ניקוי שטיח פרסי

קצרים בזמן? חייגו עכשיו או השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם!

ניקוי שטיח פרסי

חברתנו SOS Clean – הוא הפתרון המושלם עבור ניקוי שטיח פרסי שלכם. צוותנו יגיעו אליכם במהירות בזק לאיסוף השטיח למפעל ונדאג להחזיר לכם אותו כמו חדש. סה"כ 5 ימי עסקים ותוכלו שוב ליהנות ממנו בלי גרגיר של חול, נקי ומצוחצח. אם השטיח שלכם גם זקוק לתיקונים קלים, חברתנו מספקת גם שירותים אלו, ולא צריך לחפש בעל מקצוע נוסף. אז למה אתם מחכים 0533006162 דברו איתנו ואנו כבר בפתח ביתכם.

האמת, אף אחד לא אוהב שטיח מלוכלך! אנו מתארים לעצמינו שבוודאי השקעתם כמה אלפים שקלים על רכישת השטיח, ובוודאי לא תרצו לראות שהוא נכשל במטרתו. שטיח פרסי שפוגש ריצפה בוודאי משדרג מיד את חלל החדר – אך רק כשהוא נקי. בהתחשב בעלות ואופי היצירה, בסופו של דבר יהיה נכון מצדכם לדאוג לניקוי שטיח פרסי כמה שיותר איכותי. ובכך, להבטיח שישמרו עליו כמו שצריך. 

ניקוי שטיח פרסי
ניקוי שטיח פרסי

השטיחים הפרסיים מקורם באיראן (רק אם השם לא היה ברור מאליו). הם בולטים בין השטיחים המסורתיים במורכבות ובמגוון של העיצוב שלהם. בזכות עיצובים טקסטורליים מרהיבים, האיום הכי גדול על יופיים הוא החול והאבק, הפוגע בעיצוב בשל ניקוי ותחזוקה לא נכונים.

ישנן יתרונות רבים של ניקוי שטיח פרסי ותחזוקתו בצורה נכונה. בתור התחלה, שטיח נקי בסופו של דבר אסתטי יותר. בנוסף  ניקוי שטיח פרסי יכול להאריך את חיי השטיח, ומכאן להציע ערך רב יותר להשקעה שלכם. לסיום, אל תמעיטו בחשיבות השטיח הנקי לסביבה בריאה. היפטרות מהחיידקים וקרדית אבק הבית עשויה לחסוך ממכם מחלות מיותרות!

ניקוי שטיח פרסי היא משימה לא פשוטה עבור בעל השטיח. בהתחשב בעלות הגבוהה של השטיח, זה אינו קל להחליט לבצע את הניקוי העצמי. ולכן כדאי ללמוד טוב ולקרוא מאמר זה – זה לגמרי שווה את זה. 

אתם יכולים להשתמש בכל אחת משיטות הניקוי הרבות הכתובות במדריך זה, בקלות רבה ביותר בהתאם למצב השטיח .עם זאת, לפני שנמשיך לשיטות אלה, בואו נשפוך מעט אור על כמה יסודות הניקיון! ומכאן להציע לכם ערך רב יותר.

זמן קריאה משוער: 14 דקות

באיזו תדירות לעשות ניקוי שטיח פרסי?

שאלת המיליון דולר היא באיזה תדירות לנקות את השטיח. חשוב להבין שאין תשובה חד משמעית.  תדירות נמוכה מדי תוביל להצטברות חול ולכלוך רב. תדירות גבוהה מדי יכולה לשחוק את סיבי השטיח. לכן, יש צורך למצוא את האיזון באמצע, אבל זה לא הכול ויש עוד דברים שחשוב לדעת.

שטיחים עבודת יד נוטים "לתפוס" יותר לכלוך , חול ומשקעים. בסך הכל, צריך לשמור על תדירות בינונית שהשטיח יראה כמו שצריך. שטיח פרסי ביתי ממוצע זקוק לניקוי (שאיבת אבק) לפחות פעם בשבועיים. אבל זה יכול להשתנות! במקרה של שטיח בחדר חשוך וסגור ללא אבק, אין צורך לנקות אותו במשך חודשים. מצד שני, אם יש ילדים, חיות מחמד או פעוטות והשטיח נמצא בסלון הבית, ייתכן ויהיה צורך להגביר את תדירות הניקיון.

כשאנחנו מדברים על ניקוי עצמי, מיקום השטיח ממלא חלק חשוב! אך, מבחינת ניקוי שטיחים מקצועי, המדדים אומנם דומים, אך תדירות הניקוי משתנה.  אם אתם מעוניינים לנקות את השטיח באופן מקצועי, מומלץ לבצע את הניקיון אצל מומחים בניקוי שטיחים פרסיים לפחות אחת לשנה. אך לא יותר מפעמיים.

ניקוי שטיח פרסי מקצועי מתבצע במפעל בלבד. ורק במפעל המתמחה בסוג ניקוי מסוים המתאים לניקוי שטיח זה. אם אתם מוכנים לשאת בעלויות של הניקוי כדאי שתדעו כמה זה עולה. בהקשר הזה, אמנם אין קנה מידה קבוע, אך לרוב העלות לשטיח פרסי עבודת יד תעלה לכם בין 80-100 ₪ למטר מרובע.  המחיר יכול להשתנות בהתאם למיקום הלקוח וסוג הניקוי שנדרש. לדוגמה ישנה עלות תוספת לנטרול ריחות, הסרת עובש, שטיח אחרי הצפה ועוד.. 

ניקוי שטיח פרסי
ניקוי שטיח פרסי

שקלו לנקות שטיח באופן מקצועי עם חברת SOS CLEAN

הגוף המוביל לניקוי תיקון ותחזוקת שטיחים הוא "האיגוד לניקוי שטיחים וריפודים בישראל". הוא ממליץ לכם לנקות את השטיח על ידי אנשי מקצוע לפחות פעם בשנה. אנשי מקצוע מנקים שטיחים באמצעות ניקוי יבש או ניקוי רטוב במפעל להחזרת השטיח למרקמו המקורי. 

ניקוי רטוב במפעל הוא תהליך ניקוי בכמה שלבים:

  1. ראשית, השטיח עובר ניעור חול ואבק במכונה ייעודית.
  2. השטיח נטבל באמבטיה לחומרי ניקוי או נכנס למכונה מיוחדת לניקוי שטיחים בו השטיח הפרסי עובר ריסוס.
  3. קרצוף השטיח או במכונה ידנית או במכונה שהוזכרה לעיל.
  4. שטיפה בלחץ
  5. סחיטה
  6. תלייה לייבוש

הטלפון לייעוץ חינם הוא 0533006162

איך מנקים שטיח פרסי בבית

בעוד שאופי השטיח מצדיק ניקיון מקצועי בכל שנה, נקיטת אמצעי זהירות וניקוי אבק וכתמים קלים יכולים לעזור לשמור על השטיח במצב תקין לפרקי זמן ארוכים יותר. האם ניקוי עצמי של שטיח פרסי  היא משימה מרתיעה? כן, מרתיעה ככל שאיבת האבק יכולה להיות!

אז איך מנקים שטיח פרסי לבד?

1. שואבים את השטיח

על מנת להסיר לכלוך ואבק ומשקעים אחרים מהשטיח הפרסי שלכם, שאבו אותו בתדירות. כפי שכבר צוין קודם לכן, עליכם לשאוב את השטיח הפרסי לפחות פעם בשבועיים. זה יגרום לשטיח שלכם להראות ולהריח טוב למשך תקופה ארוכה יותר. כל שעליך לעשות הוא לשאוב אותו לאט לאט, ולא למהר. כדי לשאוב את החול, שיער לחיות מחמד ולכלוך, יש צורך ל חזור על התהליך לפחות שלוש פעמים (שני הצדדים),. להלן מספר דגשים חשובים בעת שאיבת האבק:

  • אל תשתמשו בשואב אבק בשוליים כי הם יכולים להיתקע ולפרום את השטיח.
  • שואבים אבק לכיוון סיבי השטיח ולא נגד הכיוון.

לא מעט אנשים מקבלים מידע שגוי ומוטעה לגבי השימוש בוואקום (שואב אבק) על שטיחים פרסיים. לכן, עדיף שתדעו תשובה חד משמעית, מאשר להיות לא בטוחים ולהצטער אחר כך. אז האם אפשר או אי אפשר לשאוב שטיח פרסי? 

התשובה בהחלט שכן, אפילו מומלץ! השואב עדיין במשחק, ואין בכלל ספק בכך. רק אם באמת השטיח שלכם עתיק יומין או ממש ממש יקר ואתם רוצים להיות בטוחים שלא תגרמו לו כל נזק מיותר, גם לא בטעות – שקלו לבצע ניקוי מקצועי בתדירות גבוהה יותר במקום לשאוב.

אם אתם עדיין רוצים להתמיד עם הוואקום, כדאי לכבות את מברשות הקרצוף. מברשות אלו לעיתים אינם עדינים ויחד עם עוצמת השאיבה תופסים סיבים רופפים של השטיח, ועלולים להחמיר נזקים זעירים. לשאיבה יש יתרונות, אך תמיד עדיף שיהיה לכם אופציה נוספת אם יש לכם חשש.

אופציה נוספת היא ניקוי שטיח יבש. תהליך זה נעשה במפעל עם ציוד וואקום מותאם לשטיחים מבלי לגרום לנזק (אין מברשות) יחד עם חומר ניקוי (ממיסים מיוחדים) מתבצע תהליך הניקוי העדין:

  1. בעזרת ספוג מקרצפים את השטיח.
  2. החומר ממיס כתמים, הורג חיידקים, ומעניק לשטיח תחושה ומראה רענן
  3. כל מה שנשאר זה לשאוב את החומר בעזרת שואב אבק ללא מברשות ומוט מקרצף.

2. סרקו את השטיח

שטיחי צמר ושטיחים פרסיים בפרט מגיעים בגוונים וציורים מרהיבים. על מנת לשמור על אופי השטיח ואופי הציור יש לסרק את השטיח מידי פעם ובכך לשמור על הצורה של הסיבים. זה מונע בלאי ומכאן מגדיל את אורך חיי השטיח שלך. כל מה שצריך לעשות הוא לטאטא את השטיח מקצה לקצה. את המלאכה תבצעו בעזרת מטאטא עדין במיוחד משיערות קש ולא מפלסטיק עם כיוון סיבי השטיח. שימו לב אל תזיזו את המטאטא קדימה ואחורה, או שאתם עלולים לפגוע בשטיח! מטרת הטאטוא היא לנקות את האבק מבלי לשאוב אותו לסירוגין ולהעניק לסיבים תחושה רעננה.  הקפידו לא לטאטא נגד כיוון הסיבים וזה באמת קל כמו שזה נשמע.

3. נערו את השטיח

חשבתם שטאטוא הוא הדרך הקלה ביותר לנקות את השטיחים הפרסיים? אז קבלו טיפ נוסף. פשוט הוציאו את השטיח למרפסת או לגינה ונערו אותו היטב. אם השטיח גדול מידי, אתם תמיד יכולים להיעזר בחברים או משפחה או להשתמש ביד נוספת. הרימו צד אחד ונענעו את השטיח למעלה למטה. כאשר החלק העליון פונה לרצפה.

 אלטרנטיבה נוספת היא להכות על השטיח בעזרת חפץ קשיח, אך כפי שהודגש קודם, זה יכול להוביל לבלאי. דרך נוספת ופשוטה יותר, היא פשוט להפוך את השטיח על הרצפה בסלון ולהשאירו כך למספר ימים. כעבור כמה ימים, אתם תראו חול ואבק שיצא מהשטיח. שאבו אותו והפכו את השטיח בחזרה.

4. ניקוי שטיח פרסי עצמי ממש כמו מקצוענים

ניקוי שטיח פרסי מומלץ לעשות לפחות פעם בשנה עם חברה מקצועית. אך אם בכל מקרה אתם רוצים לבצע את זה בשיטה "עשה זאת בעצמך", כדאי לשקול כמה דברים שרשומים כאן. האם צבעי השטיח שלכם יציבים? (שטיח צבעוני בצבעים לא עמידים יכול למים עלול "לדמם" )

 אתם יכולים לבצע בדיקת היציבות בעצמכם – פשוט קחו מטלית כותנה לבנה ונקייה, הרטיבו במים חמים ועברו בקצה השטיח. , אם הצבע גולש ועובר לשטיח זה סימן רע מאוד. ובעצם אתם לא יכולים לבצע ניקוי עצמי.

אך מה קורה והצבע עמיד לניקוי? בואו נראה איך עושים את זה כמו שצריך.

  1. שאבתם, סרקתם וניערתם את השטיח להוצאת הלכלוך, כעת ריססו את השטיח במים קרים בשני צדי השטיח. אם יש לכם גינה, זה המקום הטוב ביותר למשימה. אך אם אין, תוכלו לעשות את זה באמבטיה.
  2. הכינו דלי עם 4 ליטר מים והוסיפו כוס נוזל כלים עדין. אבקת כביסה לבגדים צבעוניים יעבוד באותה מידה.
  3. כעת שטפו את השטיח הפרסי בעזרת ספוג עדין או מברשת רכה עד קבלת קצף עשיר. עדיף להקציף את השטיח בכיוון הסיבים ולא הפוך.
  4. שטפו בעזרת צינור את הסבון, עשו זאת היטב.
  5. בעזרת מגב כאשר השטיח מונח על משטח ישר, גרפו היטב את המים העודפים.
  6. השאירו את השטיח לייבוש מלא תוך כדאי תלייה. מאוורר ישיר יכול לזרז את העניינים.

5. נטרול ריחות

השטיח שלכם בעל ריח שתן חריף, או סתם ריח לא נעים?  פתרון אחד הוא ללכת על שיטת החומץ + מים + חומר הניקוי שהוזכר לעיל. לא רק שזה יסיר ריחות וכתמים אלא גם יעניק לשטיח שלכם תחושה חדשה ורעננה. שיטה נוספת וקלה עוד יותר היא ללכת על אבקת טלק. מפזרים מעט אבקה על השטיח ומשאירים אותו למשך הלילה.  אבקת טלק סופגת את כל הריחות הרעים, כך שאפשר פשוט לשאוב אותו בסיום וקבל ריח מרענן.

שיטות לשמירה על ניקוי שטיח הפרסי שלכם

ניקוי שטיחים פרסיים זה דבר אחד, טיפול בשטיח זה דבר אחר. מובן שככל שתטפלו בשטיח שלכם טוב יותר, כך הוא יחזיק לזמן רב יותר. תחזוקה יעילה יכולה אפילו לחסוך לך כמה ניקיונות, ובהמשך כמה מאות שקלים. אמצעי זהירות וידע איך עושים את זה נכון, תמיד יהיה ליתרון. אז איך עושים את זה נכון?

1. ניקוי שטיח פרסי מכתמים

עדיף לטפל בכתם איך שהוא נוצר. זה מונע מהכתם להעמיק לתוך הסיב, והימנע מקרה קשה יותר להסרה. יש לכם פחות מ -15 דקות מרגע היווצרות הכתם, אז הנה מה שאתם צריכים לעשות. 

1. ספגו כמה שיותר מהנוזל שנשפך. גם אם הכתם ברובו מוצק, דאגו לספוג את מה שנוזלי. את זה תוכלו לבצע בעזרת כל מה שבא ליד, מגבת, נייר סופג אפילו בחולצה חחחח.

2. לאחר שסיימתם בספיגה, השתמשו בסמרטוט לח כדי למחוק את שארית הכתם במים חמים. היזהרו, אל תשפשפו קדימה ואחורה כי אתה עלולים לספיגה עמוקה יותר של הכתם. 

3. בעוד שמים חמים פועלים בסדר גמור ברוב המקרים, אם מדובר בכתם קפה, שתן או שמן – תצטרכו להוסיף חומץ כחומר ניקוי הזמין לכם מיד. חצי כוס חומץ + כפית נוזל כלים + חצי כוס מים יהיה חומר נהדר להתמודד עם הכתמים הקשים ביותר.

2. אל תלכו עם נעליים על השטיח

אם השטיח שלכם באמת יקר לליבכם, הימנעו מהליכה על השטיח עם הנעליים. זה לא רק מלכלך את השטיח, זה גם מקור מאוד מפוקפק לחיידקים ומזיקים אחרים.

3. סובבו את השטיח שלכם

במקרה שחלק מהשטיח שלכם מקבל חשיפה ודריכות רבות יותר, אין אחידות ובלאי מואץ יכול לקרות בחלק הנעשה בו שימוש רב יותר. סובב את השטיח כדי לאזן את השימוש.  אנחנו ממליצים לכם לסובב את היצירה שלכם אחת ל -6 חודשים, אך עם זאת אין שום מניעה גם לעשות זאת כל חודשיים.  אם יש לך רהיטים כבדים מעל השטיח, אתה יכול גם לסובב אותם.  כל מה שנדרש הוא פשוט איזון. כך גם אם השטיח שלכם דו כיווני הפכו אותו לצדו התחתון…

4. אין לשטוף שטיח במים יתר על המידה!

יש גבול לכמה פעמים אפשר לשטוף את השטיח. ברגע שהשטיח נרטב, הוא עובר בלאי מסויים עם הסיבים. במקרה ששטפתם, אל תשאירו את השטיח רטוב. השארתו כך יכולה להוביל ליצירת עובש ולקבלת ריחות רעים . לפיכך, פשוט ייבשו את השטיח ככל האפשר.

5. אל תחשפו את השטיח לאור שמש ישיר!

שטיחים פרסיים צבעוניים ובדרך כלל בגווני אדום בוהק, חשיפה ממושכת לאור שמש יכולה לפגוע בגוון השטיח. שטיח פרסי העשוי מצמר רגיש במיוחד לשמש, היא משפיע עליו לרעה לא רק במראה ועלולה לפגוע אף בשריפת הסיבים ולקצר מאוד את אורך החיים של השטיח.

בסך הכל, ניקוי שטיח פרסי אולי נראה כמו משימה מרתיעה במבט ראשון, אך למעשה זה יכול להיות גם קל. כל מה שאתה צריך זה קצת ידע כללי, שכל ישר וקצת סבלנות. אתם יכולים להבטיח לשטיח את הטיפול הכי טוב שיש, אם הוצאה כספית קטנה, שטיחים פרסיים יוקרתיים ומשובחים בעיצוב שלהם, וגם להם מגיע את הכי טוב. עם חברתנו SOS Clean הם יקבלו את תשומת הלב להם הם רואיים – ואתם , את השטיח שלך נקי יותר מתמיד.

 ניקוי שטיח פרסי – שאלות נפוצות

כמה עולה ניקוי שטיח פרסי?

המחיר משתנה בין חברה לחברה כמובן. אבל, פחות או יותר מחיר ניקוי שטיחים ניידים עבודת יד נעים בין 85-120 ₪ למ"ר כולל מעמ. זה תלוי בסוג הסיבים (צמר, כותנה או שילוב בין השניים) ובסוג האריגה (האם צפופה או לא). יתר על כן, מרחק מהמפעל והאם יש צורך לאיסוף והחזרה או הלקוח מבצע מסירה ואיסוף עצמי, במקרה כזה – אפשר לתת הנחות משתלמות במיוחד.

באיזו תדירות צריך לנקות שטיחים פרסיים?

לדברי כל המומחים ואנשי המקצוע בתחום, עליכם לנקות את השטיח פרסי בצורה עמוקה ובאופן מקצועי כל שנה עד שנתיים על מנת למנוע הצטברות של לכלוך ואבק. בדרך זו השטיח שלכם לא יסריח והוא יישאר במצב טוב ויאריך חיים .

האם ניתן לנקות שטיחים פרסיים בקיטור?

כאמור, ניקוי שטיח פרסי או כל שטיח אחר תלוי בעיקר בסיב ממנו עשוי השטיח. לכן, מכיוון ששטיח פרסי מורכב בעיקר מסיבים טבעיים כמו צמר, כותנה, משי וכו – אם מנקים אותם בקיטור זה יכול לפגוע בשטיח. מה גם, בחירת שיטת ניקוי זו, לא האידיאלית, מכיוון ששיטה זו לא תנקה לעמוק או במלואה ועלולה גם לגרום נזק כלשה כאמור.

כמה זמן לוקח לנקות שטיח פרסי במפעל?

ניקוי שטיח מכל סוג , גם עבודת יד אורך עד 5 ימי עסקים. הסיבה לזמן הוא בעיקר זמן ייבוש ועומס במפעל. חברת SOS Clean מבטיחה את זמני ההובלה הטובים ביותר במרכז הארץ. בהתחייבות! איחור גורר הטבה כספית ללקוח.

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

טיפים נוספים

ניקוי שטיחים בבת ים

חברתנו SOS Clean מספקת שירותי ניקוי שטיחים בבת ים ברמה הגבוהה ביותר בשוק הישראלי.בין אם מדובר על ניקוי שטיחים בבית הלקוח, או שירותי ניקוי שטיחים

קרא עוד »

ניקוי שטיחים בראש העין

מחירי שטיחים נעים בין מאות לכמה אלפי שטיחים, אם למשל מדובר על שטיחים עשויים עבודת יד כמו שטיחים פרסיים או שטיחים סינים לדוגמה. כל אוהבי

קרא עוד »

ניקוי ספות במודיעין

מחפשים ניקוי ספות במודיעין או יישובי הסביבה? הגעתם למקום הנכון. חברת SOS Clean הגיע גם לאזור שלכם. אם אתם רוצים שירות מהיר ואיכותי עד פתח

קרא עוד »

ניקוי שטיחים בחולון

מחפשים חברת ניקוי שטיחים בחולון שיחזיר את הברק והיופי לשטיח? הגעתם למקום הנכון. חברתנו SOS Clean הינה החברה המובילה באזור מגוריכם. אצלנו תקבלו את הניקוי

קרא עוד »

להזמנות והצעת מחיר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם