ניקוי כתמי זיעה ושומן גוף

קצרים בזמן? חייגו עכשיו או השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם!

ניקוי כתמי זיעה ושומן גוף

לפעמים נראה לנו שאנחנו פשוט לא מפסיקים להזיע. גם כשהקיץ כבר מאחורינו ואני מתרווחים על הספה, מתכסים בשמיכת הטלוויזיה פתאום אנחנו מרגישים שזה קורה. זה הוא לא מאמר איך ולמה כי זהו המצב, אך הדבר מעצבן במיוחד כאשר הספות האהובות שלנו שאנו שומרים עליהם בקנאות, מקבלות כתמים צהובים או שחורים לא מוסברים בלי ששום דבר נשפך לנו על הספה. זה קורה על המזרונים וגם על השטיחים ואין לנו כל כך דרך למנוע מזה לקרות. אך מה שניתן לעשות הוא לקרוא את המדריך המלא לניקוי כתמי זיעה ושומן גוף מספות, ממזרונים ומשטיחים. אל דאגו כי כתמי זיעה פשוטים להסרה ואינם גורמים לנזקים אם תשמרו על הכללים. אך אם תזניחו את הכתמים אתם עלולים להיות מופתעים למה הם מסוגלים.

ניקוי כתמי זיעה מספות , ניקוי כתמי זיעה ממזרונים
ניקוי כתמי זיעה מספות, משטיחים וממזרונים

זמן קריאה משוער: 5 דקות

מאפייני זיעה ושומן גוף

זיעה מופרשת מבלוטות זיעה בצורה מימית, זהו תהליך טבעי המתרחש ביונקים ותפקידו לקרר את הגוף. בהפרשה מהגוף הזיעה מורכבת מנתרן שזהו מלח, מים בעיקר, חנקן, חומצות וכמויות קטנות של מפיצי ריח. זיעה מבלוטות באזור הבית השחי מפריש גם חומריים שומניים. שילוב כל אלו ופירוק חומרים אורגניים הנגרמים על ידי החיידקים בזיעה מפרישים את ריחות הזיעה שאנו לא כל כך אוהבים. גומרי הזיעה הם לא רק פעילות ספורטיבית כתוצאה מחימום הגוף כי גם מצב של סטרס, עצבנות, לחץ נפשי,כאב ובחילה עלולים ליצור את תגובת הגוף ולהגביר אף יותר את התופעה.

ניקוי כתמי זיעה מספה

כיצד נזהה כתם זיעה ושומן גוף על הספה

חוץ מבגדים שאנו לובשים הנוטים לקבל כתמי זיעה לא רצויים אך זה ברור לנו שזה קורה. הספה היא הפריט הנוטה הכי הרבה להתלכלך מכתמי זיעה. מה לעשות שאנו אוהבים לשכב על הספה שלנו בלי חולצה ולהנות מהבריזה אפילו הקצרה שה מקרר לנו את הגוף. אך גם אם לבשו חולצה זה אינו מציל אותנו מהכתמים. כתמי זיעה לרוב יהיו צהובים בספה בהירה וכהים בספה כהה. כתמי זיעה מכסים את הספה בשכבה דקה בהתחלה ומופיעים בצורות גימטריות לא ברורות, לא עגולים ולא מלבנים. כתמי זיעה יכולים אף להופיע כמו זיגזגים קטנים ולפעמם יראו כמו כתם מים עגול עם קצוות לא מעוגלים. הצטברות גדולה של כתם זיעה עלול להתכסות בסופו של דבר בשכבת שומן גוף כתוצאה של אי ספיגה של השומן בספה כאשר הוא מתערבב עם הזיעה שלנו. הוא יהפוך לשכבה חלקה ולעיתים אף מבריקה.

יש להבדיל בין כתמי שומן גוף לשמן – קראו את המדריך הבא לניקוי כתמי שמן

למה חשוב לא להזניח ניקוי כתמי זיעה

כתמי זיעה מכילים בין היתר כפי שנאמר תערובת שומנים, סוכרים חלבונים וחומצות. השומנים גורמים לנו לאורך זמן לכתמים קשים יותר להסרה. ותערובת של כל אלו יחד הוא כר גידול פורה לחיידקים ומיקרואורגניזמים אחרים כמו למשל קרדית אבק הבית. אלו בתורם מפרקים את החלבונים ויוצרים ריחות זיעה קשות ועם הזמן זה עלול להחריף ולתת לספה שלכם ריח לא נעים. אך הסיבה הכי חשובה היא החומצות המופרשות. אלו, בבדים טבעיים ואף אנשים מבוגרים הנוטלים תרופות מייצרים זיעה המפרישה חומצות ורעלים והדבר עלול לגרום לכתמי זיעה הצובעים את הבד לצמיתות ואינם ניתנים להסרה אם לא טופלו בזמן. אפילו ספות עור מזיעה באזור הידיים הרגליים והראש פוגעים עת עת בשכבת ההגנה ומורידים בסופו של דבר את צבע הספה.

אז איך מנקים כתמי זיעה ושומן גוף מספות

כמובן שהדרך היעילה ביותר לניקוי כתמי זיעה מספות היא לקרוא למומחים לניקוי ספות, אך מדריך זה הוא סירת הצלה עבורכם לנסות לבצע את הניקוי בעצמכם. שיטה קלה בהשקעה קטנה יכולה לחסוך לכם הרבה זמן וכאבי ראש והיא לרכוש מוצר ביתי לניקוי כתמי זיעה מספות באופן עצמאי. מוצר זה מכיל אינזימים הידועים כמפרקי חלבונים ושומנים אותם בעצם אנו ראוים על הספה. התכשיר עובד בצורה נפלאה ומהירה בשיטת רסס, הברש ונגב. אך אם אתם רוצים לבצע את הניקוי ללא השקעה כספית ניתן לבצע את הניקוי באמצעות אבקת כביסה או מסיר כתמים לבגדים המכיל אינזימים כמו למשל "ואניש קליה" גולד לספות, ריפודים ומזרונים בצבע לבן או ואניש קליה הרגיל המתאים לריפודים צבעוניים.

שיטה 1 – הכינו בקערה תערובת של 4 ליטר מים וכף ממסיר הכתמים. בעזרת מברשת עדינה טבלו בחומר ושפשפו את האזור המוכתם. אל תשתמשו בהרטבת יתר. נסו להשתמש בכמות קטנה ככל האפשר. תנו לחומר חצ שעה של השרייה ונגבו בעזרת מגבת יבשה. חזרו על הפעולה בעת הצורך.

שיטה 2 – חומץ לבן הוא פתרון זמין במידה ויש כתם קטן ממנו תרצו להיפתר מהר, הוא גם חומר מעולה לנטרול ריחות טבעי הנעשה שימוש גם בהסרת ריחות שתן. לאחר ניקוי בעזרת החומץ שפו טוב את האזור בעזרת מים חמים וייבשו בעזרת פן לשיער.

שיטה 3 – שימוש באלכוהול יפרק את החיידקים וימנע מהריח להתפשט הוא גם כול לעזור בהסרת וריכוך הכתמים כך שהוא יתנגב בקלות. בדקו באזור נסתר את תגובת האלכוהול עם הבד. הרטיבו מעט מטלית מיקרופיבר ונגבו את האזור בעזרתו.

שיטה 4 – לכתמים קשים מאוד ישנה שיטה קצת מסוכנת ומתאימה רק לריפוד לבן ומזרונים. תוכלו לדלל אקונומיקה או כלור עם מים ולשטוף את האזור. אם יש לכם אקונומיקה בריכוז נמוך לא כזה הנועד לשטיפת הרצפה – מומלץ להשתמש בו.

ניקוי כתמי זיעה ממזרונים

ניקוי כתמי זיעה ושומן גוף ממזונים אפשר לעשות בעזרת אוקונומיקה או כלור. שימו לב – אנו לא ממליצים לבצע את השיטה הזאת לבד, וממליצים לפנות אלינו לניקוי כתמי זיעה ממזרונים עם חומרים מתאימים לניקוי מזרן. אך אם אתם מתעקשים קבלו מאיתנו את המידע הנחוץ. מלאו דלי מים ב4 ליטרים מים קרים והוסיפו 2 פקקים של אוקונומיקה לריצפה. נסו בעזרת מטלית מיקרופייבר במקום נסתר כמו למשל בצד השני של המזרן או בפינה העליונה של המזרן הקרוב למשענת ראש שם הינה פינה נסתרת טובה. טבלו את המטלית בדלי , סחטו ועברו מעט מהמטלית למזרן. תנו לחומר השרייה ארוכה וחזרו יום למחרת לבדיקת יציבות הצבע. אם המזרן החליף צבע סימן שהמזרן אינו מתאים להלבנה. אם הכל בסדר ניתן להמשיך לכתמים. ניתן לערבב את האקונומיקה יחד עם ואניש קאליה או אבקת כביסה לקבלת לא רק פעולת הלבנה אלה גם ניקוי. אקונומיקה כמובן מבצעת חיטוי מצויין והשמדת כל החיידקים.

ניקוי כתמי זיעה ושומן גוף משטיחים

כתמי זיעה אינם נפוצים יתר על המידה על השטיחים כי לרוב אנו לא הולכים יחפים בבית על השטיח. אך אלו מאיתנו שמחזיקים בעלי חיים, יעידו שגוון השטיח הפך לצהבהב עד חום-שחור. כתמי זיעה על השטיח ניתן לזהות לא רק לפי צבעו אלה בעיקר בגלל ריחו. אם נקרב את האף נריח מייד שמדובר בריח הכלב או החתול שלנו. זיעה ושומן גוף יפריש ריחות רעים הניתנים לניקוי בקלות רבה אם תשלחו את השטיח שלכם לניקוי יסודי במפעל. ואם מדובר על שטיח בחדר מקיר לקיר – תוכלו להזמין חברת ניקוי המתמחה בניקוי כתמי זיעה משטיחים מקיר לקיר. אם תרצו לבצע את הניקוי לבד – מומלץ לבצע אותו בעזרת תכשירי ניקוי לשטיחים כמו סנו או יעקבי. כאשר הכתמים הם בעיקר של שומן וזיעת גוף התכשיר ידע להתמודד איתם מצויין.

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

טיפים נוספים

ניקוי ספות ביבנה

מחפשים ניקוי ספות ביבנה? חברת SOS Clean מתמחה ומעניקה שירותי ניקוי ספות מקצועיים בכל רחבי מרכז הארץ וגם לתושבי יבנה מאז שנת 2010. הניקוי המקצועי

קרא עוד »

ניקוי שטיחים בבת ים

חברתנו SOS Clean מספקת שירותי ניקוי שטיחים בבת ים ברמה הגבוהה ביותר בשוק הישראלי.בין אם מדובר על ניקוי שטיחים בבית הלקוח, או שירותי ניקוי שטיחים

קרא עוד »

ניקוי מזרונים בגבעתיים

אם אתם מחפשים חברת ניקוי מזרונים בגבעתיים אתם חייבים לדעת איך לחפש את החברה הנכונה. אתם צריכים לשלוט בשאלות הנכונות ולעשות סקר שוק כמו שצריך.

קרא עוד »

להזמנות והצעת מחיר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם