ניקוי והסרת כתמי שתן

קצרים בזמן? חייגו עכשיו או השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם!

ניקוי והסרת כתמי שתן

יש לכם תינוק קטן שעשה פיפי על המזרון – מזל טוב. הכלב עשה לכם פיפי "בכוונה" על הספה. החתול החליט שבא לו להחליף את האסלה שלו בשטיח. ברוכים הבאים. במדריך הבא נציג בפניכם איך לבצע ניקוי כתמי שתן מספה באמצעות שיטות מיוחדות וטבעיות. שיטות הניקוי הבאות יעילות: למזרונים, שטיחים ושאר ריפודים. כתמי שתן הינם תופעה מוכרת ולא נעימה אצל רבים המחזיקים בעלי חיים או הורים לילדים קטנים, הריח לעיתים נוראי והכתם אף הוא אינו תורם לנראות הריפודים. מה עושים, ואיך מבצעים ניקוי כתמי שתן והריחות ממזרון , מספה ומשטיח? במדריך זה תקבלו מיד את התשובות.

ניקוי שטיח מכתמי שתן
ניקוי שטיח מכתמי שתן

זמן קריאה משוער: 5 דקות

ניקוי והסרת כתמי שתן זה לא כזה נורא

מאפייני הכתם: שתן או פיפי היא פסולת בתמיסה מימית המכילה חומצת שתן, קריאטינין ונתרן כלורי. השתן סטרילי בצאתו מהגוף וכמעט חסר ריח. אך בצאתו מהגוף, מיקרואורגניזמים שונים, חיידקים ופטריות נשטפים יחד אתו מהשופכין הפתוח לעולם החיצון. כאשר השתן עומד מזיקים אלו, מפרקים מולקולת האוריאה לשתי מולקולות של אמוניה ובכך מזהמים את השתן והופכים כימיקלים בתוכו לבעלי ריח האופייני לשתן מסריח.

חשוב לטפל בכתם שתן מייד שהוא נוצר. אם אכן מדובר בשתן – חשוב במהירות לנסות לספוג חלק מהנוזל כמה שיותר מהר, לפני שיספיק להיספג אל תוך השכבות הפנימיות והעמוקות של הבד. גם אם נדמה שחלק כבר נספג – אפשר וכדאי ללחוץ בעדינות על אותו האזור וחלק בלתי מבוטל של הנוזל ייצא החוצה בחזרה. כאשר הנוזל מפסיק לצאת החוצה ונדמה שלא נשאר ממנו יותר – צריך לבחון האם נשאר סימן כלשהו.

טיפ חשוב: טרם ניקוי הכתם פיפי פזרו אבקת סודה לשתייה וקצת מלח שולחן. מומלץ לבצע את ההשרייה כמה שיותר זמן. המלח והסודה יספגו עוד מהנוזל למרות שנראה לכם שכבר אין מה לספוג. לאחר מכן תוכלו לבצע שאיבה ולהמשיך לשלב הבא של הסרת הכתם.

ניקוי כתמי שתן – איך מנקים פיפי בכמה דקות וחומרים טבעיים

חשוב לזכור, כתם, ככל שנמצא זמן רב יותר – כך קשה להסירו ובייחוד ממזרונים. ובכל זאת נסו בפעולות הבאות: יש לסחוט לתוך קערה לימון או שניים, הוסיפו לקערה כף מלח ושפכו באופן אחיד על כל האזור המוכתם. טיפ קטן, ע”מ להגיע לתוצאה טובה יותר, מומלץ אף לתת השרייה כרבע שעה.
לאחר פעולה זו, יש לקחת מברשת רכה, לטבול בתערובת הנ”ל (לימון ומלח) ולהבריש היטב עד להסרת הכתם כולו.
לאחר מכן, יש לסחוט הכל חזרה באמצעות מגבת יבשה, פשוט עד שתרגישו שהמזרן יבש לחלוטין. במקרה הצורך, מומלץ לייבש באמצעות פן על אוורור (ולא חום) מספר דקות. אם הכתם עיקש ולא ירד, נסו לחזור על פעולה זו 2-3 פעמים.

ניקוי כתמי שתן ממזרון באמצעות חומרים לא טבעיים

מדריך ניקוי כתמי שתן ממזרן: דרך נוספת ומומלצת מאוד לניקוי כתמי שתן ממזרון היא באמצעות חומרי ניקוי שאנו עושים שימוש במכונת כביסה. ולשם כך נזקק לחומרי ניקוי מלבינים במיוחד. כל חומר המכיל חמצן פעיל ואנזימים יכול להתאים להתליך.

1. השתמשו במסיר כתמים של סנו אוקסיג'ן או בואניש קאליה לכביסה לבנה. הכינו תערבות לפי הוראות היצרן ומרחו שכבה דקה של העיסה על הכתם ישירות. מברשת רכה תעזור לכם להחדיר את החומר עמוק יותר בין סיבי המזרן – עשו זאת בעדינות.

2. חומרים אלו לא חזקים במיוחד, לכן נדרשת ממכם סבלנות רבה, תנו לחומר לעבוד כהמ שצריך – עד שתראו שהמזרן מלבין והכתם נעלם. תוכלו להמשיך ולעזור לחומר על ידי שפשוך קל של פני שטח המזרן.

3. בסיום – קחו מטלית מיקרופייבר ושטפו את האזור היטב בעזרת ניגוב עם המגבת כשהיא ספוגה במים נקיים.

טיפ מנצח: אם יש ברשותכם מי חמצן פעיל – רססו מעט בסוף התהליך ישירות על הכתם. ותראו שבזמן הייבוש הכתם ממשיך להלבין. תוכלו אף להתשמש בטיפים אלו גם להסרת כתמי דם וצואה.

לאחר הסרת כתמי שתן מספה – טיפול בריחות

לאחר שהסרתם את הכתם בהצלחה, מה שנשאר בדרך כלל זה הריחות. כדי להסיר ריח שתן מריפודים, יש לפזר כמות מכובדת של חומץ לבן ולתת השרייה של כשעתיים לפחות. לאחר השרייה יש לפזר שוב אבקת סודה לשתייה ומלח ולהמתין שהחומץ ייספג. יש לשאוב את האבקת סודה לשתייה בחזרה באמצעות שואב אבק שיש ברשותכם. אם מדובר בריח שתן של כלבים או חתולים , מומלץ גם להוסיף לחומץ מיץ לימון סחוט. החומץ מנטרל טבעי חזק במיוחד המבלבל את האף של כלבכם כך שלא יחזור לעשות את צרכיו באותה הנקודה.

מה עושים עם כתמי שתן ישנים וקשים להסרה?

במידה ואף מפעולות שיטות ניקוי כתמי שתן שניסיתם אינם עוזרות והכתמים והריחות לא משתפרות, ניתן לרכוש בחנויות חומר ניקוי המפרק חלבונים כגון "PROTEIN SPOTTER" ונפעל בהתאם להוראות היצרן שעל המוצר. פתרון נוסף הוא הלבנה באמצעות חומר המכיל כלור כמו אקונומיקה: אין בשום אופן לבצע את ההלבנה ללא דילול. את היחס הנכון בהמלצה שלנו היא 1:3 לטובת המים. לרסס מעט , להבריש ולנגב באמצעות מטלית ספוגה במים ולייבש.

או ניתן להזמין חברה המתמחה בשיטות הסרת כתמי שתן מספה כגון SOS Clean. הטיפול שלנו יכלול חיטוי מלא , הסרת כתמי פיפי ממזרון מהספה וכמובן גם משטיחים , אנו מתמחים גם בנטרול ריחות השתן , השמדת קרדית אבק הבית. והכי חשוב שביעות רצוכם!

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

טיפים נוספים

ניקוי וילונות בפתח תקווה

אם הגעתם למאמר זה, סימן שיש לכם וילונות הזקוקים לניקוי בפתח תקווה ואתם מעדיפים לשים את המלאכה בידיים מקצועיות. ואנחנו לגמרי מסכימים איתכם. ניקוי וילונות

קרא עוד »

ניקוי ספות בסביון

כולנו אוהבים להתכרבל עם השמיכה בחורף או בלי חולצה על הספה הנעימה שלנו בקיץ. בין אם זה סתם במנוחה אחרי העבודה, צפייה בטלוויזיה עם המשפחה

קרא עוד »

ניקוי שטיחים בגבעתיים

כבר יותר מ7 שנים שחברתנו SOS Clean מתמחה בניקוי שטיחים בגבעתיים. לקוחותינו הרבים בעיר סומכים עלינו ומוסרים את השטיחים שלהם לניקוי מקצועי במפעל איתו אנו

קרא עוד »

ניקוי שטיחים במפעל

ניקוי שטיחים במפעל​ SOS Clean מפעל לניקוי שטיחים​ ניקוי השטיח מחול ולכלוך! נטרול ריחות שתן! הסרת כתמים ונטרול ריחות שתן! ניקוי וחיטוי עמוק ויסודי! הובלה

קרא עוד »

להזמנות והצעת מחיר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם