות אינו קל כפי שאתם אולי עלולים לחשוב. שימוש בחומרים לא מתאימים לסוג הספה

קרא עוד »

ניקוי שטיחים בהרצליה

אנו מבלים שעות ארוכות בסלון ביתנו, הוא מהווה את מרכז חיינו בבית. בסלון אנו מבלים עם המשפחה והילדים בשיחות חולין, בצפייה בסדרת טלויזיה האהובה על

קרא עוד »

ניקוי ספות בכפר יונה

רבים מאתנו בוחרים לרכוש ספה מבד, מבלי להבין את ההשלכות של תחזוקה וניקיון שלהם. לא משנה כמה נשתדל, הספות יתלכלכו, יצברו אבק וכתמים. ובכך, הדרך

קרא עוד »

ניקוי ספות ברחובות

אם גם אתם מחפשים את השירותים של חברת ניקוי ספות מקצועית ברחובות והסביבה. כנראה, שגם לכם יש כתמים מלוכלכים ועקשנים שאתם רוצים להיפטר מהם. מומלץ

קרא עוד »

להזמנות והצעת מחיר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם