ניקוי שטיחים עצמי : איך לנקות שטיח לבד

ניקוי שטיחים באופן עצמאי

קצרים בזמן? חייגו עכשיו או השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם!

ניקוי שטיחים עצמי : איך לנקות שטיח לבד

חברת SOS Clean הינה החברה המובילה בארץ לניקוי שטיחים מקצועי מכל הסוגים. אנו גאים להציג לכם מדריך מושקע ורציני לניקוי עצמי. מדריך זה נכתב ע"י אלכסנדר הרץ בעלי החברה לאחר בדיקה וניסיונות רבים בדרכים שונות. בהצלחה

ניקוי שטיחים מקצועי במפעל של SOS Clean

רגע לפני שאתם מתחילים לקרוא את המדריך: בואו נדבר תכלס! לא כל שטיח אפשר לנקות באופן עצמאי. לדוגמה שטיחי שאגי הגדולים והעבים. להרטיב אותם זה לא רעיון כזה טוב. למעשה להרים שטיח כזה ולתלות אותו לייבוש פרוצדורה לא קלה בכלל. וזה עלול לשבש לכם את כל התוכניות.

שטיחים מסוג זה ושטיחי צמר דורשים טיפול מקצועי, ומישהו בעל ניסיון רב בתחום. שטיחי צמר יקרים ואתם בטח לא רוצים לגרום להם לנזק מיותר. ולכן, אנו בחברת SOS Clean, מציעים לכם להתייעץ אתנו ולשלוח את השטיח שלכם אחת לכמה זמן לניקוי יסודי ועמוק במפעל.

הכנו עבורכם סרטון בו תוכלו לראות את כל שלבי הניקוי. תוכלו להתקשר אלינו למספר 0533006162.

איך לנקות שטיח לבד – הסיבה שרשמנו מדריך זה, הוא כי אחד הדברים שמפריעים לרבים החולים על ניקיון, זה שאינם יודעים איך לבצע ניקוי שטיחים עצמי ברמה טובה. במיוחד שמדובר באחד הפריטים העיצובים הבולטים ביותר אחרי הספות, אחד האקססוריז החשובים בכל חדר או הסלון. פשוט חובה לדעת לעשות הסרת כתמים משטיחים בקלות על מנת שתמיד יראו נקיים ומצוחצחים!

במדריך זה – תקבלו את כל העצות החשובות לתחזוקה פשוטה, נכונה וניקוי עצמי בשיטה פשוטה. ולקינוח למי שבאמת מוכן להתאמץ ורוצה שטיח באמת נקי – טיפ ענק לשיטה מנצחת איך לנקות שטיח בבית ממש כמו מקצוען בהמשך המאמר.

שטיח יכול להיות צבעוני, או פרוותי רך ונעים, ועשוי להיות גם יוקרתי. שטיח הוא אחד האלמנטים הדומיננטיים, המקנים אווירה מיוחדת למרחב. יד ביד, הוא גם האלמנט הכי נמוך (אחרי הרצפה). ולכן, סובל מהכי הרבה לכלוך שמגיע אליו.

כתמי הלכלוך מגיע מאבק, מסוליות נעליים ואף משומן וזיעת גוף עם הולכים עליו עם רגליים יחפות. הכתמים יכולים להגיע גם מבעל החיים האהוב שלנו, שאוהב לשכב עליו ולפעמים מסתם משהו שנופל לנו מהידיים. וכשצריך לנקות את השטיח, אנחנו לא תמיד יודעים איפה להתחיל. רוצים לדעת כיצד עושים הסרת כתמים משטיחים? אנחנו מיד נגיע לשם, אך קודם דעו למה זה חשוב כפליים לשמור עליו נקי.

ניקוי שטיחים באופן עצמאי. הסרת כתמים משטיחים
ניקוי שטיחים עצמי – שאיבה שבועית חשובה על שמירת השטיח

זמן קריאה משוער: 9 דקות

נתחיל בזה, למה בכלל חשוב לשמור על השטיחים נקיים

לכולנו ידוע שאבק יכול לגרום לבעיות כמו אלרגיות ואף במקרים מסוימים לאסתמה, אחד הגורמים הידועים הוא קרדית אבק הבית הנפוץ בכל שטיח בישראל. עובש הוא הגורם השכיח השני אשר נוצר עם מעט לחות ופירורי אוכל. ולכן חשוב להקפיד על ניקיון ושמירה על השטיח. שטיח מלוכלך מייצר גם משטח להעברת מחלות ובקטריות, ולכן אל תזניחו את הניקוי.

אך אולי מה שלא ידעתם – שטיח מתמלא בהמון חול, גם אם אתם שואבים אותו בתדירות גבוהה (מה לעשות, שואבי האבק שלנו לא באמת מספיק חזקים לשאוב את החול מעומק הסיבים). למעשה, החול הוא הגורם לבלאי מספר אחד, האויב המר של כל שטיח. במיוחד אם מדובר על שטיחים מסיב טבעי כגון: צמר, כותנה, ויסקוזה ובמיוחד משי!

 חשוב מאוד להקפיד תדיר על ניקוי שטיחים עצמי (לבד) הנמצאים בביתנו או במשרדנו. את הניקוי העצמי ניתן לעשות לבד ובקלות ואין תכלס צורך לשלוח את השטיח שלכם לחברת ניקיון בכל פעם שנשפך לכם משהו על השטיח. בהנחה שהשטיח שלכם עשוי מפוליאסטר או מסיב סינטטי אחר.

איך לנקות שטיח לבד – בשיטה פשוטה

אז איך מתחילים? קודם כל בשאיבה: כאשר אתם ניגשים לנקות שטיח לבד, בשלב הראשון צריך להוציא את החול שהצטבר אל פני השטח. פעולה זו טובה מאוד לשטיחים בעלי שערות גבוהים וגם קצרים. תשתדלו לעשות זאת ביום ניקיון היסודי בביתכם.

כבר בתחילת הניקיון הפכו את השטיח לצדו ההפוך על הרצפה. פעולה זו תעזור לגרגירי החול שהצטברו לרדת אל פני השטח. תשאבו עם שואב עוצמתי, כלומר בצד ההפוך של השטיח. תהפכו שוב ואז תשאבו טוב גם בצד השני.

למי שאין שואב אבק ביתי חזק. ניתן לעשות זאת בדרך קצת מיושנת יותר. עליכם לשים אותו על מעקה החלון ולדפוק בו בעזרת דופק שטיחים. ניתן להשתמש בכל פריט אשר יכול להביא דפיקות חזקות. בשלב זה, אתם תסירו לא רק חול שהצטבר אלה גם תנערו מעט את הקרדית אבק הבית שנמצאת אי שם בסיבים.

ועכשיו לניקוי עצמו – מדריך הסרת כתמים משטיחים

בשלב הבא של המדריך ניקוי שטיחים עצמי (לבד) לאחר שניקיתם את גרגירי החול והאבק שהצטבר, זה הזמן בו אנו נבצע הסרת כתמים משטיחים. את המשימה הזו ניתן לעשות בשתי דרכים: ניקוי עם ערכת ניקוי לשטיחים שתקנו בסופר או בעזרת חומרי ניקוי טבעיים שיש לכל אחד בבית. אם יש לכם גינה, זה הזמן לדלג על הקריאה ולעבור ישר למדריך ניקוי עצמי כמו מקצוען

דרך ראשונה: חומר לניקוי שטיחים עצמי

אפשרות קלה ונוחה היא להשתמש בחומרי לניקוי שטיחים אשר נמכרים ברשתות הסנו. חומרים אלו מכילים חומרי ניקיון כימיים המיועדים להסרת כתמים. עליכם לפעול לפי הוראות היצרן: להתיז אותם על השטיח ממרחק של 30 ס"מ ובעזרת מברשת לשפשף באופן שיטתי עד הופעת קצף לבן.

לאחר השפשוף , נמתין עד שהחומר יעשה את העבודה או עד שהחומר יתייבש על השטיח. ואז נשאב בעזרת שואב אבק או בעזרת דלי ומים חמימים עברו על השטיח עם מטלית אשר תספוג את החומר. 

פעולה זו יכולה להסיר כתמים קלים וטריים, ואינה מומלצת לשטיחים טבעיים ובטח ובטח אם השטיח שלכם ממש מלוכלך! בואו נודה באמת – זה יותר להרגשה הטובה ולתחזוקה שוטפת.

דרך שניה: ניקוי שטיחים עם סודה לשתייה או חומץ

ניקוי שטיחים עם סודה לשתייה: היא דרך טובה לא פחות, והרבה יותר ידידותית לסביבה. תגלו להפתעתכם ששימוש בסודה לשתייה להסרת כתמים היא פשוט נפלאה. הסודה לשתייה מתאימה לכל סוגי הבדים והריפודים ללא חשש לבצע נזק או מפגע בלתי הפיך. ניקוי שטיחים עם אבקת סודה לשתייה ידוע גם כחומר מנטרל ריחות יעיל במיוחד. היכולת של ספיגת הנוזלים הופכת אותו לחומר שחובה להחזיק בכל בית עם תינוקות ובעלי חיים. אם ראיתם כתם שתן שזה עתה נוצר. פשוט אבקו את המקום ותנו לסודה לעשות עבורכם את הפלאים. בסיום פשוט שאבו אותה היטב!

ניקוי שטיחים עם חומץ: השימוש בחומץ נעשה באותו העיקרון של סודה לשתייה. היא מנטרלת ריחות טבעית, מנטרלת חיידקים ועושה פלאים גם כן בהסרת כתמים. חשוב רק לא להפריז בכמות החומץ שאתם משתמשים ולבצע בדיקה במקום נסתר. איך לנקות שטיח עם חומץ הוא קל ופשוט. קחו דלי עם 4 ליטר מים חמים אשר מהול בכוס חומץ או כוס אבקת סודה. טבלו את המברשת בדלי ושפשפו את הכתמים אשר על השטיח באופן שיטתי בצורה מבוקרת ושווה. סיימתם, תנו לסודה לשתיה והחומץ מעט זמן לעבוד ולאחר מכן מלאו את הדלי במים חמימים חדשים ונגבו את השטיח עם מטלית. סיימתם. 

לאחר יישום מדריך איך לנקות שטיח – מה עושים?

לאחר שסיימנו ניקוי שטיח לבד, תנו לו להתייבש. מומלץ לתלות אותו על החלון במרפסת או אפילו על הדלת. אין בשום אופן לתת לשטיח להתייבש כאשר הוא במצב הפוך.  והנה לכם שטיח נקי מאבק, גרגירים וכתמים ואפילו קרדית אבק הבית. על מנת לתחזק את השטיח באופו קבוע, עליכם לעשות את פעולה זו פעם בחודש ובהחלט תוכלו לשמור על השטיח שלכם נקי לאורך זמן. נראה לכם מסובך?  דעו לכם שתמיד תוכלו להזמין פעם בשנה או שנתיים ניקיון שטיחים מקצועי בביתכם או ניקוי שטיחים במפעל אשר יעשה עבורכם את העבודה

מדריך ניקוי שטיחים עצמי בבית כמו מקצוען

רוצים לבצע ניקוי שטיחים לבד אחד כזה שלא יבייש אף איש מקצוע? המדריך הבא הוא בשבילכם. אך הוא מתאים רק עבור אנשים שגרים בבית פרטי ויש להם גינה או חניה פרטית אותה נהפוך למשטח עבודה. כל מה שתצטרכו הוא דופק שטיחים או סוג של מקל כבד, מטאטא, מגב, דלי, זרבובית השקייה וצינור מים נגיש.

איך לנקות שטיח שלב אחרי שלב

1. תלו את השטיח ודפקו בו בעזרת דופק שטיחים או מקל כבד עד שאינכם רואים יותר חול שנופל מהשטיח. אופציה נוספת במידה וזה לא אפשרי שאבו את השטיח משני הצדדים.

2. בעזרת זרבובית השקיה מהול במים ואבקת כביסה בריכוז גבוה, נשקה את השטיח. ונמתין מספר דקות עד שהחומר יעבוד.

3. בעזרת מטאטא , נבריש טוב טוב את סיבי השטיח. במידה ואין מספיק מים, השקו את השטיח עם צינור מים. הברישו שוב את השטיח עד להסרת הכתמים הקשים.

4. בעזרת צינור מים נשתמש בלחץ הגבוהה ביותר שניתן לקבל ונשטוף טוב טוב את השטיח מחומרי הניקוי. אם נשאר כתם נקודתי, ננסה להוריד אותו בעזרת לחץ מים.

5. בעזרת המגב, נגרוף את המים מחוץ לשטיח. פעולה זה חשובה מאוד. ואתם חייבים לבצע אותה בעזרת הפעלת כוח מירבי לקבלת שטיח במינימום מים שאפשרי.

6. נתלה את השטיח לייבוש תחת כיפת השמש ונמתין לייבוש מלא. אם יש ברשותכם מאוורר שתוכלו לכוון על השטיח הדבר יסייע בתהליך הייבוש.

מדריך ניקוי שטיחים עצמי זה , מתאים לשטיחים סינטטיים וטבעיים כאחד. אך אנו תמיד נמליץ לבצע ניקוי מקצועי לשטיחים יוקרתיים בעבודת יד רק בניקוי מקצועי במפעל. שטיחים אלו תהליך הייבוש אורך זמן רב יותר ועלול להתפתח סימני עובש.

אפשרות נוספת איך לנקות שטיח לבד

הכירו את הטכנולוגיה המהפכנית איך לנקות שטיחים וריפודים עצמי – קירבי!

מתוך אתר קירבי ישראל:

"ה כ ל   ל ב י ת   ב מ כ ש י ר    א ח ד

חברת קירבי ארה"ב  נוסדה בשנת 1914 הוגה הרעיון של מערכת ניקוי קירבי היה ג'יימס קירבי.שיטת השיווק בכל רחבי העולם היא ע"י הדגמה בבית הלקוח/העסק ע"י נציג מורשה מטעם החברה (ראה רשימת סניפים מורשים עצמאיים).

מערכת קירבי הינה מערכת רב תכליתית האחראית לניקוי ותחזוקת הבית כגון:

  • מערכת שאיבה ייחודית מסוגה המגיעה לניקיון מקסימלי לשטיחים מזרנים ובכל אזורי הבית.  
  • מערכת שטיפה בניקוי יבש של שטיחים ומערכות ישיבה.
  • מערכת פוליש להברקת רצפות ופרקטים.
  • מערכת שיוף, הברקת רהיטים וניקוי ספות עור, ניקוי אריחים ואפילו מסג' מפנק.
  • מערכת מברשת טורבו המבצעת שאיבה עמוקה למערכות ישיבה ומזרנים.
  • מערכת מפוח אוויר – מפוח אוויר שכולל מדחס אוויר, צביעת קירות ורהיטים, ניקוי חלונות."
Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

טיפים נוספים

ניקוי ספות בסביון

כולנו אוהבים להתכרבל עם השמיכה בחורף או בלי חולצה על הספה הנעימה שלנו בקיץ. בין אם זה סתם במנוחה אחרי העבודה, צפייה בטלוויזיה עם המשפחה

קרא עוד »

ניקוי שטיחים בקריית אונו

שטיח איכותי במראה אלגנטי ויוקרתי מקנה מראה מכובד ואיכותי והוא התכשיט הכי יפה בבית. הוא מקשט את הרצפה בסלון ובחדרים ומהווה מקור לגאווה לכל דיירי

קרא עוד »

ניקוי מזרונים בנתניה

תתפלאו אולי לדעת שהבילוי העיקרי שלנו הוא בחדר שינה, למעשה שליש מחיינו הוא שכיבה על המזרן. למרבה הצער, אומנם אנחנו מכסים את המזרן בסדינים ואף

קרא עוד »

להזמנות והצעת מחיר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם