ניקוי והסרת כתמי דיו

קצרים בזמן? חייגו עכשיו או השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם!

ניקוי והסרת כתמי דיו

איך מורידים כתם דיו: אחד הכתמים הנפוצים ביותר המצריך מדריך הם כתמי דיו. ולכן בדקנו עבורכם שיטות ניקוי והסרת כתמים אלו מספה, בגד ושאר הריפודים. כתמים אלו נפוצים בכל המשפחות. ובעיקר באלו שבורכו בילדים קטנים שאוהבים לשחק בעטים, טושים ושאר הכלים איתם אפשר בקלות לעשות כתם "מעצבן".

חשוב להיות זהירים כשמדובר בכתם דיו, ולטפל בו לפי מדריך זה. פה נעזור לכם להימנע מטעויות ואיך לנקות בבטחה ולא לגרום לנזק בלתי הפיך. אם תפעלו לפי המאמר הזה, נכונה לכם דרך צלחה ובטוחה.

ניקוי כתמי דיו מספה
כתמי דיו

זמן קריאה משוער: 6 דקות

הכי חשוב – הימנעות מיצירת כתמי דיו

כדי שלא תצטרכו לדעת איך מורידים כתם דיו, הימנעו מכך מלכתחילה. קניתם ספה חדשה ואתם רוצים לשמור על המראה הנקי והאסתטי שלה. זה הרגע לקרוא לכולם לבקש מכל בני המשפחה לא להניח על הספה עיתונים, דפים מודפסים או כלי כתיבה, וגם לא להכין את שיעורי הבית על גבי הריפוד. זהו מתכון לאסונות ובדרך כלל הגורם העיקרי לכתמי דיו על הספה.

הדרך היעילה ביותר להסרת כתמי דיו מספה, היא פשוט למנוע את היווצרותם מלכתחילה. זה נשמע קל, אך מצריך הקפדה ומשמעת עצמית של כל בני המשפחה!

גילוי מוקדם מונע קושי בהסרת כתמי דיו

רבים מאתנו מגלים את כתמי הדיו באיחור, מה שמקשה על הסרתו. אם התמזל מזלכם וגיליתם כתם דיו טרי שעוד לא הספיק להתייבש, זה מעולה.

טיפ – דבר ראשון עם הגילוי יש לספוג את הדיו בעזרת נייר סופג. לאחר מכן לפזר מעט מלח שולחן ולהמתין מספר דקות. לטפטף מעט מים קרים על האזור, מברישים את המלח לספיגת הכתם ומנגבים בעזרת מטלית רטובה במים קרים. חזרו על הפעולה עד להסרה המעלה

יש לדעת כי שטיפה של מים חמים, עשויה לגרום להשתרשות הכתם יותר על הבד ולכן מים קרים יהיו טובים להתחלת הניקוי.

לא הצלחתם ? דעו סוגי דיו שונים

חשוב שתדעו שאחד האתגרים העיקריים להסרת הכתמים נובע מהעובדה שלא כל סוגי הדיו והבדים זהים, כך שכתמי דיו מסוימים יהיו קלים יותר להסרה מאחרים. זיהוי סוג הדיו יכול לעזור לכם לבחור את הדרך היעילה ביותר איך להוריד את הכתם. ישנן כתמים שאולי בכל זאת לא תצליחו להסיר וכל שיטות סבתא למיניהם פשוט לא יעזרו.

ישנם 3 סוגי דיו עיקריים שאתם עלולים להיתקל בהם:

דיו על בסיס שמן – דיו זה מכיל ערבוב צבע עם שמן סינטטי כלשהו, הוא עבה יותר ונמצא בדרך כלל בעטים כדורים. מתייבש במהירות וקשה להסרה.

דיו על בסיס מים – מכיל צבע ומים, נמצא ברוב העטים, קל להסרה כמעט ללא מאמץ. מעט מים, שפשוף וניגוב ואתם נפטרים מהכתם במהירות.  

דיו קבוע – זהו דיו בעל אחוז פיגמנט גבוהה (צבע) המעורבב עם שמן סינטטי. לרוב לשם קיבוע הדיו על הפריט. ולכן, קשה מאוד להסרה מסוגים שונים של בדים וריפודים. הצלחת הסרה מצריכה גילוי מוקדם ככל האפשר.

הבסיס העומד בכל השיטות הטבעיות להסרה של כתמי דיו מספות, משטיחים ומבגדים – הוא שימוש בחומרים הנמצאים בכל בית. אין צורך בידע כימי או במעבדה משוכללת. כל מה שאתם צריכים זה לקרוא את השיטות השונות איך מורידים את הכתם, לחפש את המינונים המתאימים לכם, ולצאת לדרך. בחלק מן המקרים תראו הצלחה מידית, במקרים אחרים זהו סיפור של ניסוי וטעיה.

הסרת כתמי דיו מספה
כתם דיו הנפוץ ביותר הוא "עט"

תנסו ניקוי כתמי דיו בעזרת אלכוהול

אחד החומרים הטובים ביותר והבטוחים ביותר לשימוש ניקוי כתמי דיו מספות עור, בד ומבגדים הוא אלכוהול ג'ל. או אלכוהול טבעי בריכוז 70%. לכתמים קשים כמו כתמי דיו על בסיס שמן הוא פתרון חזק ובטוח. תגלו שהוא גם מתאים לניקוי נירוסטה וחיטוי מעולה.

  1. הסירו שאריות דיו אם יש דיו טרי בעזרת מטלית או נייר סופג.
  2. מרחו מעט מהחומר אלכוהול ג'ל, במרכז הכתם, שפשפו בעדינות את האזור עם כפפות ובעזרת האצבע עד כיסוי מלא של כל הכתם.
  3. הניחו לחומר לעבוד ולרכך אותו במשך לפחות 5 דקות.
  4. לאחר מכן, יש לשטוף את הבד במים קרים בעזרת מטלית מיקרופייבר נקיה עד לייבוש מוחלט של האזור.
  5. יש לחזור על הפעולה מספר פעמים, עד להיעלמות הטוטאלית של כתמי הדיו.

ניקוי כתמי דיו בעזרת מסיר לק

עוד שיטת ניקוי כתמי דיו מספה היא באמצעות הסרתו באצטון או בשמו מסיר לך. אם השיטה הקודמות לא הועילו יש לבדוק את השפעת האצטון באזור מוסתר בלבד, קודם לפעולת הניקוי באזור הנראה לעין.

  1. תבדקו את השפעת ניקוי כתמי דיו מספה בעזרת מסיר לק בגב הספה. מרחו מעט מהחומר בעזרת צמר גפן והמתינו עד חצי שעה.
  2. אם אינכם רואים דהייה של צבע או כל שינוי אחר עברו לכתם עצמו.
  3. בעזרת צמר גפן ספוג במעט אצטון , טבלו על האזור המוכתם. המתינו כ10 דקות ועברו לשלב הבא.
  4. תוך כדאי ההמתנה, הדיו נהפך לנוזלי. פעלו במהירות. ספגו אותו תוך כדאי ההמתנה בעזרת נייר סופג או מטלית במים פושרים.
  5. אם הכתם נעלם סופית , שטפו את האזור וייבשו בעזרת פן שיער.

ניקוי כתמי דיו בעזרת חומץ לבן

ככל הנראה הפתרון האולטימטיבי מכולם להסרת כתמי דיו מספה וריפודים, הוא החומץ הלבן. חומץ לבן מצוין להסרת פגמים וכתמים עקשניים , ותגלו שהוא חומר ניקוי יעיל למגוון רחב של כתמים ולא רק צבע.

ניקוי ספה באמצעות חומץ לבן מתאים גם לניקוי כתמי דיו מספות עור, שטיחים, מזרנים ומבגדים. הוא יעיל מאוד להסרת ריחות רעים כמנטרל טבעי. הוא מתייבש על ידי כך שהוא מתנדף והריח החריף של החומץ נעלם.

השתמשו חומץ הלבן כחומר ניקוי בצורה הבאה:

  1. ערבבו כף אבקת כביסה, 1 כוס חומץ לבן ו250 מ"ל מים. ערבבו היטב.
  2. טפטפו מעט מהנוזל ישירות לכתם הדיו והמתינו כ10 דקות.
  3. ספגו מטלית נקייה בתמיסה שהכנתם, וסחטו את המטלית מנוזל עודף. שפשפו בעזרתו במקום הכתם דיו.
  4. טבלו מטלית שנייה נקיה במים פושרים, ונגבו היטב את האזור.
  5. ייבשו בעזרת פן שיער לזיזו תהליך הייבוש.

ניקוי כתמי דיו מספה בעזרת מייצב שיער

עוד שיטות הסרת כתמי דיו מספה או משטיחים, הינה באמצעות תרסיס מייצב שיער. שיטה זו הינה יעילה מאוד, רק אם הכתם נוצר זה עתה, כך שהדיו נעלם בקלות. כדאי שיהיה לכם כמה שיותר מידע לשיטות ניקוי שונות. ככל שיהיה לכם מידע רב יותר ובאיזה בדים ניתן יהיה לנקות את הדיו ביעילות, כך הפעולה של הניקוי תצליח לכם יותר.

  1. רססו את התכשיר ישירות לכתם.
  2. ספגו בעזרת נייר סופג.
  3. רססו שנית והפעם המתינו 2-3 דקות.
  4. בעזרת מטלית ספוגה במים פושרים נגבו את האזור.
  5. ייבשו בעזרת פן שיער.

הסרת דיו מספה בעזרת קצף גילוח

סיפורים אישיים של אנשים מעידים אפילו על קצף גילוח המחולל פלאים עם הסרת כתמי דיו מספה ועל כך שהשיטות עובדות, אבל אנחנו ממליצים להיזהר ולבדוק קודם כל באחת מפינות הספה, כדי לוודא שהחומרים הללו אינם גורמים לקילוף הריפוד ולנזקים נוספים.

מהססים להכין תערובת חומרים ביתית? יש אפשרות לרכוש גם חומרים טבעיים מחברות, וכדאי לברר ולחפש המלצות אחר חומר ייעודי המתאים להסרת כתמי דיו.

איך מורידים כתם דיו עם חברה מקצועית

לא בטוחים איך ואיזה חומר מתאים להסרת כתמים מהספה שלכם? הצעד החכם יהיה להתייעץ עם אנשי מקצוע או לחפש אחר הוראות היצרן, במידה ושמרתם על תעודת האחריות של הספה.

הסרת כתמי דיו מספת בד זו אינה משימה פשוטה אפילו למנקה ספות מקצועי ומיומן. אם הכתם שכב על הבד לא מעט זמן, לעיתים יהיה בלתי אפשרי לנקות אותו. במיוחד אם מדובר בדיו בלתי מחיק. לכן, חשוב מאוד לקרוא לאיש מקצוע בזמן הקצר ביותר מרגע האסון. חשוב לזכור ששיטות הניקוי עשויות להשתנות בהתאם לסוג הבד והספה. לכן חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע עם ניסיון בסוגי הכתמים מאחר וטיפלו כבר בעשרות ואף מאות ספות כאלו.

מדריכי ניקוי נוספים

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

טיפים נוספים

ניקוי ספות בכפר שמריהו

מחפשים ניקוי ספות בכפר שמריהו? הגעתם למקום הנכון. צוות SOS Clean יודע בדיוק מה אתם צריכים. לקוחותינו נהנים מניקוי המקצועי ביותר בתעשייה. תוך שימוש במכונות

קרא עוד »

ניקוי כתמי זיעה ושומן גוף

לפעמים נראה לנו שאנחנו פשוט לא מפסיקים להזיע. גם כשהקיץ כבר מאחורינו ואני מתרווחים על הספה, מתכסים בשמיכת הטלוויזיה פתאום אנחנו מרגישים שזה קורה. זה

קרא עוד »

ניקוי ספות בקיסריה

שמירה על ניקיון הבית היא חיונית ואנו מבצעים ניקוי בתדירות גבוהה לפחות פעם בשבוע על מנת לדאוג לאווירה טובה ונעימה. אך מה קורה באשר לריפודים

קרא עוד »

ניקוי שטיחים בנתניה

אם הגעתם לפוסט זה – סימן שגם אתם אוהבי שטיחים ניידים בבית. הוא מקנה לנו אווירה חמימה בתקופות החורף, מוסיף המון צבע ונעימות לסלון או

קרא עוד »

להזמנות והצעת מחיר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם