ניקוי ותיקון שטיחים מקצועי בעבודת יד או מכונה

קצרים בזמן? חייגו עכשיו או השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם!

ניקוי ותיקון שטיחים מקצועי בעבודת יד או מכונה

ניקוי ותיקון שטיחים מקצועי בעבודת יד אומנותי – בין אם קיבלת שטיח פרסי בירושה, או קניתם שטיח יקר ערך לפני שנים רבות. קרעים, חורים ובלאי צבע זה חלק שאתם בטח מכירים. לשטיחים אלו הוקדשו מחשבה רבה של שעות על גבי שעות לעיצוב יצירת האמנות, וככאלה, מגיע להם טיפול ותשומת לב ראוי מצד הבעלים כדאי להאריך את בריאות השטיח לשנים רבות קדימה.

אך בצער רב, רבים מבעלי השטיחים הפרסיים או אחיהם, אינם מכירים בעובדה שחור בשטיח או קרע ניתנים לתיקון. מזניחים את תיקון השטיח ומשם הדרך לזריקת השטיח קצרה מתמיד. לעיתים כאשר מדובר על שטיח זול ופשוט – להיפתר מהשטיח ולהחליף אותו הוא הפתרון הנכון. אך כאשר מדובר על שטיחים עבודת יד, הערך שלהם הוא אלפי שקלים ולעיתים הערך סנטימנטלי גובר אפילו על עלות התיקון.

לרוע המזל, קרע או חור בשטיח או נזקים קטנים לא נעלמים, אי תיקונם עלול להגביר את הפגע ככל שחולף הזמן. נזק קטן עלול להחריף ולהפוך לנזק גדול ומשמעותי ללא טיפול מהיר ואיכותי.

אך לא הכול שחור, הכירו את SOS CLEAN ואלכסנדר הרץ מנכ"ל החברה הגדולה בישראל לניקוי ותיקון שטיחים פרסיים (ואחרים). החדשות הטובות הן שאנו מתמחים בתיקון ושחזור כל סוגי השטיחים וכל סוגי העבודה, ללא קושי ובמהירות גבוהה, והכי חשוב במחירים הוגנים לכל כיס.

במאמר זה , הכנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על העבודה שלנו, את כל סוגי התיקונים השונים וכל סוגי הנזקים האפשריים שיכולים להיות לכם בשטיח. קריאה מהנה.

תיקון שטיחים פרסיים
תיקון שטיחים פרסיים מקצועי בעבודת יד

זמן קריאה משוער: 24 דקות

שירותי תיקון (תפירת) שטיחים מקצועי וניקוי שטיחים במפעל

שירותי חברת SOS Clean מציעים שיקום, תיקון וניקוי ותפירת כל סוגי השטיחים: פרסיים, אפגניים, סינים, קשמיר ועוד. אנו יכולים להתמודד בקלות עם כל פרויקט גודל ונגישים בקלות להגיע לכל אורי מרכז הארץ, גם לצפון וגם לדרום במידת הצורך.

המומחים שלנו בעלי ניסיון מעל 50 שנה בתיקון אומנותי בעבודת יד ויכול לתקן כל שטיח. כל שטיח המבקש תיקון עובר גם ניקוי והסרת כתמים מכל הסוגים כמו גם נטרול ריחות שתן ועוד. ביססנו את המומחיות, הידע והמלאכה שלנו לטיפול במגוון סוגים של טקסטיל: ספות, מזרונים, וילונות ושטיחים.

בעוד שרוב שירותי תיקון השטיחים המקצועי שלנו נעשים עבור אנשים המתגוררים באזור מרכז הארץ, אם מדובר בפרויקט גדול יותר, תמיד אפשרות לשלוח אליכם נציג גם לצפון או דרום הארץ.

לפניכם כל מה שיש לבעלי השטיחים לדעת על שירותי חברת SOS Clean החברה שתשחזר את השטיח שלכם.

ניקוי ותיקון שטיחים
ניקוי ותיקון שטיחים עושים רק בSOS CLEAN

להלן כמה שירותי תיקון ושיקום שטיחים בעבודת יד המוצעים בדרך כלל על ידי אנשי מקצוע:

  • שיקום נזקי מים
  • שינוי גודל
  • תיקון קרעים
  • תיקון חורים
  • מילוי צמר

כל שירותי השחזור והתיקון הנ"ל יעזרו לשמר את יופיים ואורך החיים של השטיחים שלכם לאורך שנים רבות. אפילו שחזור סיב עתיק ארוג ביד אינו מהווה בעיה. כאשר נעשה כראוי, תיקוני השטיח שלכם כמעט ולא ניתנים לגילוי או לזיהוי. וגם, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי, בין אם מדובר בשטיח יקר או שטיח זול , כל הפרויקטים לתיקון תטופל בתשומת לב רבה וראוי לכספכם. יתוקן במיומנות על ידי מומחה לשיקום שטיח מקצועי.

צביעת שטיחים בעבודת יד
צביעת שטיחים לאחר תיקון
תיקון שטיחים מחיר מחיר למטר רץ
מחיר תיקון פרנזים עבודת מכונה + סרט חם 250-300 ש"ח
תיקון פרנזים כותנה עבודת יד מחיר ( מבצע ניקוי חינם) 600-650 ש"ח
תיקון קנטים עבודת מכונה מחיר 80-120 ש"ח
תיקון קנט עבודת יד מחיר 350-450 ש"ח
ניקוי שטיח צמר/ כותנה לפני תיקון במפעל 90 ש"ח למ"ר
תיקון קרע או חור בתפירת יד 200 ש"ח
הדבקת גב יוטה לחיזוק השטיח 150 ש"ח למ"ר
רסטורציה החל מ-300 ש"ח
הלבנת שטיח החל מ-300 ש"ח
הלבנת פרנזים 100 ש"ח למטר רץ
חיתוך שטיח 50 ש"ח למטר רץ
חיטוי עובש / שתן / עש 20 ש"ח למ"ר

שאלות נפוצות בנושא שיקום שטיחים ושירותי תיקון שטיחים פרסיים

לבעלי שטיחים יש לעיתים קרובות שפע של שאלות כיצד לשמור הכי טוב על חיי השטיחים שלהם. להלן כמה מהשאלות והתשובות הנפוצות ביותר בנוגע לתיקון ושיקום שטיחים מזרחיים עתיקים:

מה אם אי אפשר לתקן את השטיח או שלא שווה את העלות?

לקוח מושכל הוא הלקוח הטוב ביותר. לפני ביצוע פעולה כלשהי, הלקוחות מקבלים מראש אומדן לתיקון. הסבר מפורט על שירותי תיקון שטיחים המקצועיים שלנו. עם המומחים שלנו גם נצביע אם אנו מרגישים כי השקעה של הכסף לשיקום השטיח כדאית מבחינה פיננסית. אנו כמובן לוקחים בחשבון ומבינים שלשטיחים מסוימים יש ערך סנטימנטלי אשר כסף לא יכול לקנות, ולמרות ששטיחים מסוימים עשויים שלא להצדיק את עלות השחזור, אם הלקוח עדיין רוצה להתקדם בתיקון, אנו נקבל על עצמנו את פרויקט השחזור.

זה מאפשר ללקוח לקבל החלטה מושכלת לגבי עלות השחזור לעומת ערך השטיח .

איפה משחזרים ומתקנים את השטיחים?

לרוב, אנו נבצע את הניקוי והתיקון במפעל לניקוי השטיחים שלנו. עם זאת, בפרויקטים גדולים ומורכבים, יש גם אפשרות לשלוח את הפריט לחו"ל לארץ המוצא ממנו עשוי השטיח. איכות התיקון תגדל, אך עלות התיקון נמוכה יחסית לזו שבישראל. עם זאת, עבודת התיקון תצטרך להיות מבוססת מספיק כדי להצדיק את הוצאות המשלוח והטיפול הנוספות הקשורות למשלוח שטיחים מעבר לים..

שאלה: האם ניתן לתקן את הקנטים של השטיח?

תשובה: כן, ניתן לתפור ולתקן קנטים. האזהרה העיקרית היא שצריך לטפל בתיקוני הקנטים בהקדם האפשרי כדי להוזיל את העלות. ככל שהקנטים נפרמים יותר, כך התיקון יקר יותר, במיוחד אם ההתפוררות גולשת לתוך השטיח.

קנט צדדי שהתפורר
קנט צדדי שהתפורר – לפני תיקון

בעוד שאנו יודעים לתפור קנטים בעבודת יד ומשחזרים אותם לטבעם המקורי, מפעלים אחרים מעדיפים פשוט להחליף לקנט מכונה. זה מוזיל את עלו התיקון אך מוריד מערך השטיח.

שימו לב – קנטים שתפורים במכונה לא יראו טבעיים על שטיח עבודת יד. אך אם הלקוח יתעקש להוזיל את העלות, אנו נבצע מה שיאמר.

תיקון קנטים
קנט צדדי אחרי תיקון

שאלה: מה ההבדל בין שחזור שטיחים לתיקון שטיחים?

תשובה: לרוב, אנשים משתמשים במונחים "תיקון" ו"שחזור" ולא מבינים את המשמעות. עם זאת, עבודת תיקון שטיחים נוטה לטפל בבעיה או בעיות ספציפיות. טיפול של אותם אזורים ספציפיים בלבד נחשב לעבודת "תיקון". הסיבה לכך היא שלא נחזיר את השטיח כולו למצב מקורי.

עם זאת, שחזור השטיח עשוי להתייחס גם לתיקון בעיה ספציפית, או שהוא עשוי לכלול שחזור השטיח כולו (תלוי מה צריך לעשות). בשני המקרים, פרויקט שחזור יחזיר את היצירה למצבה המקורי (או לאזורים ששוחזרו במיוחד).

שאלה: האם ניתן להשתמש בטלאי לתקן חור בשטיח שלי?

תשובה: כדי לחסוך זמן וכסף, טלאים עשויים לשמש לתיקון שטיחים. זכרו, שום דבר לא ייראה טוב כמו לבנות מחדש את הבסיס ולערום מחדש את האזור כך שיתאים לעיצוב ולמרקם.

שאלה: כמה עולה לתקן או לשחזר שטיח?

תשובה: התשובה הקצרה לשאלות אלו היא – "זה תלוי בתיקון ובגודל העבודה ומה צריך לעשות". כל שטיח עבודת יד הוא ייחודי שלא לדבר על העובדה שאין שני פרויקטים של שחזור זהים. מחיר השחזור ישתנו בהתאם למידת הנזק, איכות השטיח ושלל גורמים אחרים. זה בלתי אפשרי, שלא לדבר על מאוד לא הוגן כלפי לקוחות, להציב מחיר אחד שמתאים לכל העלות של תיקונים ושחזורים של השטיחים.

אנו מציעים להימנע מכל חברה המספקת מחיר כללי כזה או אחר עבור תיקוני שטיחים. חפשו נציג מטעם החברה, אשר יגיע אליכם בחינם או ייקח את השטיח למומחה לערכת העלות וללא התחייבות, כמו זו שמספקת חברתנו SOS Clean מומחים בתיקון וניקוי שטיחים בכל מרכז הארץ.

שאלה: מהם הנזקים הנפוצים שסובלים שטיחים?

תשובה: הסוגים הנפוצים ביותר של תיקוני שטיחים נוטים להיות קרעים, חורים, דילול הצמר, דהיית שמש/צבע , מתיחה, נזקי קנטים, נזקי מים, נזקי עש, נזקי שריפה, כתמים ושטיחים שיש לשנות את גודלם בכדי להתאים למרחב החדש. ניתן לתקן את כל ה"נזקים "הללו. עם זאת, במקרים רבים יהיה צורך לנקות את השטיחים באופן מקצועי לפני ביצוע תיקונים כלשהם.

בניה מחדש של יסודות השטיח
תיקון שטיחים – בניה מחדש של יסודות השטיח

שאלה: מדוע יש לנקות את השטיח לפני שיוחזרו?

תשובה: ישנן סיבות רבות מדוע יש לשטוף שטיחים לפני תחילת שירותי השחזור והתיקון. לדוגמא, תהליך הכביסה יהרוג את כל זחלי העש והביצים כך שברגע שיסתיים התיקון, לא יהיו יותר מהיצורים שאוכלים את הצמר של השטיח. סיבה נוספת היא שאבק וחול מקשה על תהליך האריגה מחדש. בנוסף, ניקוי השטיח ידגיש שוב את הצבעים כך שניתן יהיה להתאים אותם הרבה יותר טוב.

חשוב מכל – הוא שניקוי שטיחים מקצועי ישמור לכם על השטיח. חול הוא האויב מספר אחד של שטיחי צמר והוא מזרז את בלאי השטיח. ניקוי טרם התיקון הוא אבק היסוד שלנו בשמירה על השטיח שלכם.

שאלה: האם שטיחי צמר רגישים יותר לעש?

תשובה: אכן. שטיחים עשויים מסיב כותנה נוטים פחות לנזקי עש מאשר אלה עם צמר. עש כמו גם סוגים אחרים של חרקים יעדיפו בדרך כלל סיבי בעלי חיים כגון צמר על פני סיבים צמחיים כגון כותנה. אם יש לכם שטיחי כותנה ואתם רואים חורים, סביר יותר שהם היו כתוצאה של שימוש או טיפול לא תקין. בכל מקרה, שני המקרים ניתנים לתיקון ויהיה צורך לבנות מחדש את השטיח אם החור נרחב.

שאלה: אילו סוגי שטיחים ניתן לתקן ולנקות?

תשובה: ניתן לנקות ולתקן באופן מקצועי כמעט כל שטיח בעבודת יד, כולל קילים, שאגי, טלאים ושטיחים מזרחיים: סינים, אפגניים , פרסיים ועוד..

תחזוקה שוטפת, תיקון, תפירה וניקוי מקצועי חיוניים לכל שטיח

שטיחים מזרחיים מוסיפים ערך אסתטי רב והייחודיות של עיצוב הפנים של סלון הבית. חלק מהשטיחים הנדירים הם גם השקעה כספית לא מעטה ולכן השטיח אמור להחזיר לשנים ארוכות טווח. כמו כל סוג אחר של השקעה כספית, שטיחים דורשים טיפול ותחזוקה נאותים כדי לשמר את ערכם ויופיים. אופי השימוש היומיומי שלו גורם לנזקי בלאי רגילים מהליכה, כתמים, שקעים של רהיטים כבדים, אבק, חול ונזקי חרקים וכן הלאה. זה נכון גם במקרים של בעלי שטיחים הכי שומרים.

כמובן שתחזוקה שוטפת וניקיון שוטפים עוזרים בשימור. עם זאת, נזקי בלאי מסוימים עשויים לדרוש שירותי תיקון ושיקום שטיחים בטרם עת, כדי למנוע הדרדרות ולמנוע נזקים כבדים יותר.

שני צעדים חיוניים לנקוט בכל נזק אפשרי

השטיח נפגע מכתם או נזק – מה עכשיו? בצע את שני השלבים הבאים כדי להבטיח את הסיכוי הטוב ביותר לתיקון בעלות הנמוכה ביותר.

שלב ראשון: פעלו במהירות בכדי להבטיח את שלום השטיח:

פעולה מהירה לפתרון הבעיה מונעת הידרדרות ונזק נוסף. אם תתעלמו מהנזק, נזק פשוט וזול יכול להפוך במהירות לנזק יקר, או אולי אפילו בלתי הפיך. דוגמה הכי נפוצה הוא כתם נוזלי שנשפך על השטיח. מסירת השטיח לניקוי מקצועי עולה כמה מאות שקלים. אך אם הכתם יתקבע – שיקום ושחזור הצמר יכול לעלות כמה אלפי שקלים.  

שלב שני: השתמש תמיד בשירות תיקון שטיחים מכובד ומקצועי

בחרו שירות ניקוי ותיקון שטיחים מכובד. כן, אנו עשויים להיות יקרים יותר, אך האיכות והמומחיות של הניקוי שלנו ראויים עבור העבודה שלנו. יש לזכור כי העלות היא יחסית לעבודה, וניסיון המומחים שלנו וגוזלת את הזמן שנדרש עד להצלחת התהליך.

אנשי המקצוע המומחים שלנו לתיקון וניקוי השטיחים ישימו לב אפילו לפרטים הקטנים ביותר. תשומת לב זו לפרטים יכולה להשפיע מאוד על התוצאות המוגמרות של השחזור. הם מקפידים להבטיח כי האריגה, הצבע והצמר יתאימו בצורה מושלמת ככל האפשר. גישה זו תשמור על אופי היצירה.

והכי חשוב, מתקני שטיחים מקצועיים לעולם לא יציעו טקטיקת תיקון שמפחיתה את הערך והמקוריות של השטיח (אלא אם הלקוח יבקש הערכה זולה בהרבה ויודע לו על כל החסרונות הפוטנציאליים).

חלק משירותי התיקונים הזולים יותר, זולים מכיוון שהם נוהגים בדיוק בשיטות אלו. לדוגמה, מתקני שטיחים עשויים להציע סגירת חור עם טלאי וצביעה במקום שחזור או אריגה מחדש. לא זו בלבד שגישה זו פוגעת בשלמות השטיח, גוון לא אחיד של השטיח ישפיע לרעה על הערך. מומחה לעולם לא יציע הצעה כזו לבעל שטיח אלא אם כן הלקוח מבקש במפורש גישה כזו וידוע לו על ההשלכות.

אומני תיקון השטיחים שלנו בעבודת יד יכולים להסתכל על השטיח ולספק ללקוחותינו הסבר מפורט של מה חייב, צריך וניתן לעשות כדי לתקן, לשחזר ולשמר את המקוריות של השטיח.

מהם התיקונים הנפוצים ששטיחים עשויים לסבול?

חוץ מנזקים מקריים וקטסטרופליים, כמו שריפות והצפות, התיקונים הנפוצים ביותר קשורים לבלאי היומיומי. בדרך כלל הקנטים והפרנזים נחלשים תחילה ואז מתחילים להתפורר. זכרו כשאלו נפרמים, הם משאירים את השטיח בסכנת הרס טוטאלי. זה עלול לגרום לפגיעה במרכז השטיח ולהתפוררות כל היסודות והצמר עצמו אם לא יתוקן מיד.

תיקון פרנזים מהתפוררות
תיקון פרנזים מהתפוררות

להלן מספר תיקונים נפוצים לשטיחים פרסיים בעבודת יד:

1) שחזור ותיקון קנטים בצדדים של שטיח:

קנטים אלו עוברות לאורך והן האזורים החיצוניים ביותר משני צידי השטיח.

בכל קנט יש נקודת סיום לאורך הצד .כאשר הקנט נארג ומחזיק את אורך כל השטיח הוא נקשר בסופו בסיום . נקודת סיום זו קשורה ומונעת את התפרקות השטיח. עם הזמן, הסוף לפעמים משתחרר מבלאי רגיל על ידי תנועה ויכול להיפתח. אם לא מטפלים בה באופן מידי, הקנט יכול להמשיך להיפתח וליצור נזקים נרחבים יותר ויקרים יותר.

מתקן השטיחים יעטוף את הצד הפגום בצמר כדי להתאים לסוג השטיח ולצבעו. קנטים צרים, עדינים ומהודקים משמשים לשטיחים עדינים יותר וקנט גס משמש לשטיחים עבים יותר.

2) שחזור ותיקון פרנזים של שטיח:

קצות השטיח מורכבים משני קצוות פרנזים לרוחב השטיח. למרות שהם נראים כמו קישוט למראה בלבד, אם קצוות הפרנזים מקוריים, הם למעשה בסיס השטיח (כל חוט או קצה יעבור מקצה אחד של השטיח עד לקצה השני).

הפרנזים חשופים ואינם נתמכים, ונשארים רגישים מאוד לנזקים.

אומן לתיקון שטיחים ישתמש בטכניקה המועדפת עליו לתיקון הפרנזים של השטיח. הוא יבחר את השיטה המתאימה ביותר לגיל השטיח ולמצבו, על מנת להשאיר את השטיח מקורי אך חזק ככל האפשר.

תיקון פרנזים בעבודת מכונה במחיר מוזל

איך מתקנים פרנזים בשטיח?

  1. פרנז מקורי –  זו הטכניקה הכי ידידותית להבטיח פרנזים מקוריים במקום הפרנזים הקרועים או המשוחררים. לאחר שהשטיח מאובטח לחלוטין בתפירה, איש התיקון יחתוך את השוליים לאורך אחיד. ויחשוף את בסיס החוטים. מהם הוא קושר פרנז חדש ויפיפה. השטיח מתקצר ב 1-2 ס"מ אך תקבלו את השטיח הוא הפרנז המקורי.
  2. אומני תיקון שטיחים מקצועיים בוחרים לעיתים קרובות לבטל את הפרנזים הישנים ולהחליף אותם על ידי תפירת "פרנזים מזויפים" חדשים על השטיח אם השטיח הוא עבה.
  3. טכניקת תפר הזנגרה – טכניקה זו מתאימה כאשר הפרנזים אינם נפגעו אך השטיח נפרם. בטכניקה תופרים חוט אחד ארוך לאורך כל קצה השטיח. זה מעגן ומחזיק את הקצוות במקומם – ומונע עוד התפוררות. תפר הזנגרה הוא בדרך כלל השיטה המועדפת על שטיחי דקים יותר.
  4. אפשרות נוספת היא בשילוב עם טכניקת התפר זנגרה. משמש לאבטחת שוליים מושתלים ואבטחתם מפני פתיחה.

כל טכניקת השחזור שלעיל יאבטחו את השטיח וישמרו עליו מלהתפרק. הם גם ישאירו את השטיח בנראות יפה, שלם ומקורי.

3) אריגה מחדש – תיקון ושיקום צמר השטיח

אריגת שטיח , תיקון חור ומילוי צמר
אריגת שטיח , תיקון חור ומילוי צמר

כאמור לעיל, אם הנזק בפרנזים ובקנטים אינו מתוקן במהירות, השטיח יכול להיפרם. ככל שנשאיר את השטיח להתפרק עוד ועוד, הנזק עשוי להיות בלתי הפיך.

תיקון מוקדם הכרחי כדי להקטין את עלויות תיקון השטיח ולהבטיח שהנזק לא יתקדם. אם התיקון לא בוצע בזמן, יתכן שתצטרכו לשחזר את השטיח על ידי אריגת האזורים האבודים על בסיס חדש שנבנה לפני תיקון הקנטים.

כמובן שנזקי התפוררות השטיח לא חייבים בהכרח להתחיל בקנטים או בפרנזים. ערימת צמר השטיח עשויה להיות נמוכה עם הזמן בעקבות בלאי ודחיסת הצמר בעקבות דריכה היומיומית.

ערימת צמר נמוכה אינה בעיה חמורה ומיידית כמו נזקי קנטים ופרנזים. עם זאת, ערימה נמוכה מאוד עדיין יכולה להיות נושא שיכול לגרום לשטיח להראות ולהרגיש לא בריא. עם הזמן ועם הפחתה מתמשכת של הערימה, יסודות השטיח עשויים להיחשף. ברגע שהערימה נעלמת לחלוטין ולא תתוקן, תישאר התשתית בלבד, התשתית הזו עלולה להישבר ולגרום לנזק כבד מאוד עד לפעמים לא משתלם לתיקון.

שחזור שטיחים - גילוח צמר
תיקון שטיחים – גילוח צמר

לתקן את נזקי הצמר או לא זו העדפה אישית של כל לקוח לפי כמה השטיח פגום. התקשרו עם איש המקצוע המומחה לתיקון שלנו בכדי לבדוק אם קיימת אפשרות לתיקון שאינו נראה לעין. אך אם יסוד השטיח כבר נראה לעין, התיקון הוא בלתי נמנע כדי שלא ייהרס השטיח.

4) תיקון, שחזור ואריגה מחדש של חור בשטיח

לפני שנוכל לתקן חור בשטיח, יהיה צורך תחילה לנקות את השטיח. לאחר השלמת הניקוי, ניתן להתחיל בתיקון ושחזור של החור בשטיח. אריגה מחדש הוא תהליך מייגע בן שלושה חלקים הדורשים מיומנות וזהירות רבה.

תהליך האריגה של חור בשטיח:

הצעד הראשון הוא לבנות מחדש את היסוד האבוד במקום בו נמצא החור בשטיח. סיבי היסוד השבורים מתוקנים ומורחבים כך שעכשיו הם יכולים להיות ארוגים מחדש. זהו תהליך מכריע מכיוון שבסיס שלא הונח כראוי יתדרדר במהירות והחור יחזור שוב במהרה. אריגה באיכות לא טובה של התשתית עלולה לגרום לאזור להראות בגודל שונה או אפילו שימוש בטכניקת קשירת לא מתאימה יביא לאזור להראות בולט ו"רע" ומשוחזר כמובן.

השלב השני כולל קשירת הצמר על הבסיס החדש שנוצר זה עתה. על מנת שהכול יראה מושלם נדרש לאבחן באיזו צפיפות ודפוס יצרו את השטיח, על מנת להמשיך באותו קו. נדרשת מיומנות רבה ועמל בכדי לשחזר את הפאות , עיוותים, קשרים, צבעים ודוגמאות של השטיח המקורי.

השלב האחרון הוא גזירת הצמר כלפי מטה כך שגובה הערימה של אזור החור המשוחזר יתאימו לשאר השטיח.

אם הכל נעשה כהלכה, לא ניתן יהיה להבחין בין האזור המתוקן בו היה בעבר החור לשאר החלקים בשטיח. לא נותר אלה לומר עד כמה חשוב אמון, ניסיון ומומחיות של אומן בעבודת יד בתיקון מסוג זה.

לסיום, בתקווה שלמדתם יותר על תחזוקה, טיפול, שיקום ותיקון שטיחים.

להלן סיכום קצר של נקודות השחזור העיקריות ונקודות תיקון השטיח:

  • כמעט כל שטיח ניתן לתקן או להחזיר אותו למצבו המקורי.
  • אל תזרקו שטיחים משומשים או ישנים שנחשבו אם הם פגומים, אתם עלולים לזרוק שטיח יקר ערך ובעל ערך סנטימנטלי עבורכם. פנו למומחי ניקוי ותיקון שלנו לבדיקה ואבחון.
  • בקשו הערכת מחיר לניקוי ותיקון בחינם כדי לקבוע אם יחס העלות שווה את ההשקעה.
  • זכרו שתחזוקה שוטפת וניקוי על ידי איש מקצוע יכולים למנוע תיקונים יקרים ולשמר את התחושה והמראה של שטיחים בכל הגדלים והסגנונות.
  • שלחו את השטיח לתיקון במהירות בכדי למנוע נזק נוסף ויקר יותר לשטיח.
  • שלחו את השטיחים רק למומחים מיומנים ומקצועיים לתיקון ושחזור שטיחים. אל תחסכו כמה גרושים בתיקון וזכרו שהזול תמיד עולה ביוקר.

ניקוי ותיקון שטיחים פרסיים

מטרת תיקון שטיחים פרסיים, העתיק או היקר היא להחזיר את היופי המקורי והשלמות הפיזית שעלולים להיפגע משנות שימוש.

זה נעשה על ידי שחזור או אריגה של חלקים מהשטיח, צמר השטיח, או במקרה של חורים, אפילו את הבסיס הבסיסי.

שיקום ותיקון שטיחים פרסיים כאלה דורשים מיומנות טכנית עצומה ודיוק, כמו גם הבחנה בהתאמת חוט, מרקם וצבע. תהליך זה דורש מומחיות ועין חדה כדי להתאים בצורה הטובה ביותר למרקם המקורי של השטיח, כך שלא ניתן יהיה לזהות את התיקון.

היקף השיקום שעשוי להידרש גם בזמן וגם בהוצאות תלוי לא רק במצב, אלא גם בערך השטיח ביחס לעלות התיקון המקצועי. סוחר שטיחים עבודת יד המתמחה בשוק, יכול להעריך תיקון שטיח איכותי ולהפוך שטיח חסר ערך לתועלת מסחרית ולהעריך את שווי השטיח באלפי שקלים. אך בסופו של דבר התגמול הגדול ביותר בניקוי ותיקון שטיחי עבודת יד העתיקים הוא הידיעה כי יצירת אמנות נדירה ויפה זו נשמרת לדורות הבאים.

מטרת השיקום היא להסיר את שחיקת הבלאי ונזקים אחרים הנגרמים כתוצאה משימוש של שנים, על ידי שחזור חלקים מהשטיח היקר והנדיר. שיקום דורש התאמה מדויקת של חוט, צבע וגוון. תהליך זה דורש מומחיות, הכשרה ועין וחדה בכדי לאתר ולשקם את השינויים העדינים במרקם ובצבע השטיח.

היקף השיקום, הן בזמן והן בהוצאות, תלוי אך ורק בערכו ובנדירותו של השטיח. בעל השטיח יחד עם המומחים שלנו הבקיאים בשטיחים עתיקים ידעו לקבל החלטה האם כדאי לתקן את השטיח.

הצוות שלנו מאומן ובקיא בהיבטים שונים של שיקום וניקוי, לאחר שנים של ניסיון בניקוי וחידוש אלפי שטיחים. SOS Clean גאה להיות החברה המעניקה שירות תחת קורת גג אחת לניקוי ותיקון שטיחים

לקבלת הערכה לתיקון השטיח שלכם, אל תהסס לפנות אלינו 0533-00-6162.

שירותי ניקוי ותיקון שטיחים אומנותי של SOS Clean בכל הארץ

SOS Clean היא חברה העובדת בשיתוף פעולה עם המומחים עולי פרס המתמחים בעבודת יד למעלה מדור 3 בארץ. אין עבודה שאנו לא יודעים לעשות.

טיפול ושמירה על יופיים של שטיחים פרסיים עתיקים  , שטיחים קילים, שטיחים אפגניים שטיחים בעבודת יד שקיבלתם בירושה הם המומחיות שלנו.

אנשי המקצוע המנוסים שלנו לשיקום שטיחים עתיקים משתמשים בטכניקות מסורתיות כדי לתקן ולהחיות את השטיחים העתיקים המשובחים והיקרים ביותר בעולם. מומחי התיקון שלנו עובדים עם לקוחות רבים באזור מרכז הארץ על מנת לבצע שירותי ניקוי שטיחים מקצועי, תיקונים ומאמצי שימור.

שמירת הערך של שטיחים ייחודיים, קילים וטקסטיל ארוג ביד הוא הדאגה העיקרית שלנו. בין אם מסיבות כספיות, אמנותיות או פשוט סנטימנטליות, יש לנקות שטיח עתיק באופן מקצועי כדי להבטיח אריכות ימים וכדי לשמר את יופיו.

לפני השלמת הליכי הניקיון או מאמצי השימור, אנו מבצעים הערכה ואבחון: מקור ומצבם של כל שטיח. מעריכים בקפידה על מנת להבטיח שכל מאמצי השיקום מבטיחים את שלמותו האמנותית והמבנית של כל שטיח.

ניקיון קבוע ותחזוקה תקופתית חיוניים לשמירה על יופיים ועל שלמותם המבנית של שטיחים פרסיים וינטג' עתיקים. תיקונים קלים יכולים להועיל כמעט לכל השטיחים. תיקון וחיזוק אזורים חלשים יכולים למנוע התרחבות הנזק, מה שעלול להאריך את אריכות החיים של כל שטיח עתיק.

הגישה המתחשבת שלנו בהליכי תיקון ושיקום שטיחים מזרחיים מאפשרת לנו ליצור תיקונים שכמעט לא ניתנים לזיהוי. שירותי השחזור הנפוצים כוללים ניקיון כללי, תיקון קנטים, תיקון פרנזים וקשירה מחדש של שטיח פגום. במידת הצורך, אנו מבצעים גם מאמצי תיקון ושיקום אינטנסיביים, כולל אריגת אזורים שחוקים ובנייה מחדש של שתי וערב.

בין אם השטיח שלכם ניזוק לאחרונה ובין אם הוא פשוט מראה את השפעות הגיל, אנו מזמינים אותכם ליצור איתנו קשר בנוגע לשיקום השטיחים הפרסיים והמזרחיים העתיקים האהובים שלכם, בין אם קיבלתם אותם בירושה או השקעתם את מירב כספכם לפני שנים רבות

הצוות שלנו בקיא ובעל יכולות בכל היבטי התיקון, לאחר שהשיג את מומחיותו באמצעות ניסיון רב שנים. SOS Clean גאה שהרכיבו מספר שירותים תחת קורת גג אחת בכדי לספק שירותי מגוון ומלא לשטיחים שלכם.

צרו קשר עם המומחים שלנו עוד היום 0533-00-6162

תמונות לפני ואחרי של תיקון ושיקום שטיחים מקצועי

תיקון ושיקום שטיחים עתיקים – בעוד שתיקון ושחזור שטיחים עתיקים דורש מיומנות וסבלנות, שחזור שטיחים בגדלים ענקיים מהווה אתגר מיוחד. האזורים הדורשים תיקון הם נרחבים יותר ומפוזרים על פני משטח גדול יותר שיש להתאים בזהירות את מפלסו ומרקמו, למרות שהוא עשוי להיות נמוך במקצת משנות השימוש. התיקונים חייבים להיות עמידים מספיק בכדי לעמוד בתנועת הרגליים שיש לשטיח דקורטיבי בגודל החדר . עם סיום התיקונים, כעת תוכלו ליהנות מהדיוק ללא הפרעה של העיצוב הסוחף והמוקפד שלו.

לאחר השחזור, השטיח חוזר לחיים ויכול לשמש במשך שנים רבות. לרוב, אם נעשה התיקון טוב, אזורי השטיח ששוחזרו אינם ניתנים לגילוי לאנשים שאינם עוסקים בשטיחים.

כמו בכל יצירה עתיקה, אם נעשה כהלכה, השחזור יעלה את ערך השטיח. מיותר להגיד – שזה יגדיל גם את תוחלת החיים!

לפני שחזור ותיקון שטיחים:

השטיח הקווזקי הקטן והמקסים הזה היה שחוק במרכזו. בנקודות מסויימות מילוי הצמר נעלמו לחלוטין, וחשפו את יסוד השטיח, ובאזורים הסמוכים המילוי היה נמוך למדי. התיקון כלל החלפת האזורים במילוי מחדש של צמר ותיקון במקומות בו היה נמוך, על מנת להעלות את רמת הצמר לרמה אחידה העולה בקנה אחד עם החלקים הבלתי פגומים של השטיח.

תיקונים כאלה הם קשים וניתן לבצע אותם רק במיומנות ובסבלנות הגדולים ביותר. אך כעת מששוחזרו לחלוטין את הציור הנועז ואפקטים של הצבעים המקוריים לשטיח זה מחזיר לו את כוחו.

עוד תמונות לפני ואחרי תיקון ושחזור שטיחים

כשמשחזרים שטיחים מזרחיים עתיקים, חשוב לבחור בחברה שיש לה רקורד בתיקון יצירות אלו. ניתן לשחזר כל שטיח עתיק, אך מציאת החברה הנכונה היא המפתח להצלחה. בדיוק כמו כל דבר אחר, תיקון אומנותי טוב אינו זול, והזול עולה ביוקר. ובידי אומן לתיקונים ניתן להחזיר את השטיח לחיים. כשמדובר בשטיחים עבודת יד יקרים, בידי איש מקצוע מיומן, אין כמעט דבר שאי אפשר לעשות. לכן, אם קרה משהו לשטיח שלכם, אל תיכנסו לפאניקה – פנו תחילה למומחי SOS Clean ושמעו מה יש לנו להגיד על זה.

כאשר אנו משחזרים שטיחים כאן אצלינו במפעל, אנו מקפידים לשמור על המראה והתחושה המקוריים של השטיח. שימוש בחומרים הטובים ביותר וללא עיגול פינות יבטיח כי ההשקעה שלכם תשתלם, והשטיח שלכם יוכל לשרת אותכם נאמנה לעוד שנים ארוכות קדימה.

עבודות השחזור הטובות ביותר הן אלו שרק מומחה מיומן מאוד יוכל להבחין בהן. רק התבוננו בתמונה למטה של השטיח "לפני", ואז לתמונה של השטיח "אחרי" ובדקו האם אתם יכולים להבין מה שוחזר ומה לא.

אנו ב- SOS CLEAN מתגאים בפרויקטים שאנחנו עושים. הודות לאומני התיקון המומחים שלנו, אנו מסוגלים להציל שטיחים שאחרת אולי אבדו לנצח!

שתי התמונות שלהלן הן דוגמה לפרויקט שיקום שעשינו ללקוח. שטיח דאגסטן המקסים הזה נפגע קשות. לא זו בלבד שמילוי הצמר נשחק עד היסודות במרכז ובגבול התחתון, אלא היה גם חור גדול וחלקים ניכרים מהקנטים והפרנזים היו חסרים. נזק זה נדרש לתיקון בבניה מחדש את יסודות השטיח שאבדו ואז לארוג אותו מחדש.

תמונה של אותו שטיח עתיק לאחר ששוחזר ותוקן:

המילוי מחדש של השטיח והאריגה הייתה קשה במיוחד משום שהמילוי צמר היה נמוך, ולכן היא הקשה ביותר להתאמה או להחלפה. כעת אנו יכולים שוב ליהנות מיופיו של העיצוב והצבע שלו.

תנו לאומני התיקון שלנו בעבודת יד להחזיר את היופי של שטיחים שלכם

ב- SOS Clean מקדישים כבר שנים לניקוי, שחזור ותיקון שטיחים פרסיים ושטיחים בעבודת יד מכל הסוגים ליופיים המקוריים. עם כל תיקון, אחד המומחים האומנותיים שלנו מפקח על התהליך כדי להבטיח שהמרקם וסוג הבד המשתמשים יביא לשחזור שטיחים כמו שצריך.

אנו זוכים לקבל מספר רב של תיקוני שטיחים מקצועי כל שנה, תיקוני עבודת יד שעושים אצלנו במומחיות יוצרים שחזור מדויק של השטיחים. כל תיקון שטיחים המקצועי עבודת יד הוא ייחודי, ואנחנו נוקטים בגישה זהירה בכדי להבטיח שמקור השטיח יישמר בקפידה במהלך התיקון. בעוד שחלק ממתקני השטיחים יוצרים תמונה דומה או עבודה חלקית, אנו משחזרים שטיחים בעבודת יד באריגה מהבסיס – בדיוק רב כמעט ללא נראות שהשטיח עבר תיקון.

אם אתם זקוקים לשירותינו, אנא אל תהססו להתקשר אלינו. ניתן להתקשר אלינו בקלות בין השעות 8:00-20:00. אחד מאנשי הצוות האדיבים שלנו ישמח להיפגש אתכם בביתכם, לבדוק את תהליך השיקום שצריך השטיח שלכם ולקבוע זמן למומחים שלנו להתחיל בתיקון. הזמן שנדרש לתיקון השטיח תלוי במידה רבה במידת השחזור הנחוצה לו. ואת כל אלו נוכל להגיד לכם כבר אצלכם בבית.

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

טיפים נוספים

ניקוי ספות בשוהם

אוהבי הניקיון יעידו שאחד הדברים המתסכלים ביותר הוא ניקוי הריפודים בבית. אוהבי הניקיון שומרים ומנקים בתדירות גבוהה את הריהוט בבית מאבק והלכלוך – אך כשמדובר

קרא עוד »

ניקוי שטיחים בלוד

שאיבת אבק מהשטיחים הניידים שלכם זה אחלה תחזוקה, אבל לא ממש פותר את הבעיה עד הסוף. שטיחי שאגי העבים למשל השאיבה מתבצעת באחוזים נמוכים מאוד

קרא עוד »

ניקוי ספות מבד טבעי

ניקוי ספות בד טבעי זו היא מלאכה לא קלה גם למקצוענים. במאמר זה נסביר מדוע. בדים טבעיים מגיעים אלינו מהחי כגון צמר והצומח כגון כותנה

קרא עוד »

ניקוי וילונות ברמת השרון

מחפשים ניקוי וילונות ברמת השרון? הגעתם לחברה המדורגת ביותר בגוגל בתחום זה. חברתנו מתעסקת במתן שירות לניקוי וילונות בכל מרכז הארץ. אנו היחידים בתחום שמתחייבים

קרא עוד »

ניקוי ספות בסביון

כולנו אוהבים להתכרבל עם השמיכה בחורף או בלי חולצה על הספה הנעימה שלנו בקיץ. בין אם זה סתם במנוחה אחרי העבודה, צפייה בטלוויזיה עם המשפחה

קרא עוד »

להזמנות והצעת מחיר

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם