ניקוי ספות מבד סינתטי

קצרים בזמן? חייגו עכשיו או השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם!

ניקוי ספות מבד סינתטי

ניקוי ספות מבד סינתטי הוא בד אשר מיוצר מסיבים שאינם מופקים מצמחים או בעלי חיים. במקום זאת, מקור הסיבים בבד סינתטי בפולימרים שהופקו מתוצרי לוואי של נפט. בשנות ה-50 של המאה ה-20 יוצר לראשונה הניילון והיה לבד הסינתטי הראשון. במרוצת העשורים הטכנולוגיה התפתחה ומגוון הבדים הסינתטים גדל עד מאוד, ותכונותיהם נבדלות זה מזה. בחלק מהמקרים הצליחו מפתחי הבדים הסינתטים לחקות תכונות אשר עד כה היו נחלת הבדים הטבעיים בלבד. במאמר זה נסביר הבדלים בניקוי ספות מסוגי בדים סינתטיים שונים כגון אלפנט , אימפלה וגם אלקנטרה. שהם הבדים הנפוצים בשוק.

יתרונות ניקוי בד סינטטי

יתרונם העיקרי של ניקוי ספות מבד סינתטי הוא בכך שהם ניתנים לניקוי בקלות רבה יחסית לבדים הטבעיים וניתן ליישם ניקוי באופן עצמאי, מצריכים פחות גיהוץ, הם חזקים יותר וניתן להשתמש בהם במגוון שימושיים (בדים לפנים הבית, בדים החשופים לשמש וכו').

בדים סינתטיים הנפוצים ביותר בספות הם מבד פוליאסטר ופוליאמיד המוכר יותר בשם ניילון. שילובים עם בדים טבעיים בייצור בשיטות שונות ואחוזים שונים מייצרים בדים המוכרים לנו יותר הנמצאים בספות שלנו כגון : בד אלקנטרה, אימפלה, אלפנט, ויסקוזה ועוד …

https://www.youtube.com/watch?v=_AgBMmrj1MU
ניקוי ספות מבד סינטטי

ניקוי ספות מבד אימפלה

סוג בד הסינטטי הזה הוא האיכותי והמבוקש ביותר מבדים הסינטטים בין השנים 2013-2015 . בד אימפלה קיבל את שמו בזכות המראה איחודי שלו הדומה לעור החיה על שמה. בד אימפלה מכונה גם פוליפרופילן הבד הוא דמוי עור זמש במראה במגע ומרקם. הבד מורכב מ50% פוליאמיד , 38% פוליאסטר ו18% מכותנה. הבד חזק מאוד ועמיד בפני שחיקה וכתמים בזכות הוספת טפלון בתהליך הייצור. שכבת הגנה זו אינה נותרת לנוזלים לחדור לתוך הבד ומקנה זמן רב לניגוב הכתם – כך שלא ישאר דבר. אך יחד עם זאת הבד נמשך לתוצרי שומן ואינם משחרר אותם בקלות. לאורך זמן ושמירה לא נכונה על הספה תפרק את שכבת ההגנה של הטפלון והבד יאבד מיתרונו. ניקוי שנתי על ידי מומחה לניקוי הבד ישמור עליו לשנים ארוכות.

בד אימפלה הינו הקשה ביותר לניקוי מקצועי

ניקוי בד אימפלה הינה מלאכה כבדת משקל עבור כל בעל מקצועי בתחום ניקוי ספות מקצועי. בזכות עמידות הבד בפני כתמים ונוזלים , הוא אינו מאפשר למכונת הזרקה לחדור לעומק הבד והוא עמיד בפני החומרי ניקוי החזקים ביותר שיש היום בתחום. יכולת זו של הבד דורשת זמן ומאמץ מיריבי למנקה הספות כדאי להוריד שכבה שכבה מהלכלוך שנוצר עם מרוצת השנים. ניקוי ספה מבד אימפלה שלא נוקתה כראוי לאחר הרבה שנים עלולה להיהרס אם תטופל ע"י מנקה ספות לא מקצועי, על ידי שפשוף קשה וחזק מידי משלא השתמש בחומר הניקוי המתאים. ועם שימוש חומרים חלשים מידי תוצאת הניקוי תהיינה כמחצית מתוצאה שניתן להגיע אליה אם תזמינו חברה בעלת ניסיון רב יותר. שימוש בתוסף טבעי על בסיס סולבנטי הנוצר מתפוזים עם שילוב אינזים המפרק חלבונים מהחי והצומח הינה הדרך היעילה ביותר לניקוי בד זה.

https://youtu.be/FgzXbPT15l4
ניקוי ספות מבד אימפלה בפעולה

ניקוי ספות מבד אלפנט

בד אלפנט או בתרגום מאנגלית בד "פיל" נקרא על שמו בשל המראה דמוי עור גס כעורו של פיל. מרקמו החזק עשוי ממיקרופייבר שהוא שילוב של פוליאסטר ופוליאמיד ללא כותנה. הוא גמיש יותר , רך יותר מהבד אימפלה אך דוחה כתמים ברמה נמוכה יותר מהסיבה שלא נטבל בטפלון בתהליך הייצור. קיימים סוגים רבים של בדי אלפנט השונים אחד מהשני באחוזי הפוליאסטר ופולאמיד המרכיבים אותו ותהליכי הייצור. כאשר ככל שהתהליך איכותי יותר הבד עמיד יותר. הבד היה מבוקש מאוד בין השנים 2015-2018 ונמכר עד היום. מרקמו קטיפתי מעט ומשנה את צבעו עם מגע. ניקוי ספות מבד אלפנט קל והטיפול בו לא מצריך יותר מידי עבודה. בשמירה נכונה הוא יחזיק שנים ארוכות. יש לנקותו מידי שנה בעזרת חברה לניקוי ספות מקצועית.

יתרונו הגדול של בד אלפנט שהוא אינו דוהה בשמש, בשל היותו בד עמיד וחזק הוא מתאים למשפחה מרובת ילדים. צבעו אינו נהרס והוא אינו נצבע וךכן ניתן לנקות כתמי דיו וטושים במהירות גבוה יחסית בעזרת מטלית עם מים בלבד. אם בכל זאת לא הצלחתם להוציא את הכתם. תעזרו בחברה מקצועית לניקוי ספות והם יעשו את העבודה בשבילכם.

ניקוי ספות מבד אלקנטרה

בד אלקנטרה הוא בד המזכיר עור ובעיקר עור הפוך – זמש. ובעיני רבים אף עולה עליו. אלקנטרה נוצר משילוב חומרים סינתטיים של פוליאסטר 70% ופוליאוריטן 30%. הוא מעט קטיפתי ומשנה את צבעו במגע היד לכיוונים שונים. תכונה זו מרשימה מאוד ומאופיינת במראה מרשים , נוחות גבוהה, ברכות וגמישות. הוא דוחה כתמים ברמה בינונית וקל יחסית לניקוי. אך כמו כל סוגי הבדים הסינתטיים הוא אוהב מאוד שמן. אם הזמן הצטברות שמני גוף וזיעה הוא מחלת הבד ודורשת תחזוקה שוטפת בחומרי ניקוי שניתן לרכוש כמעט בכל חנות.

בד אלקנטרה אינו דוהה בשמש כמו שאר הבדים הסינתטיים ואין חשש מזליגת צבע או פגיעה בו. הבד חזק ועמיד לשנים ארוכות , אל ללא תחזוקה וניקוי ספות מבד אלקנטרה מקצועי מידי שנה, תביא לכך שהבד יאבד מהמרקם המיוחד שלו , הבד נשחק משפשוף אפילו הקל ביותר ולכן ניקוי ביתי לא נכון עלול להסב לו נזק.

 

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

טיפים נוספים

ניקוי שטיח שאגי

שטיחי שאגי הם הטרנד שנמשך הכי הרבה זמן. הם פופולאריים במיוחד בקרב אוהבי השטיחים וכמעט כל בית שני בישראל שיש לו שטיח, יעדיף שטיח שאגי.

קרא עוד »

ניקוי שטיחים בקריית אונו

שטיח איכותי במראה אלגנטי ויוקרתי מקנה מראה מכובד ואיכותי והוא התכשיט הכי יפה בבית. הוא מקשט את הרצפה בסלון ובחדרים ומהווה מקור לגאווה לכל דיירי

קרא עוד »

ניקוי ספות בשוהם

אוהבי הניקיון יעידו שאחד הדברים המתסכלים ביותר הוא ניקוי הריפודים בבית. אוהבי הניקיון שומרים ומנקים בתדירות גבוהה את הריהוט בבית מאבק והלכלוך – אך כשמדובר

קרא עוד »

להזמנות והצעת מחיר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם