ניקוי יבש לשטיחים לעומת מפעל או ניקוי בקיטור

קצרים בזמן? חייגו עכשיו או השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם!

ניקוי יבש לשטיחים לעומת מפעל או ניקוי בקיטור

שלוש דרכים לניקוי עמוק של שטיח הבית. איזה שיטה מנצחת עבורכם? כאשר שטיחי הבית שלכם זקוקים לניקוי יסודי, אתם צריכים לדעת באיזה שיטת ניקוי לבחור. אנחנו כאן נביא לכם את היתרונות והחסרונות של שיטת ניקוי יבש לשטיחים ושיטת ניקוי בקיטור (הזרקה ויניקה) או בכלל לקחת לניקוי במפעל לניקוי שטיחים. אנחנו בטוחים שזה יעזור לכם להבין מה הכי מתאים למצב השטיחים שלכם, ותוכלו לעשות את הבחירה הנכונה.

ניקוי יבש לשטיחים
ניקוי יבש לשטיחים

זמן קריאה משוער: 6 דקות

יתרונות ניקוי יבש של שטיח

פתרון ניקוי יבש (לחות נמוכה מאוד) לתחזוקת שטיחים בשגרה אחרי שאיבת האבק, היא הדרך הטובה ביותר לשמור על השטיח נקי ורענן.

 ניקוי יבש לשטיחים מציע כוח ניקוי מרענן שהשטיחים שלכם זקוקים מידי שבוע של שימוש ממושך. חומרי הניקוי בשיטה היבשה, ישמרו על השטיח, ונחשבים לבטוחים מאוד לשימוש כמעט בכל סוגי השטיחים. אנו לא ממליצים להשתמש בשיטה זו אם מדובר על שטיחים יקרים כמו שטיחים פרסיים, אפגניים, אוזבקיים, סינים או כל שטיח עבודת יד אחר.

 חומרי הניקוי מפיקים קצף רב, מוברשים אל תוך סיבי השטיח וחודרים יחסית עמוק. ולאחר מכן החומר מתייבש ונשאב, יחד עם כל הלכלוך, השמנים ומשקעים אחרים הנפתחים כאשר חומרי הניקוי מוטבעים בין הסיבים.

 חומרי ניקוי מתקדמים – יכולים להוסיף הגנה גם על סיבי השטיח כדי למנוע כתמים עתידיים, ממש כמו טיפול בחומר דוחה כתמים לספה.

שיטת ניקוי יבש לשטיח מתאימה יותר למגורים, לשטיחים קטנים, כאשר בעלי השטיחים רוצים פתרון ניקוי מהיר או טיפול נקודתי, אך היא גם אידיאלית בתרחישים כאשר השטיחים זולים ולא משתלם לנקות אותם באופן מקצועי.

תרסיסי ניקוי יבש זולים מאוד, וניתן למצוא אותם כמעט בכל סופר.

זמן הייבוש מהיר מאוד, למעשה מרגע תחילת הניקיון ועד סופו לוקח פחות מ- 30 דקות בממוצע. כך שתוכלו לקבל את השטיח לשם נקי במהירות.

אם אתם חולי ניקיון, ומחזיקים בשטיחים יקרים ורוצים לשמור עליהם לאורך זמן, כדאי לשקול לרכוש מכונה ביתית לניקוי יבש. תוכלו למצוא המון כאלה ברשתות החברתיות, באמזון או בגוגל.

אוהבי ניקוי שטיחים באופן עצמאי, יכולים לנקות גם את השטיחים עם חומרים טבעיים לחלוטין בלינק הבא.

יתרונות ניקוי בקיטור

עבור אנשים ומשפחות המתמודדים עם אלרגיות או רגישות לריחות, ניקוי מקצועי בקיטור היא הדרך הטובה ביותר לניקוי עמוק ויסודי. במיוחד בשטיחים גדולים כמו שטיחים מקיר לקיר. אדי המים החמים מנקים ביעילות רבה יותר, הורגים חיידקים וקרדית אבק הבית ומרימים לכלוך רב יותר ואת הגורמים לריחות הרעים.

שלא כמו תרסיסים לניקוי יבש, ניקוי אדים של שטיח לא ישאיר שאריות חומרי ניקוי על סיבי השטיח.

ניקוי שטיחים בקיטור היא הדרך היעילה ביותר להרים הצטברות אבק ולכלוך מסיבי השטיח, כולל נטרול ריחות עובש וחיות מחמד. השיטה יעילה גם בשיפור המראה של שטיחים שהוזנחו לאורך זמן. ניתן לראות כמעט תמיד את ההשפעות המשקמות לאחר הניקוי במיוחד באזורי התנועה, כמו למשל על שטיחי מסדרון שעליהם תנועת כף הרגל יוצרת "שביל" דחוס לאורך זמן.

כשכל ניסיונות ניקוי עצמי נכשלים, ניקוי בהזרקה ויניקה הוא לרוב פתרון שפשוט אין ברירה ולהזמין את השירות.

ניקוי בקיטור אמנם מזריק לחות לסיבי השטיח, אך הרבה פחות ממה שחשבתם. רוב המים נשאבים בחזרה, ואם החברה מספיק מקצועית תשתמש גם בחומרי שטיפה מזרזי תהליך ייבוש.

מפעל לניקוי שטיחים יתרונות

כמו ניקוי מקצועי בקיטור, גם ניקוי במפעל מציע את אותם יתרונות –  רק טוב יותר. הניקוי מתבצע בשלמות שאופיינית רק אם מוסרים את השטיח למפעל. והתוצאה המתקדמת היא שטיח חדש לחלוטין.

מפעל לניקוי שטיחים עובד מסביב לשעון בכל ימות השנה, הוא מציע את השירות שלו גם בתקופות החורף הגשומים – כאשר ניקוי בקיטור אינו מספיק טוב לייבוש השטיח בבטחה בבית.

יתרון נוסף של מפעל – הוא שהניקוי מגיע עד הבית , אך לא מתבצע אצלכם בבית. השליח אוסף את השטיח , המפעל מנקה, והשטיח חוזר דנדש כמו מהחנות שממנה נרכש.

מפעל לניקוי שטיחים – מציג גם שירות תיקונים לשטיחים, ובעל ניסיון לטפל בכל סוגי השטיחים. גם היוקרתיים ביותר. תיקוני קנטים, פרנזים ותיקונים אומנותיים.

טרם תחילת ניקוי השטיח , הוא עובר ניעור מחול ופירורי לכלוך שהצטברו בין הסיבים. מה שמאפשר לנטרל לחלוטין את הריחות והלכלוך, אפילו אם דוחפים את האף ישר לשטיח.

חסרונות ניקוי יבש לשטיחים

פתרונות לניקוי יבש לשטיחים אמנם עובדים די טוב, אך כאשר אתם זקוקים לפתרון עמוק יותר, לרוב אין הם מספיק חזקים להחיות ולחטא שטיח.

חומרי ניקוי שטיחים יבשים יכולים להזריק כימיקלים שמשאירים שאריות על סיבי השטיח או ריחות. הם יכולים לעורר אלרגיה אצל בעלי רגישות מסוימת, וזה רק דבר נוסף שיש לקחת בחשבון אם יש לכם פעוטות או תינוקות שמבלים זמן רב על השטיח.

פתרונות ניקוי יבש אינם תחליף לניקוי מקצועי פעם בשנה או שנתיים. הצטברות של לכלוך, חול ואבק הוא האויב מספר אחד של השטיחים, וגם שואבי אבק הביתיים החזקים ביותר לא מתמודדים כראוי עם הנפגע הנ"ל. לכן ניקוי מקצועי הוא משהו שצריך לקחת בחשבון.

חסרונות של ניקוי שטיחים בקיטור

החיסרון הברור ביותר של ניקוי שטיחים בהזרקה ויניקה הוא שהוא בדרך כלל דורש הזמנת שירותי חברה לניקוי שטיחים.

אם השטיח היה מוזנח הרבה מאוד זמן, בימים ובשבועות שלאחר הניקוי נראה שהלכלוך שחדר עמוק לסיבים מופיע מחדש; יתכן שיהיה צורך בניקוי חוזר כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

בכל הנוגע להסתמכות על ניקוי בבית הלקוח גם אם מדובר בציוד מקצועי לצורך הרמת כתמים, עדיין יש צורך לקחת בחשבון את גיל הכתמים, כמה עמוק הם חדרו לסיבים ומה גרם להם. חומרי ניקוי בהזרקה ויניקה תוך שימוש בקיטור עובדים טוב יותר מניקוי יבש, אך אינם תמיד יעילים לחלוטין בהסרת נקודות עמוקות וקשות.

ניקוי שטיחים קיטור הוא שיטה בה ניתן להשתמש מעת לעת אך אין להשתמש בה באופן קבוע, מכיוון שהיא יכולה בסופו של דבר לגרום לנזק לסיבי השטיח.

לבסוף, שיטת ניקוי שטיחים בבית הלקוח יכולים לעיתים קרובות להשאיר לחות בשטיח, שעלולה לארוך למעלה מ- 24 שעות לייבוש. במקרה זה לגרום לעובש, ולכן לא מומלץ לבצע בחודשי החורף.

מפעל לניקוי שטיחים – חסרונות

אין כמעט חסרונות למסור שטיח למפעל הקרוב לביתכם. רק העלות היא משחקת פה תפקיד. לכן לסיכום אומר לכם את העצה שלנו:

אם השטיח שלכם זול ופשוט – השתמשו בשיטת ניקוי יבש לשטיח. תוכלו לעשות את זה בעצמכם.

אם השטיח שלכם גדול או מדובר על שטיח מקיר לקיר – אין ברירה ולהזמין ניקוי בקיטור.

אם התשובה לשאלה שלכם מה הכי טוב שהשטיח יהיה נקי לחלוטין – התשובה קלה – מפעל לניקוי שטיחים!

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

טיפים נוספים

ניקוי ספות באבן יהודה

אם אתם רוצים לנקות את הספות שלכם בבית, כדאי שתדעו שניקוי ספות אינו קל כפי שאתם אולי עלולים לחשוב. שימוש בחומרים לא מתאימים לסוג הספה

קרא עוד »

ניקוי וילונות בהוד השרון

לכל אחד ואחת מאיתנו יש בבית חלונות, שעליהם מגנים וילונות. הווילונות יכולים להיות קטנים או גדולים, כהים או בהירים, ובשלל צורות ודוגמאות. התפקיד הראשי והחשוב

קרא עוד »

להזמנות והצעת מחיר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם